Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyřicátník Leo (Àngel Jové) žije v ponižujícím vztahu se zestárlou Maríou (María Martín), sní ale o jediném: získat pro sebe a pro realizaci své konkrétní erotické fantazie jako své vlastnictví prostitutku Bilbao (Isabel Pisano). Celý film je až na momenty trpného a zmrtvujícího koexistování s manželkou a příbuznými, na nichž Leo závisí i finančně, horečnatým popisem jeho chorobné touhy manifestující se konzumací pornografie, voyeurstím a stalkingem. Po důkladném naplánování přikročí Leo konečně k činu. (garmon)

(více)

Recenze (9)

Dellamorte 

všechny recenze uživatele

Festival náznakov, impulzov, širokometrážnych chápadiel, ktoré ma vtiahli do zvrátenej úchyláckej mysle, v ktorej aj ten bitúnok, či po nohách stekajúce mlieko... má svoj význam. Voiceover povýšil túto psycho deštruktívnu analýzu nad priemer.Snímok, ktorý si zaslúži kultový status, lebo sa už v rokoch pradávnych stáva posmievačom svojich pseudo následníkov. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Film s velmi dusnou a klaustrofobickou atmosférou, což je zapříčiněno zejména nezvyklým snímáním. Naprosto absentuje umělé osvětlení a téměř vůbec se nevyužívá snímání v celcích, Bigas Luna neustále používá detaily či polodetaily. Jako velmi popisný náhled do mysli psychopata to funguje výborně - skvěle je zobrazena zejména ta až absurdní posedlost určitým objektem. Trochu mi to připomnělo některé filmy Ferreriho a zejména atmosférou Crash od Cronenberga. ()

garmon 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejnepříjemnějších filmů, které jsem viděl. Ale neskutečně natočený! - to, co tu Luna předvádí po celou dobu, si zkoušel v pár sekundách Resnais na začátku Muriel. A řekl bych, že podobně točil Herz Spalovače: vypráví se obrazem, záběry jsou rozfázované detail za detailem, všude syté barvy, mázlé tvary v pohybu hází abstrakce a do toho se jak kdyby zjevují skvěle vybrané typy tváří (Maríi Martín klekám u nohou - střihnout si takhle nechutnou mrchu, to vyžaduje koule). Nedávno mě tenhle styl rozfázování vyprávění iritoval v Bergmanově Doteku. Asi mi tam chyběla vášeň, kterou je Bilbao prodchnuté. Snad bych tu "lásku" našel v jeho pozdějším Ze života loutek, s nímž má Bilbao zčásti podobnou zápletku (a hudbu Donny Summer). Samozřejmost takhle avantgardního řemesla a taky zjevné mužské oslnění ňadry a ústy pozdější Arafatovy milé, Isabel Pisano, mi film posouvají výš od nechutností typu Noého Seul contre tous. Film opakuje mnohokrát krom Donny Summer neskutečně sugestivní téma katalánské prog rockové kapely Iceberg: https://www.youtube.com/watch?v=dwX6SQG_FFw&list=OLAK5uy_kwKDYkQeWNS7W-tfqkUujAwqFhvK_34Uo&index=1 ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Erotická fantazie při ranní hygieně? Imaginární únik z oidipovského vztahu ke starší milence? Skutečná vzpoura? Pouhý záznam patologické sexuality a kompulzivně-obsesivní poruchy? Komentář k sexualitě v době konzumního fetišismu? Analýza frankistického sexuálního dědictví vrhající stín na superliberální společnost po pádu diktatury? Bilbao je podnětný snímek otevírající řadu otázek a rozhodně nezůstává u samoúčelných obrazů nezávazné sexuality. Sex jako prostředek k reflexi, sex uzavřený do lidského pohledu. Přelomový snímek, který dnes sice již neprovokuje explicitními obrazy, ale svým vztahem k divákovi ano - například i využití voiceoverové zpovědi otevřeně nutí diváka k identifikaci s patologickým jedincem, čemuž se přirozene vzpírá. Zážitek tak jde i nevstřícným vyprávěním silně proti srsti a v tom tkví jeho jedinečnost. ()

Toj 

všechny recenze uživatele

Zajímavé, odvážné a zbytečně pomalé... Ale kdyby mi někdo řekl, že Španělé natočili v roce 1978 takový film - nevěřil bych. Takový underground mě docela pobavil (přestože věřím, že jsem celkem normální..). Mýslím, že ta zvrácenost, která prostupovala celým filmem, byla zobrazena naprosto úchvatně... Má to takový velmi specifiký feeling... ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Snadno si tu s Leem (už jak ten instrumentál divně zní) můžeme lepit album sexuálních deviací. Má jen jedno, jeden fetiš, a za tím jde. Akčně i verbálně. Už se neptá proč, zvažuje už jen jak. Nicméně proč se dozvídáme z jeho chování s divíme se, že ostatním není nápadné stejně jako nám (vždyť stačí už jeho otrávený kukuč). Nepříliš originální příběh, byť originálně natočený (garmon**** připomíná Bergmana, něco na tom může být). ()

Morloth 

všechny recenze uživatele

Po filmařské stránce zajímavý, ale veskrze nudný exkurz do duše uchyláka, kterému snad chyběla jen láska k malým dětem a zvířátkům. Námět samotný působí slibně, jenže rozbourání narativní struktury a její násilné zpomalení, které až s dokumentární přesností sleduje jednu neúmyslnou vraždu, začne po čase prudit, tedy mě osobně dosti. Nic naplat, že Luna svým filmem naboural španělské filmové konvence. ()

Reklama

Reklama