Reklama

Reklama

Hoši z Brazílie

  • Česko Kluci z Brazílie (více)
Trailer

Obsahy(1)

Mladý židovský lovec Barry Kohler kontaktuje svůj velký vzor, Ezru Liebermana. Lieberman je po celém světě známý jako neústupný lovec nacistů. Kohlerovi se podařilo zjistit, že se skupina nacistů vedená dr. Mengelem má sejít na tajném shromáždění v Paraguayi, a informuje o tom Liebermana. Lieberman Kohlera odbude s tím, že ví, že Mengele se v Paraguayi skrývá. Zároveň Kohlera varuje před dalšími kroky, které jsou pro něho nebezpečné. Kohler však varování nebere vážně a pokusí se setkání nacistů nahrát. To se mu sice povede, bohužel je ale při tom odhalen. Mengele Kohlera nechá svými poskoky zabít. Kohlerovu vraždu Lieberman dokonce slyší v telefonu, protože k ní dojde právě ve chvíli, kdy Kohler svoji nahrávku přes telefon Liebermanovi pouští. Lieberman z nahrávky pochopí, že Mengele plánuje zavraždění 94 pětašedesátiletých bývalých státních úředníků během dvou let. Liebermanovi není jasné, proč nacisté plánují takovouto hromadnou vraždu, a začne sbírat informace o podivných úmrtích. Pozůstalé pro mrtvých dokonce sám navštěvuje. Při těchto návštěvách si všimne zvláštního vzhledu synů zavražděných. Vždy se jedná o tmavovlasé chlapce s modrýma očima, kteří jsou svým vzhledem doslova identičtí. Chlapci se chovají panovačně a povýšeně. Lieberman také zjistí, že všichni chlapci byli adoptováni. Adopci zprostředkovala bývalá dozorkyně nacistického koncentračního tábora, Frieda Maloneyová. Lieberman ji navštíví ve vězení, kde se Maloneyová nachází po svém odhalení právě Liebermanem. Maloneyová neochotně přizná, že miminka určená k adopci připlouvala z Brazílie. V té době se k Liebermanově činnosti připojuje mladík David Bennett, člen Organizace mladých Židů. Také on pátrá po okolnostech tajemné smrti Barryho Kohlera. Lieberman navštíví ve vídeňském biologickém ústavu odborníka na klonování a dochází k hrůznému zjištění, že se Mengele snaží naklonovat nového Hitlera. Co však Lieberman neví, je to, že velení nacistické tajné organizace Mengelův projekt ukončilo, a to právě z obav před pátráním Liebermana a jeho možnými kontakty na tajné služby světa. Nicméně Mengele rozhodnutí svých šéfů nemíní respektovat a je odhodlaný v projektu pokračovat dál sám... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (198)

Dale 

všechny recenze uživatele

Vydarené spracovanie Levinovej knihy, zaujímavej hlavne svojim originálnym námetom. Potešil ma úvod, ktorý je vo filme vierohodnejší, ako v knihe, kde sa dôležité stretnutie odohrá v nejakej druhotriednej reštike, aj keď aj tá vila mohla byť dôkladnejšie strážená. Podobne vylepšený som očakával aj záver, ktorý mi v knihe prišiel trošku smiešny a Mengele v ňom vyznel ako decko, ktorému niekto zobral jeho hračku. No tu sa už tvorcovia k nejakej väčšej zmene neodhodlali, len to tak mierne obrúsili, takže je tu Mengele len za takého menšieho ňoumu, ale skončí rovnako ako v knihe. Viac by tomu svedčal mrazivý otvorený koniec. Jediné, čo ma v porovnaní s knihou mrzelo, že tu nezaznela tá často spomínaná myšlienka, že fašizmus sa môže vrátiť za dvoch podmienok, ak bude zlá sociálna situácia obyvateľov a ak sa nájde podobný typ vodcu, ako bol Hitler, ktorý dokázal zblbnúť masy... Inak je zaujímavé, že Mengele zomrel rok po tomto filme na mŕtvicu, žeby z toho, ako tu skončil? :-)) A ďalšia zaujímavosť, vraj svoje posledné roky prežil v spoločnosti túlavých psov. :-) ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Jestli mi něco fakt vadí, tak britští a američtí herci pokoušející se o německý přízvuk. Máloco je trapnější a hloupější. Hrozný zlozvyk. Celý film je také poněkud zbytečně doslovný a lehce předvídatelný, ačkoliv ta myšlenka vůbec není špatná a neoriginální. Naopak! Jenže mám dojem, že režisér ani scenárista se zrovna nepřetrhli, aby z tohoto zajímavého námětu vydolovali něco hlubšího. Zůstali stát na půl cesty. No spíš se ani nerozjeli. ___ Laurence Olivier mi vyloženě vadil. Přitom ve Slídilovi (1972) byl perfektní. Z části to bude tím jeho hraným přízvukem, to zkrátka nedokážu překousnout. Velká škoda. A jak se všichni rozplývají nad tím, jak Gregory Peck bravurně ztvárnil zrůdného Mengeleho? Vůbec. Strach z něj nešel, jeho postava (stejně jako i všechny ostatní) byla bohužel naprosto nerozvinutá, bez hloubky. A v postavě Jamese Masona jsem neviděl odporného nacistu, ale Jamese Masona... Ten námět je bezpochyby nadmíru zajímavý, ale tady hodnotíme film, ne to, jak je myšlenka klonování děsivá! A film je bohužel dokonale průměrný. Jediným skutečně zvládnutým momentem je jedna nedůležitá scéna, která se odehrává kdesi ve Skandinávii na obří přehradě. A to o něčem vypovídá. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Příliš dlouhá stopáž, kdy minimálně druhá část měla být rozhodně kratší. Vynikající herecký výkon Gregoryho Pecka, který je ale víc hitlerovský než mengelovský, Laurence Olivier hraje sice také nad průměr, ale přece jenom už je cítit sem tam přehrávání, občas to přežene. Pobavil mne přízvuk u té které postavy, podle toho, zda mluví anglicky se švýcarským přízvukem, rakouským či švédským... Scénář je velice dobře vystavěn, i když mnohé zvraty se dají očekávat, potěšil mne Steve Guttenberg v úvodu. Ještě je zde dobré poselství ze závěrečné Mengeleho řeči, tedy že tento svět je nacismem tak fascinován, že duch Hitlera vlastně stále žije - a to je jeho vítězství i po tolika letech. Miliony šílených fanoušků propagují neonacismus i ve 21. století, a film je určitým výstražným mementem, abychom tuto skutečnost nepodceňovali. Ale zpět k filmu - kromě délky a jisté předvídatelnosti mi chybí i větší zaujatost kamery a výpravy. Mnohé scény jsou nasnímány chladně, bez potřeby dát divákovi něco navíc, třeba pocit, že je při tom. Kdejaký video reklamní průvodce to dokáže lépe. Stejně tak se povedlo vykřesat jistou zajímavost cizích prostředí a exteriérů maximálně při průjezdu tramvaje v Rakousku, u skladišť s pivem u trati, částečně na švédském mostě, ale třeba původní Bourne s Richardem Chamberlainem dokázal potenciál cizích měst využít daleko lépe a filmově ústrojněji. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Boys From Brazil jsou snad prvním z výraznějších děl, které se zabývá tématem klonování. A aby toho nebylo málo, vložil Levin tuto dost možná nebezpečnou vědeckou metodu do rukou Anděla smrti, Josefa Mengeleho. A zdařila se i filmová adaptace, ačkoliv ještě aby se nezdařila, protože když máte slušný námět a k ruce taková esa, jakými jsou Laurence Olivier či Gregory Peck, nemůže to vlastně ani špatně dopadnout. V době natáčení se vše mohlo zdát jako pouhá fantasmagorie, v té dnešní však může podobná myšlenka působit znepokojivě, což filmu dodává na devíze. 80% ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

3,5/5...Zaujímavý film, unikátny minimálne tým, že dobráčisko Gregory Peck tu hrá (brilantne!) výrazne negatívnu rolu. Páčila sa mi myšlienka, ktorá je zdanlivo uletená, ale vzhľadom na historické pozadie nacistických medicínskych pokusov a najmä pokrok v oblasti klonovania, ani nie veľmi sci-fi. Čo sa mi naopak nepáčilo bola rozkúskovanosť deja a nelogickosť niektorých scén, ktoré tak trochu devalvovali celok (kľúčová scéna s dobermanmi mi prišla vyslovene trápna). Inak je to v rámci všetkých filmov obtierajúcich sa o druhú svetovú vojnu celkom originálny snímok, ktorý stojí za pozretie. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (21)

  • Když Ezra Leiberman (Laurence Olivier) navštíví první vdovu a vstoupí do domu, můžeme v zrcadle zahlédnout hned několik odrazů adoptovaného chlapce, což pozornému divákovi napoví, jak se děj bude odvíjet. (HellFire)
  • Je to druhý film režiséra Franklina J. Schaffnera inšpirovaný 2. svetovou vojnou. (vander19)
  • Bruno Ganz, který ve filmu hraje Dr. Brucknera, si o 26 let později zahrál Adolfa Hitlera ve filmu Pád Třetí říše. (Javert)

Související novinky

Vzkříšení Třetí říše

Vzkříšení Třetí říše

10.08.2006

Další z nesmrtelných klasik thrillerového žánru se definitivně dočká nové a zmodernizované verze. Jedná se o snímek Hoši z Brazílie, jehož znepokojivý námět týkající se snahy o vzkříšení nacistické… (více)

Reklama

Reklama