Reklama

Reklama

Tchajpejský příběh

(festivalový název)
  • Tchaj-wan Qing mei zhu ma (více)
Trailer

Obsahy(1)

Film dvou mistrů nového tchajwanského filmu – režiséra Edwarda Yanga a režiséra Hou Hsiao-Hsiena, který se zde tentokrát představí v hlavní herecké úloze. Long býval veleúspěšným hráčem baseballu, do kterého již od malička byla zamilovaná Zhen (hraji ji známá folková zpěvačka Tsai Chin), se kterou bydlí v jednom bytě. Ale Long je zamilován do Juan. Long potkává starého kamaráda Qina, se kterým sdílel všechny zážitky dětství, který je ale momentálně bez práce. Staré věci dají dohromady i Zhen s Longem. Ale Long se rozhodne ji opustit, což nechtěně spustí celou řadu nečekaných událostí. (Febiofest)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (6)

P.ecka 

všechny recenze uživatele

I neonové reklamy mají duši. Na pozadí nástupu globalizace a neoliberalismu se díky Yangově režii stává Tchaj-pej hlavním městem odcizení. Až bude AI dostatečně vyspělá, nechám si vygenerovat remake odehrávající se v devadesátkové Praze. ()

zdarecsranec 

všechny recenze uživatele

Velice tíživý ale přesto nádherný raný snímek od dnes již klasika tchajwanského moderního filmu Edwara Yanga. O audiovizuálních kvalitách Taipei Story nelze pochybovat ani na chvíli, jelikož v tomto směru je to film velice podmanivý a úchvatný, kdy o bezchybnou mizanscénu se stará zejména ono světelné město samo, ale třeba i pohozené špinavé ponožky před starým televizorem, jenž zrnitě přehrává nahrané kazety zahraničních baseballových zápasů. Již od prvního záběru zarámovaného na dvě postavy před oknem v prázdnem bytě, se nám dává tušit výjimečný filmový zážitek, zejména pak kdy se po pár minutách úvodní scény k oknu střihem vrátíme a místo dvou postav se objeví titulky a zazní Bachova druhá cello suita. Obsahově pojednává o osamělých individuí, žijících uprostřed společenství, obklopeni obřím anonymním městem, které jen umocňuje jejich samotou, vykořeněnost, vakuum do kterého je uvrhla příliš rychlá a tekutá doba, kterou nemají šanci stíhat, všichni tak zápasí až na život a na smrt se svými profesními i milostnými životy vyhledávajíc únik ve všech koutech možností právě oné doby, která je ničí, od gamblu, přes chlast, televizi, až ke squattingu jako protestu proti systému. Nejkrásnější reklama na Pepsi a Fuji Film. ()

Philcze 

všechny recenze uživatele

Masterpiece tichýho hněvu, města smutku i nových příležitostí, které ale nejsou určeny pro každého. Krásný portrét nemožnosti osobnostní změny a růstu, zablokovaný vývojem okolního prostředí, který neschvalujeme nebo nechápeme. Posledních třicet minut nepopsatelných – Yang byl vážně extratřída. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Ve městě plném fascinujících výhledů a estetiku noci určujících neonových reklam sledujeme utváření životů lidí bez výhledů. Film o sociální mizérii, beznaději, hořkosti, mužském vzteku a ženské rezignaci (a naopak), o únavě, o zvratech k horšímu a nedostatku sil a možností trpký běh věcí změnit, pomoci sobě, či sobě navzájem. Jemná, tichá, podmanivě natočená obžaloba bezcitné společnosti pod nadvládou peněz, privilegované moci a násilí, vše plíživě požírajících korporací a jejich všudypřítomných neonů. Feministická linie je stejně (oprávněně) hořká jako ta ústřední: ženské hrdinky se buď zoufalé vrhají na gambling, přežívají po squatech, odevzdaně se trápí doma s utrápenými mužskými, anebo se nechají pohltit korporátem. Smrt (zabít se, nebo nechat se zabít) je vždycky možnost. *** Poslední scény jen dokazují, že je to jedno. Čas na cigaretu sanitního lékaře s policistou může stejně dobře znamenat, že pacient je mrtvý, jako že na tom prostě nesejde. *** (V Lib, sama.) *~ ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama