Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vítejte na planetě Brooklyn, průvodce vám budou dělat trafikant Auggie a jeho zákazníci z filmu Smoke... Scenárista Paul Auster a režisér Wayne Wang si při improvizovaných zkouškách na natáčení svého filmu Smoke uvědomili, že řada vedlejších postav v sobě skrývá potenciální náměty, jež se do jednoho filmu nevejdou. Proto se rozhodli (s finančním požehnáním společnosti Miramax) souběžně natočit další snímek Vztek, který velmi volnou, improvizační formou představuje situace a lidská setkání, spojená prostředím nárožní trafiky (a také jejího blízkého okolí). Jednotícím tématem tentokrát nejsou lidské interakce, ale vztahy obyvatel Brooklynu k jejich svérázné čtvrti. Velmi úsporně realizovaný snímek, natočený během pěti dnů, vychází ze „zbytkové metody“ průkopníka laciných filmů, producenta Rogera Cormana, který často používal dekorace a stavby z jednoho filmu do svých dalších děl. Na režii se tentokrát společně podíleli Wang i Auster a nezanedbatelným tvůrčím vkladem přispěli i herci. Vedle hlavní postavy trafikanta Auggieho Wrena (Harvey Keitel) se v drobných úlohách objevuje celá řada známých představitelů – Michael J. Fox (sociologický průzkumník Peter), Madonna (zpívající doručovatelka telegramů), Mira Sorvinová (okradená blondýnka) či Lily Tomlinová (bezdomovkyně). I když Vzteku schází dramaturgická ucelenost předchozího snímku, je bezesporu zajímavým dokladem o tvůrčích možnostech nezávislé tvorby a herecké improvizace. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (66)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Zatímco u Kouře jsem z prašivé zbabělé nostalgie zaokrouhlil nahoru, tady už nemám důvod. Vztek mě nikdy nebavil a viděl jsem ho kdysi dávno jednou, maximálně dvakrát, a ne opakovaně, jako jeho staršího bráchu. Nevlastního. Pryč je atmosféra prvního dílu - pohodové a zajímavé tlachání, melodramatické ale přesto zajímavé zápletky, vesměs sympatické postavy. Tady se dočkáme jen bezobsažného povrchního jalového plkání o ničem, a to včetně plkání Reedova nebo Jarmuschova. Postavy jsou často přímo odporné (Vinnieho tlustá žena s prasečí hlavou), trapně přehrávají (Auggieho latinská metresa, Madonna), nebo lezou na nervy (negerský rapper). Keitel samozřejmě opět skvělý, ale bohužel nemá co hrát. Film jakž takž zachraňuje úvodní scéna s malým zlodějem a Mirou Sorvino, a pak už jen jakoby autentické prostřihy na neherce s replikami o Brooklynu, koncipované jako jakési vyznání téhle jedinečné čtvrti (nejvíc mě zaujal chlápek stahující ze stromů igeliťáky). Z menší poloviny tedy vcelku banální poetizování Brooklynu, z té větší spousta zbytečných bezobsažných keců. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Zatimco Smoke fungoval jako celek a jednotlivy pribehy byly zajimavy, tohle je jen sled tu vice, tu mene zajimavejch scenek a bohuzel ty mene previsujou. Navic ty dokumentarni vlozky me silne rozcilovaly. Takze to nakonec zachranujou jen herci, samozrejme hlavne Keitel, ale pak me hodne potesil Fox a Jarmusch. O dost horsi nez Smoke. ()

Reklama

dakarin 

všechny recenze uživatele

Konverzační záležitost plná různých upovídaných lidských postaviček, snažící se navodit atmosféru "snad" Brooklynu. Pohodovka jakoby ze starých časů. Mě tak nějak tentokrát nezasáhla, hodnocení 74% (srpen 2014) mě přijde maličko nadsazené - ovšem evidentně nálada filmu si svoji cílovou skupinu našla ;-) ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Spíš dokumentární portrét města a jeho obyvatel, kteří se setkávají v obchodě s cigaretami, každý má nějakou tu historku. Známý režisér se rozhodl přestat kouřit a tu poslední si vychutnat právě tam, kde je léta kupuje „Cigarety jako by ti připomínaly tvou smrtelnost. Každý šluk je jako pomíjivý moment, pomíjivá myšlenka. Když vydechneš, kouř zmizí. Víš, připomíná ti to, že žít znamená taky zemřít. Nevím, bude mi to chybět.“ Přitom se zamýšlí i nad věcmi, které ho ve filmech udivují „Proč v každém filmu, kde někdo střílí... . když mu dojde munice, odhodí tu zbraň pryč. Jako použitý zapalovač. Proč to dělá? Zbraně stojí spoustu peněz! Neumí si ji znovu nabít? “ Kromě Jarmusche a jeho filozofování a krátkého zpestření v podobě Madonny v roli „Paní, nesu vám psaní“ teda pardon „ mám pro vás telegram“, mě příběhy z Brooklynu vůbec, ale vůbec nebavily. ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně ještě lepší než Smoke, jehož pandánem Blue in the Face je. Geniální Lou Reed představující nám své patentní Lou’s Views, Jim Jarmusch filozofující nad svou poslední cigaretou v životě, rapující podomní obchodník Malik Yoba, zpívající telegram Madonna, Michael J. Fox se svým snad trochu příliš osobním dotazníkem a v neposlední řadě stoický trafikant Harvey Keitel. Já osobně bych do téhle brooklynské trafiky chodil hrozně rád. Oba Wangovy filmy jsou osobitým doplňkem tvorby Jima Jarmusche nebo bratří Kaurismäkiů a je jen škoda, že se Wayne Wang podobné tematiky nedržel i dál, protože alespoň trochu podobné filmy hledám jen docela těžko. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (14)

  • Auggie (Harvey Keitel) nesprávně říká: „Adios, cigarettos,“ jako by to byl španělský výraz „sbohem, cigarety“. Správné slovo pro cigarety je „cigarrillos“. (sator)
  • Mystická scéna, kdy se objeví již zesnulý basebalový hráč s číslem 42, je věnována Jackie Robinsonovi, který byl první černoch v historii, který hrál nejvyšší americkou baseballovou soutěž a tím hodně otupil americký rasismus. Číslo 42 bylo k uctění jeho památky vyřazeno a nikdo ho už nesmí nosit. (sator)
  • Madonna se ve filmu objevila jen na velmi krátkou chvíli jako "zpívající telegram". (hippyman)

Reklama

Reklama