Reklama

Reklama

Past na Popelku

  • Francie Piège pour Cendrillon (více)
Trailer

Obsahy(1)

Mladá žena s těžkými popáleninami se v nemocnici probudí z kómatu, neví kdo je a co se s ní stalo. Po propuštění začne proto pátrat po své minulosti. Zjistí, že byla jednou ze sestřenic, že každá žila svůj život a že spolu trávily poslední chvíle před požárem vily jedné z nich a že vlastně nikdo neví, která ze sester požár přežila. Záhada o skutečné identitě přetrvává až do samého závěru a její rozuzlení je stejně nečekané jako šokující. (ESAva)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (14)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pasca na Popolušku sa rozbieha pomalšie, čo sa nakoniec ukáže ako skvelý dramaturgický ťah, pretože časom sa začnú vrstviť postavy, zvraty a dialógy a je lepšie byť už adaptovaný v prostredí a deji, ako napríklad hneď na začiatku stratiť niť. Veľmi atmosférické a premyslené, ešte v tretej štvrtine som si myslel, že jedinou otázkou bude, ktorá z dievčat to prežila a či je strata pamäti reálna, či nie. Našťastie je scenár omnoho chytrejší a dokáže byť riadne a zmysluplne vypointovaný. Podľa mňa tak trochu netradičná záležitosť, z ktorej budú mať radosť fanúšikovia Diabolských žien. Ale zvraty sú trochu iného charakteru, ako že všetko je naopak, napriek tomu sme v napätí do posledných chvíľ. Zamrazí aj pri posolstve filmu a vykreslení prostredia, respektíve morálky postáv z tých najvyšších spoločenských tried. Žánrom tu je myslím psychologický triler, myslené v tom najlepšom zmysle slova. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Velmi povedený přepis literárního díla na stříbrné plátno. V každém případě jde o film, který dosáhl stejné popularity jako úspěšný stejnojmenný knižní bestseller Past na Popelku od spisovatele Sebastien Japrisot. Vlastně také díky realizačním schopnostem režiséra André Cayatta, který uměl děj zručně nadávkovat a rozvinout psychologii lidského chování a jednání. Stejně tak nelze přehlédnout skvěle rozehraný tajuplný děj, bez něhož by byl film asi ochuzen. Protože stupňované tajemné napětí poskytuje nevídaný požitek z filmu. Do dvojrole postav dívek Michaeli a Domenici vklouzla přitažlivá herečka Dany Carrell přímo parádně, ostatně tím přispěla ke zvýšení atraktivnosti filmu. Nebudu samozřejmě prozrazovat konec, ale domnívám se, že závěr je krásným vrcholem filmu. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Napínačka ještě pět minut po konci... