Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V době studené války byla napadena americká  jaderná ponorka a uvázla v hloubce 20 000 stop. Námořnictvo požádalo speciálně vybavený tým ropných těžařů, kteří pracují nedaleko, aby se ji pokusili lokalizovat a určit příčinu havárie. Ti při riskantním sestupu pod hladinu zjišťují, že mořské hlubiny skrývají tajemství, které nepochází z tohoto světa... Posádka americké nukleární ponorky Montana zaznamená na svých přístrojích cizí plavidlo, které se k nim pohybuje nezvykle velkou rychlostí. Náhle se všechny přístroje vypnou a nefunguje vůbec nic. Když se neznámé plavidlo vzdálí, činnost všech přístrojů se obnoví. Ale to už ponorka naráží do skály a vzápětí klesá nenávratně ke dnu… Poté, co americké námořnictvo zachytí signál z vypuštěné bóje, zahájí záchrannou akci. Z důvodu blížící se bouře požádá o pomoc i posádku nedaleké podmořské ropné plošiny. K posádce plošiny se přidává skupina vojáků a také Lindsey Brigmanová, konstruktérka plošiny. Po pobytu v přetlakové komoře se začne u velitele vojenské jednotky, poručíka Hirama Coffeye, projevovat přetlakový syndrom způsobující šílenství. Snaží se za každou cenu skrýt. Z plošiny, jejímž velitelem je Bud Brigman, ex-manžel Lindsey, se vydává původní posádka spolu s vojáky k potopené ponorce. Na místě ale zjišťují, že nikdo nepřežil. Během průzkumu ponorky se znovu objevuje neznámé světelné plavidlo způsobující výpadek proudu. Po návratu na plošinu dostane poručík Coffey rozkaz od velitele odmontovat z ponorky jednu jadernou hlavici. Domnívá se totiž, že jde o ruské plavidlo. Původní posádka se o tom ale nemá dovědět… Kvůli zuřící bouři nad hladinou se ulomí jeřáb kotvící plošinu. Zřítí se do vody a dopadne přímo na plošinu, která je tím velmi poškozena. Začne do ní vnikat voda a při vzniklém chaosu pár členů posádky zahyne. Zbylí členové se snaží plošinu opravit. Během oprav mimo plošinu se před Lindsey objeví mimozemské plavidlo. Její zážitek jí však nikdo z posádky nevěří… (TV Prima)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (653)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

V roku 1984 natočil režisér James Cameron prvú časť kultového "Terminatora". V roku 1986 odštartoval legendárnu sci-fi horrorovú sériu "Votrelec" a o tri roky neskôr zrežíroval klaustofobickú, atmosferickú chuťovku "Priepasť". Obdivuhodná bilancia tohoto geniálneho amerického filmára. "Priepasť" ma ohromila hneď na prvé pozretie a dodnes ho považujem za najlepšie podmorské filmové dobrodružstvo, čo som videl. Skvelý, dychberúci, nadčasový snímok. Perfektné triky, výborné herecké výkony, tajomno, napätie. **** ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

