Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bývalý losangeleský drogový dealer se snaží napravit, ale minulost a vztahy s podsvětím mu zajistí místo v hledáčku protidrogové policie, mexických agentů i mexických drogových kartelů. (Filmbox)

Recenze (107)

LaciLC 

všechny recenze uživatele

Príjemný bol pre mňa akurát ten návrat s týmto filmom do osemdesitaych rokov a herecké obsadenie. V podstate sa jedná o veľmi obyčajný film, možno v niektorých momentoch zúfalo nudný a nezáživný. Film je zameraný hlavne na vzťahy medzi hlavnými predstaviteľmi. Nie vždy bol nudný, veď kto by sa nudil pri pohľade na tridsaťročnú Michelle Pfeiffer. ()

Eawy 

všechny recenze uživatele

Nadpriemerný thriller s výborným obsadením, dobrým soundtrackom. Po tomto všetkom troška zaostáva samotný príbeh, ktorý je nedomyslený a z môjho pohľadu sa dej začína od prostriedku. Melovi Gibsonovi som úplne v jeho úlohe uverila. Michelle Pfeifferová bola veľmi dobrá voľba, lebo táto rola jej sadla dokonale. Kurt Russel si však nedomyslel svoju postavu a veľmi ma hnevalo ako tam celý čas pobehoval ako najdôležitejšia postava. Z tohto dôvodu 70% ()

Reklama

Antek 

všechny recenze uživatele

Review filmů s Michelle Pfeiffer #8: Robert Towne byl svého času považován za jednoho z nejlepších scénáristů ve filmové branži. Jeho dialogy měly říz a správnou pointu. Jenomže v tom právě spočívá problém se skvělými scénáristy nebo obecně lidmi, kteří rádi pracují se slovy: už o něco méně obratně pracují s filmařskými postupy. Takže zatímco vizuálnější režiséři rádi text upravují (respektive umazávají), aby mohli vyprávět obrazem, scénáristé/režiséři rádi vysvětlují skrze promluvy postav a ke svým textům jsou víceméně macešští. Ostatně Towne se tím ani netají, když celý film začne dialogem, který se odvíjí na pozadí černé obrazovky a úvodních titulků. Jako by nám říkal, že tady půjde více o slova, než o akci. A toto své úvodní prohlášení naplňuje do puntíku. Takže hlavní postavy mluví a mluví, zatímco se mění prostředí. Mluví doma, mluví v restauraci, mluví v autě, mluví v kanceláři, mluví na lodi a tak dále a tak dále. Někdy dokonce dojde k propojení (například nádherný západ slunce a dialog Rusella s Gibsonem na houpačkách), které dává pocítit, jak by to celé mohlo být ještě o třídu lepší. Ten film rozhodně je dílem umělce, nikoliv prázdným kalkulem: ať už z pohledu výpovědi (Towne do něj obtiskl své tehdejší problémy se starým přítelem Jackem Nicholsonem, se kterým se tahal po soudech), tak filmové inspirace (celé to působí jako pocta filmům ze 40. let, kdy muži byli ideální a ženy buď Mrchy, nebo Trofeje). Navíc je ze snímku cítit i potřeba vypovídat se z frustrace, které Towne cítil jako scénárista, jehož neustále někdo o něco žádá (stejně jako Gibsona v roli dealera drog). Tequila Sunrise je tak filmem, u kterého sice tušíte, že člověk za kamerou je velice chytrý a meta, ale není ve vašich silách to úplně docenit. Hlavní herecké trio je moc fajn (Michelle Pfeiffer si s rolí Trofeje poradí naprosto hravě a vtiskává jednorozměrné postavě uvěřitelnost, což rozhodně nebyl lehký úkol), Raul Julia všepohlcující a ta snaha nejít divákovi v ústrety sympatická. Pokud si dáte tu práci a zasadíte film do určitého kontextu, získá tím další dimenzi  – jenomže to by po divákovi neměl tvůrce nikdy chtít a ani to předpokládat. Je to prostě tak, že mezi výjimečným tvůrčím záměrem a výjimečným tvůrčím výsledkem je hodně dlouhá cesta, kterou se ne vždy podaří ujít. PS se spoilerem: Navíc, když vám celý film producenti zkazí happy endem, který je tak okatě nesmyslný (a zbytečný), a tolik v rozporu s veškerým směřováním, že to fyzicky bolí. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Hodně příjemný film na jistotu. Klasická hollywoodská kriminálka z 80. let, policajta si dává Kurt Russell, chlapíka, co se pohybuje na tenkým ledě Mel Gibson na vrcholu popularity (v době mezi první a druhou Smrtonosnou zbraní), a nádhernou dívku, o kterou společně bojují, nehraje nikdo jiný, než přirozeně oslnivá Michelle Pfeiffer. A ačkoli na plakáty se už nevešel, vynikající je také Raul Julia, jehož kariéra brzy vyvrcholila rolí Gomeze Addamse. Zápletka je přímočará, ale kouzlo, kterým to všechno drží pohromadě, je podtržené skutečně skvělou kamerou, protože do těch červánků by se jeden zamiloval. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Pomalá, nepřehledná, velmi zmatená a rádoby prosluněná (asi tak tři záběry) podívaná, jejíž nažloutlé filtry si zapamatujete daleko více než ploché a naprosto nevýrazné herce. Potenciál obrovský, avšak proměnit se ho nepodařilo ani z desetiny. Pfeiffer hraje obyčejnou děvku a Gibson s Russellem jsou jako kamarádi naprosto nevěrohodní a ploší. Raul Julia rovněž svým štěkem neohromí a děj plný zmatků a nepřehlednosti postav je kapitola sama pro sebe. Film který jsem sháněl několik let v domnění, že půjde o strhující letní a hlavně inteligentní pecku, která člověka rozloží příjemným osmdesátkovým nádechem a záběry na západ slunce. Bohužel je to jaksi jinak. Zklamání nehorázné. Tahle kriminálka nemá nic co nabídnout. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (8)

  • V kinách sa spolu s filmom premietal aj trailer na snímku Batman (1989). Fanúšikovia boli z toho tak nadšení, že niektorí si kúpili lístok na film iba kvôli tomu, aby mohli vzhliadnuť trailer na Batmana. (m.a.t.o.)
  • Úloha Nicka bola ponúknutá Patovi Rileymu, ktorý v tom čase pôsobil ako tréner Los Angeles Lakers. Keď ju odmietol, producent Thom Mount ihneď kontaktoval Kurta Russella. (m.a.t.o.)
  • Snímku mala pôvodne produkovať spoločnosť Warner Bros. s rozpočtom 33 miliónov dolárov. Keď od produkcie odstúpila a z projektu sa stal nezávislý film a rozpočet klesol o 10 miliónov dolárov. Napriek tomu sa v tom čase jednalo o najdrahší nezávisle produkovaný film. Producent Thom Mount zdôvodnil odstúpenie spoločnosti Warner Bros. od financovania filmu s tým, že Warnerom sa nepozdával scenár, ktorý vykresľoval policajtov v zlom svetle a zároveň hlavnou postavou bol bývalý drogový díler. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama