Reklama

Reklama

Jan Palach

  • angličtina Jan Palach
všechny plakáty
Krátkometrážní / Dokumentární
Francie, 1969, 12 min

Obsahy(1)

Raymond Depardon, fotograf a spoluzakladatel fotografických agentur Gamma a Magnum, se pro svůj režijní debut vydal do Prahy v roce 1968. Tam měl být 25. ledna pohřben československý student Jan Palach. Několik dní předtím se tento mladý muž polil benzínem a zapálil na protest proti ruské okupaci Československa a čistkám členů hnutí Pražské jaro. Palachovo politické sebeobětování nezůstalo dlouho bez následků. Přestože se vláda snažila Čechoslováky odradit, sešlo se 800 000 truchlících, kteří vytvořili dlouhou a působivou tryznu jako důkaz, že Palach nebyl ve svém protestu osamocen. Tiskový fotograf Depardon pochopil historický význam této události a přijel včas, aby vzpomínkové shromáždění zvěčnil. Přesvědčivě se mu podařilo zdokumentovat dopad protestního pochodu v ostrých dojmech přítomných. Když se drží minuta ticha, lidé všude nehybně stojí a Depardonovy filmové záběry se téměř mění ve fotografie. (sator)

(více)

Recenze (2)

Davered 

všechny recenze uživatele

Praha truchlici pro Palacha. Tiche, vazne, zadumane a historicky cenne, ale s odstupem casu smutne i s ohledem k tomu, jak malo muze jeden clovek neco zmenit. ()

sator

všechny recenze uživatele

Raymond Depardon, fotograf a spoluzakladatel fotografických agentur Gamma a Magnum, se pro svůj režijní debut Ian Palach vydal do Prahy v roce 1968. Tam měl být 25. ledna pohřben československý student Jan Palach. Několik dní předtím se tento mladý muž polil benzínem a zapálil na protest proti ruské okupaci Československa a čistkám členů hnutí Pražské jaro. Palachovo politické sebeobětování nezůstalo dlouho bez následků. Přestože se vláda snažila Čechoslováky odradit, sešlo se 800 000 truchlících, kteří vytvořili dlouhou a působivou tryznu jako důkaz, že Palach nebyl ve svém protestu osamocen. Tiskový fotograf Depardon pochopil historický význam této události a přijel včas, aby vzpomínkové shromáždění zvěčnil. Přesvědčivě se mu podařilo zdokumentovat dopad protestního pochodu v ostrých dojmech přítomných. Když se drží minuta ticha, lidé všude nehybně stojí a Depardonovy filmové záběry se téměř mění ve fotografie. ()

Reklama

Reklama