V roce 1990 mě tenhle film v kině naprosto fascinoval ( jak by řekl pan Spock). Mám slabost pro podmořské filmy, dokumenty od Jacquesa-Yvesa Cousteaua jsem hltal odmalička. Tajemný svět hlubin, neprobádaný, čarokrásný. A Cameron dokázal svůj napínavý příběh zasadit právě sem. Akční honička podmořských člunů byla na filmovém plátně velkolepá. A což teprve, když režisér použil poprvé ( ještě před Terminátorem 2) počítačové 3D efekty! Vodní had jakoby přišel opravdu z jiného světa.... Občas se film dostává až do jakési polodokumentární polohy, například když sledujeme, jak lze dýchat ve vodě pomocí speciální tekutiny. Musím říci, že já se rozhodně nenudil ( asi za to může trénink na klubových filmech náročného diváka, a nebo okouzlení podmořským světem, nevím) a nakonec mi ani moralizující a výchovný závěr až tak nevadil. Rozhodně nemohl přebýt to, co se vše před ním odehrálo. Ostatně podobné konce mají i Spielbergovy sci-fi počiny. Kdysi byla doba tzv. happy endů, pak se jako protiklad začaly prosazovat tragické konce filmů. Jeden ze spisovatelů prohlásil: proč by měly mít knihy šťastné konce? Vždyť život končí taky blbě - smrtí....a filmy se začaly opičit. Kdysi mi to bylo sympatické, neboť slaďáků bylo přespříliš...A dnes? Je to nějak vyvážené, což se mi líbí. Někdy pořádně nevíte, jak příběh skončí, a to je přece fajn, ne? Propast holt nejsou ani Vetřelci, ani Terminátor, ale mám je rád všechny stejně. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tři hodiny v podání Jamese Camerona utečou jako voda. Je až s podivem s jakou lehkostí to do nás znovu a znovu šije a vždycky mu to vyjde. Malinko mi drhla akorát vypsychovaná postava Michaela Biehna, co tam ty atomovky prostě pustit musela. Jinak ale opět precizně zrežírovaná a napsaná záležitost s postavami z masa a kostí. Mary Elizabeth Mastrantonio byla spektakulární a Ed Harris má rozhodně nejsympatičtější roli kariéry. ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Sice jsem čekal mnohem větší odvaz, ale i toto umírněné sci-fi nakonec stálo za to, především díky povedené závěrečné misi. Asi největší problém jsem měl s délkou filmu, je až moc přetažená a chvílemi jsem se i nudil. Za druhé mi trochu vadil nebo spíš neseděl motiv zlých pánů, kteří tam dělali rozbroje. Ale jinak je to velice povedené sci-fi, co se tajemnosti týče, jedno z nejlepších možných. Cameron je mistr efektů a i tyto "podmořské" zvládl na jedničku. Divák se tak dokáže skvěle vžít do děje. Sice to nedosahuje kvalit Terminátora nebo Vetřelců, ale lepší než novodobá srajda Avatar to je určitě. 75% ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Dráždila mě ta myšlenka i při druhém sledování Avatara. Co mi na Cameronovi tak děsně vadí? U Propasti, kterou jsem zhlédl až poté, to bylo už zcela jasné: Cameronova snaha po předávání "poselství" je příliš primitivní, prvoplánová a nutně naprosto zbytečná a neefektivní. Podává ho totiž podle mého mínění přesně takovým způsobem, aby si lidi při jeho sledování řekli: "Ach můj bože! To je hrozné!" a poté se vrátili ke své večeři, aniž by to v nich zanechalo jakoukoli hlubší stopu. Přesně, jak to řekl Jack Daglish v Hotelu Rwanda... Vytvořením technicky dokonalého filmu s jednoduchým příběhem, černobílým a schematickým vykreslením postav a v závěru apelováním na lidi rychlým sestřihem záběrů z koncentráků podle mého názoru nemůže režisér dosáhnout žádného "morálního" úspěchu. Jen finančního... Je to jen zábava a to "poselství" je tam naprosto nadbytečné. Jenže kvůli němu ho režisér točil. Je tedy zbytečný celý film? Tento styl kinematografie mě docela míjí... ()

Galerie (60)

Zajímavosti (52)

  • Ponorky v mnohých záběrech byly modely. Během scény, kdy miniponorky zkoumají potopenou jadernou ponorku, jsou herci vidět uvnitř modelů miniponorek. Toho bylo dosaženo umístěním malého plátna a projektoru uvnitř modelů, na které se promítaly záběry s herci. (Mr.Critic)
  • 26. března 2012 se americký režisér a amatérský oceánograf James Cameron stal třetím člověkem, který v batyskafu Deepsea Challenger dosáhl dna Mariánského příkopu, nejhlubšího místa na světě pod hladinou moře. Jeho cílem bylo kromě průzkumu také natočení unikátních záběrů pro jeho další dokumentární i hrané filmy. Díky použití dvojice stereoskopických kamer na dlouhých výložnících jsou tyto záběry dostupné ve 3D. Sestup zahájil v 5:50 místního času a asi za dvě hodiny dosáhl hloubky 10 898 m. Cesta zpět mu trvala asi 70 minut a na hladinu se vynořil kolem poledne. (Lasskoun)
  • "Keď sa na dlhšie zahľadíte do priepasti, priepasť sa zahľadí do vás." - to je Nietzcheho výrok, ktorý bol pôvodne citovaný vo filme. Keď sa ale rovnaká hláška objavila v snímke Trestní zákon (1988), štartujúcej v kinách krátko pred Priepasťou, bola vystrihnutá aby neevokovala plagiátorstvo. Neskôr ju Cameron vrátil do Special Edition vydania Priepasti (dostupná na DVD). (POMO)

Reklama

Reklama