Reklama

Reklama

Recenze (4)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Film vznikol v nacistickom Nemecku pocas  WWII. Ide o perfektnu romantiku, kde vojna je pritomna, ale je v uplnom uzadi, ludia ju citia, vedia, ze ta kdesi je, bojuje sa, no oni sa snazia zit obycajnym zivotom. Helmut Käutner sa prisne vyhyba vojnovym udalostiam a prisne sa zameriava na to, aby dialogy boli co najobycajnejsie. preto davam vysoke hodnotenie  : 87 % ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Na dnešní večer jsem měl v plánu Buňuelův převratný film podle Louÿsova převratného (doslova) románu La Femme et le Pantin - Žena a tahací panák, ale přišlo mi to nakonec přílš žánrové, a navíc jsem jej již dvakrát viděl, a tak jsem sáhl po Käutnerově filmu, ještě nevěda, že bude podobně žánrový. Tentokrát se vycházelo z Flaubertovy Paní Bovaryové, jejíž literární dosah (a samozřejmě filmový) zmíněné schéma ještě předčí. Přestože se uvádí, že základem jsou Maupassantovy povídky, jednoznačnou předlohou je tu Flaubert, od něhož se Maupassant učil (a je třeba říct, že dobře). Helmut Käutner natočil dobrý film, kinematograficky invenční, literárně však poněkud pokleslý (alespoň vzhledem k Paní Bovaryové). ()

Reklama

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

Výborné říšské melodrama dle Maupassanta, zjevně po formální stránce inspirované v mnoha ohledech Hitchcockem (nejvýrazněji ve scéně, kde manžel a jeho nevěrná manželka jedou v jednom vlaku aniž se spatří - vystavěné přesně dle hitchcockovské teorie napětí). Hra značně pohyblivé kamery se světly a stíny a několikeré snímání z extrémních úhlů zase upomene na mnohé noir filmy 40. let (vzniklé převážně později - a některé samozřejmě od Hitche). Přesvědčiví herci, perfektní kostýmy a výprava scény i propracovaný scénář v maupassantovském duchu jsou už jenom třešničkami na velmi chutném dortíku. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Paříž na přelomu století. Bezvýznamný šosácký účetní se probírá různými drobnostmi své krásné ženy Madeleine ( Marianne Hoppe), která leží po pokusu o sebevraždu na smrtelném loži. Pomocí výtěžku z prodeje těchto maličkostí ji chce zachránit. Při tom narazí na zdánlivě bezcenný imitát drahocenného pařížského šperku... Toto krásné melodrama vychází ze dvou povídek Guy de Maupassanta a patří k nejlepším dílům Helmuta Käutnera. Přes dobu svého vzniku je jedním z mála v Třetí říši natočených filmů, na které se mohou bez obav dívat i ti, jimž jsou nacistické ideály z nějakého důvodu cizí. ()

Galerie (26)

Reklama

Reklama