Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý Američan následuje krásnou prostitutku do světa erotického podsvětí plného obscénního násilí. (oficiální text distributora)

Recenze (15)

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Autor nemôže zaprieť svoju inšpiráciu Davidom Lynchom. Netvrdím že všetky experimentálne snímky podobného ranku musia byť hneď Lynchove kopírky ale tento je nereálne nasiakli Lost Highway-om. V prvých desiatich som sa stratil, nech som sa snažil ako som len chcel, už som nenašiel cestu späť. Príbeh, ak sa tu nejaký nachádzal tak, som tu nezachitil žiadny. Ono tu ide iba o obrazovo zachytené emócie násilia a úchylnosti. Snímkie by neuškodilo keby sa viac rozobrala téma obchodovaniu s bielim mäsom, téma ktorá tu prevládala, ale chápem že to nebol hlavný cieľ autora. Chcel nakrútiť experimentálny brainwashing a to sa mu aj podarilo. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Ani bych to dramatem moc nenazýval ... Rozhodně naprosto bezvýchodnej exploitační snímek, a to bezvýchodnej jak pro postavy, tak pro diváka. První půlka mi dost připomínala o 10 let starší japonskej Tokyo Decadence (1992). A kdo ví, jestli Grandriex trochu neopisoval od Murakamiho ... ;-) Ve výsledku je to ale jedno, protože forma je úplně jiná a celej feeling také. Hodně silný, hodně pochmurný, násilný, plný sexu, zvrácenýho sexu atd. Na pozadí dost obtížně sledovatelnejch (jak pro koho samozřejmě ...) výjevů a záběrů se odehrává nějaký ten děj beznadějnýho hledání prostitutky jedním týpkem co se do ní asi "zamiloval" ... Každopádně jde hlavně o formu, která je fakt hoooodně hustá. Trochu experimentální, artový ... ale v ničem ne přehnaný ... naprostu super! ()

Reklama

ORIN 

všechny recenze uživatele

[==] Francouzské [==] Phillippe Grandrieux debutoval na poli celovečerního filmu experimenálním, vizuálně uhrančivým a kritikou velmi rozporuplně přijímaným snímkem Sombre (Temný). O čtyři roky později přichází s dalším těžce uchopitelným dílem. Nový život, jak zní český distribuní název, představuje dlouhou a niternou pouť do lidského podvědomí (mysli). [==] Depresivní [==] Film o skutečném zle, které je ukryto v každém z nás, ať už na povrchu, nebo někde hluboko v našem nevědomí. Snímek často zobrazuje ty nejdivočejší fantazie (sny), které si jen můžete představit. Chce se vám křičet, ale vy nemůžete. Chce se vám utéct, ale nemůžete, chce se vám zemřít, ale opět nemůžete. [==] Hrozivé [==] Film záměrně rezignuje na jakýkoli konkrétní děj, divák si sice v určitých momentech může začít myslet, že by prezentované mohlo přeci jen dávat nějaký smysl, ale tento dojem je téměř okamžitě negován rychlým sledem dalších scén, které opět nedávají žádný smysl, sprška záběrů, ve kterých dominují rychlé nájezdy divoce roztřesenou kamerou, pak diváka definitivně umlčí. Hlasitý a ničím nepřikrášlený nářek obou hlavních představitelů (ti podle mě nezobrazují filmové postavy jako takové, ale spíše určitou složku stavu lidské mysli) dodává filmu na obrovské síle, Nový život na mě zapůsobil jako přesně řízená střela s pekelně dlouhým doletem, s něčím podobným se v současné filmové produkci těžko setkáte. [==] Nekonvenční [==] Grandrieux točí ryze umělecké a těžce stravitelné filmy, otevřeně komunikuje s divákem, snaží se v něm vyvolat pestrou škálu pocitů, roztříštěná struktura filmu diváka nutí po celou stopáž usilovně přemýšlet a domýšlet, nic zde není jednoznačné, každý drobný detail a symbol si lze vyložit tisíci různými způsoby. Divák má poté pocit, že je aktivně zapojen do "vyprávění" a pomáhá spoluvytvářet "děj". Je ale potřeba přistoupit na režisérovu hru, kdo tak neučiní, riskuje, že to pro něj bude nesnesitelně dlouhá dvouhodinovka. Kdo tedy očekává nějaký narativní orgasmus, bude hluboce zklamán. [==] Tajemné [==] Autor velmi zručně používá metody a postupy, kterými je u diváka vyvolán určitý pocit odcizení, dalším důležitým elementem je také střídání objektivního a subjektivního úhlu pohledu, tímto nahlížením na postavy pak divák smazává odstup a může se do nich lépe vžít a pochopit je, i když je to téměř nemožné. [==] Eroticky podmanivé [==] Samostatnou kapitolu, jak tomu u francouzských děl bývá, pak tvoří erotická stránka. Silný sexuální podtext je citelný snad v každém sebemenším gestu, každém pohybu, každém pohledu... Nahé ženské tělo prezentuje jakýsi archetyp ženy ukojitelky a podle toho je s ním také zacházeno. Násilnické tendence a animální podstata mužské sexuality jsou zde ukázány bez příkras a v mnoha podobách. Otevřené sexuální scény jsou sice přítomny, ale snímku nedominují, převažuje především implicitní zobrazování erotických scén. [==] Nekompromisní [==] Phillippe Grandrieux se tímto zářezem nestaví nad rámec postmoderní kinematografie, ale zcela mimo něj. () (méně) (více)

snob 

všechny recenze uživatele

Umění, které má opěvovat krásu (třebas i krásu hnusu a zmaru) se změnilo na blití beze smyslu. Jak je jednoduché a samoúčelné a laciné točit sled dekadentních obrazů, řevů a ejakulací. Film si od diváka energii bere, ale žádnou mu nevydá. Bylo-li by možné film personifikovat, tento by byl zasmrádlým bezdomoveckým upírem, jemuž jste dali bůra a on chce dalšího a pak dalšího a dalšího a pak vás ošuká. Kladivem. Které si koupil za vaše bůry. Samozřejmě, že vás ošuká tím problematičtějším koncem do té problematičtější díry. Nelze, aby to bylo jednodušší. Život je totiž sled hrůz, jak tvrdí tvůrci této sračky. ()

klima777 

všechny recenze uživatele

Představovali jste si někdy, že milujete zcela konkrétní osobu? Hluboce & do krve? A toužili jste, aby vám lásku alespoň "dovolila"? Nikoliv opětovala, ale "dovolila"? A pak jste se probudili? Ta hořkost a potupa už nezmizí. Transformuje se, leč nezmizí. Takový je Nový život. Temný, bolavý a těžce vybojovaný (a protože jest jenom a jenom váš, i prostor pro manýru se najde...). ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama