Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (74)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Ne vynikající, ale přesto velmi zdařilý krimifilm se zajímavým psychologickým pozadím. Na počátku sedmdesátých let, ještě před utužením destabilizovaných politických poměrů v tehdejším Československu, se podařilo čas od času natočit slušný film a Svědectví mrtvých očí mezi ně určitě patří. Mimořádnou záležitost z něj dělají především Slávka Budínová s Jiřím Adamírou, kteří hrají manželskou dvojici "v rozkladu" naprosto perfektně. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

40% — Kromě Pilotů jsem viděl všechny filmy Otakara Fuky a v jeho prvotině jsou vidět společné rysy. Námět by to nebyl až tak nezajímavý, ale zpracování je takové ponuré, mdlé, nezáživné. Navíc je to ten typ kriminálních filmů, který se mi většinou nelíbí – pachatele známe od začátku a jde spíše o psychologickou studii než o napětí z odhalení vraha. Pokud se koukáme na tvorbu O. Fuky, tak zjistíme, že podobně stavěných kriminálních filmů má více. Ono by to samo o sobě nemuselo být za každou cenu špatné, jeno by bylo potřeba, aby to bylo podáno víc atraktivně a záživně. Slávka Budínová a Jiří Adamíra předvádějí velmi dobré výkony, u ostatních už je to horší. ()

Reklama

BigBang 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl nejméně pětkrát a na červeném tlačítku si ho občas k vínkendovému lenošení rád znovu pustím. Líbí se mi pořád víc. Pohled do života socialistické smetánky na pozadí věčného tématu muž středního věku a vysokého statusu vs atraktivní mladá žena. Nemám ve filmech moc rád p. Šmerala, ale zde je OK. Vedle p. Adamíry film zachytil pro budoucno sexy pí Klichovou. ()

ViktorD 

všechny recenze uživatele

Myslím, že tenhle svůj filmový debut Otakar Fuka už nikdy ničím nepřekonal, je to jeho první a zároveň poslední nejzdařilejší snímek, který kdy natočil. Hudba: Jiří Šust (jako vždy výtečná, takže pokud by to šlo dal bych 4,5) – ta mimochodem podkresluje i jednu scénu ve filmu Vesničko, má středisková, v níž předseda JZD s manželkou a Otíkovou opatrovnicí sledují americký film Harpuna, v němž zabijí Bradleyho. :))) ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Slušná československá kriminálka o nevere, nehode, vydieraní a vražde. Produkcia je veľmi dobrá. Prvú polovicu filmu len rozohráva hru, oboznamuje diváka s charaktermi a buduje atmosféru. Napomáha tomu aj dobrá hudba. Herci v tomto smere pôsobia dobre akurát Slávka Budínová pôsobí miestami trocha odťažito a milostné scény sú slabinou takmer v každom filme tejto doby. 65% ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Horáčková (Slávka Budínová) má na náhrobku napsáno: „To jenom tajná křídla se ve mně zvedla.“ Jedná se o fragment z této lyrické básně neznámého autora: „Neplačte pro mne příliš, kdybych umřela jednou, to tajná křídla jenom se ve mně tiše zvednou. Ač zůstanu tu s vámi, už přec se budu měnit a v jiný svět se vhroužím vysoko nad váš zenit. To skončila je bolest, jen utrpení těla, však moje velká láska, ta s tělem nezemřela. Ukryta byla v srdci, jehož kůra teď taje. Zůstává mezi vámi a ve vás zraje.“ (sator)
  • Když se J. Adamíra s milenkou na chatě kropí vodou, má na sobě bílou košili, v dalším záběru má košili kostkovanou. (M.B)
  • První samostatný film režiséra Otakara Fuky. (M.B)

Reklama

Reklama