Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za koupání v krvi panen byla před mnoha staletími popravena hraběnka Bathoryová a s ní též tajemný Waldemar Daninsky. Nyní se tři přítelkyně vydávají za velmi nebezpečným dobrodružstvím po jejich zmizelých stopách. Podaří se jim je vypátrat, aniž tuší, co vše jejich probuzením k životu způsobí. (Chupacabre)

Recenze (15)

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Návrat Paula Naschyho ako Waldemara Daninského v plnej paráde!!! Okrem tradičného stvárnenia titulnej postavy prekliateho poľského šľachtica utrápeného lykantropiou, si Paul Naschy mimo tvorby scenáru vyskúšal aj režijnú stoličku. Ukázalo sa, že svoje vlastné myšlienky a plány zrealizuje najlepšie sám autor predlohy. V poradí deviata časť voľnej werewolf série pod názvom “El retorno del Hombre-Lobo“, to myslím len potvrdzuje. Ako je z názvu cítiť, španielska produkcia pod hlavičkou štúdia “Dálmata Films S.A.“, sa neusilovala do hororovej ságy prispieť alternatívnou gulášovou verziou (príklad LOS MONSTRUOS DEL TERROR, 1970), ale ani sa nesnažila ju posunúť smerom dopredu. “El retorno del Hombre-Lobo“ je teda návratom ku klasickým, trocha starším, ale stále vitálnym a silným koreňom španielskej hororovej zábavy. Záver predchádzajúceho céčkového titulu LA MALDICIÓN DE LA BESTIA z roku 1975 síce naznačoval odklon od zabehnutých koľají, návrat o šesť rokov nato po režijnom zaangažovaní Paula Naschyho, obracia smerovanie série pekne vzad. Výsledok je paradoxne ocenený víťazstvom. Kockovaná zástavka “finishu“ vlaje v údolí a nie na kopci. Naschymu sa ju podarilo úspešne preťať! ### Príbeh z prevažnej časti inšpirovaný verziou z roku 1971 – LA NOCHE DE WALPURGIS (The Werewolf vs. the Vampire Women) od Leóna Klimovského, jasne vymedzuje kontúry záberu novej formy spracovania z prelomu sedemdesiatych a osemdesiatych rokov. Stredoveký prológ zo 16. storočia, ktorým sa film odštartuje, je prekopaný úvodník zrealizovaný v podobnom duchu ako tomu bolo u EL RETORNO DE WALPURGIS (1973), čím jednoducho pokryl súčasné potreby produkcie a naznačil zdroj problémov pre dvojicu Daninsky-Bathory. O niekoľko storočí neskôr sa zubaté ikony – “vyvrheli pekla“ vracajú, aby sa utkali v priamom súboji. Vykrádači hrobov a trojčlenná skupinka nadšených vysokoškolských študentiek pátrajúca po hrobke krvilačnej grófky Elizabeth Bathory-Nadasdy, nezávisle na sebe operujú v oblasti Karpát. Čo Čert nechcel, Satan posvätil. Peklo na Zemi sa nezastaviteľne derie na povrch, aby nadobudlo niekdajšiu silu. Čarodejníctvo, vampirizmus, nočný vlkodlak Waldemar Daninsky obkolesený Draculom (Vlad Ţepeș/Vlad III the Impaler) a grófkou Elizabeth Bathoryovou spolu s jej sexi služobníctvom, sľubujú nevšedný filmový zážitok. Ten mi bol aj dopriaty. Paul Naschy sa dostáva konečne pod kožu! Treba ale pristúpiť na jeho hru. V mojom prípade to plnohodnotne trvalo až celých 9 častí. Čakať sa oplatilo. Už som ani nedúfal. Že sa jedná o vydarené pokračovanie naznačujú aj ocenenia pre Paula Naschyho z festivalu “Fantasporto“ – osobitné uznanie cenou “Critics' Award“ a “International Fantasy Film Award“; či prerod filmu do Blu-ray s vysokým rozlíšením. Záverom by stálo za zmienku uviesť v širšom, prípadne v nie tak vzdialenom prepojení pár odkazov. Stredoveký prológ popravy sa odkazuje svojim štýlom podobne ako nosná časť filmu na klasické gotické horory charakteristické zrúcaninami hradov a zámkov, mučiacimi nástrojmi, bielou umelou hmlou a tajomnom – vďaka maske som si spomenul na LA MASCHERA DEL DEMONIO (1960), prípadne zásluhou vzkriesenia prašivého zombieka a hradným záberom na BLIND DEAD sériu Amanda de Ossoria odštartovanú v roku 1971 titulom LA NOCHE DEL TERROR CIEGO. Očko po Ossoriovi hodil Naschy ale už v spomínanom LA NOCHE DE WALPURGIS (1971). Po exotickej werewolf verzii zo Španielska sa na plné obrátky roztáča novodobé besnenie aj v Amerike zásluhou THE HOWLING a koprodukčného AN AMERICAN WEREWOLF IN LONDON (obe z roku 1981). Výkladná skriňa vlkodlačích hororov otvára svoje dvere pre síce menšieho, kultúrne a finančne rozdielneho predstaviteľa zo Španielska. Hororové sexi béčko vrtí chvostíkom a zvádza vrátnika s kľúčom ku pokladu. ... () (méně) (více)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Mezi zaryté fanoušky Paula Naschyho se neřadim, ale tohle je rozhodně "povinná četba" euro-hororu. V pořadí už deváté dobrodružství lykantropií trpícího Waldemara Daninského totiž v sobě spojuje hned několik žánrových ingrediencí. A to tak šikovně, aby si každý přišel na své. Takže kromě vlkodlaka, který při úplňku loví v okolí svého hradu nevinné oběti, tu máme krvežíznivou hraběnku Báthoryovou, její upírské služebnice a ještě jednu ohnilou zombie. Z filmu sálá příjemná gotická atmosféra, divák je politý kbelíkem umělé krve a unešen Naschyho hereckým i režijním umem. Samozřejmě vám nesmí vadit určitá naivita, vědomá nedokonalost a nechtěně vtipné momenty. Kdo však miluje tyhle horory ze staré školy, určitě neprohloupí. ()

Reklama

Mariin 

všechny recenze uživatele

Typický španělský brak, již devátý ze série o polském šlechtici-vlkodlaku Waldemaru Daninském, tentokrát v režii samotného Paula Nashy-ho (uveden jako Jacinto Molina). Poněkud překombinovaný scénář, ale pro diváka, který zcela vypne rozum, bohatá porce dekadentní zábavy, namíchaná snad ze všech ingrediencí žánru o vlkodlacích a upírech. Začínáme v 16. století, pak se ocitáme ve 20. století, kde se na plovárně tři emancipované lepé děvy rozhodnou vypravit se do Karpat pátrat po vlkodlakovi a Alžbětě Báthoryové. Převážná část film se vyznačuje koloritem gotického hororu a odehrává se téměř výhradně v noci (svíce, děvy v nočních košilích atd.), samozřejmě řada scén tu působí nechtěně komicky. Ačkoliv se má jednat o karpatský hrad, v celkových záběrech se ukazuje svérázný španělský kastel. Proti monstrům funguje posvěcený stříbrný kříž... ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Zase musím dát dvacítku za to, že to v podstatě nemělo hluché místo. Ne, že by zde nebyly dialogy, ale skoro všechny někam posunuly děj, nebo něco vysvětlily. Ale jinak je to dost podprůměr. Snad i proto, že je to v podstatě stále o tom samém. Daninskymu rozhodně prospěla změna vizáže. Dám za to desítku, a ještě jednu za hudbu. Hlavně za tu ke konci, kdepak jsme jen ten motiv slyšeli? Čímž má film sice čtyřicet, ale podruhé opravdu netřeba. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Horrorová španělská hvězda P.Nashy na vrcholu sil! Ač ztvárnění vlkodlaka nedosahuje kvalit oscarové přeměny v Americkém vlkodlakovi v Londýně, výsledný dojem to nepokazí. Gotický horror přenesený ze středověku do současnosti se z valné části odehrává v Karpatech, a tak časový posun příliš nevadí. Z A.Bathoryové je upírka, Waldemarova služebná se jmenuje Mircalla a upíři vchází ke svým obětem bez pozvání. Poprava Waldemara připomene Masku démona, vzkříšení hraběnky pak znovuoživení Ch.Lee - Draculy. Jeden fajnový odkaz za druhým... a španělsko italská hudba se v několika scénách rozezvučí temnými tóny z Tenkrát na západě...Příjemná kamera dokáže vykouzlit působivé obrazy příchodu upírek i rozklad a zkázu bez - zaplaťbůh - počítačových efektů. Bouře burácí, v kulisách středověkého hradu plápolají pochodně, vedle rudých závěsů na zdech visí obrazy H.Bosche a v katakombách v podzemí se probouzí cosi velice temného. Horrorový mix vychází na jedničku! Jen by mě tak zajímalo, zda se z Karen stal nakonec vlkodlak, či ne? ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama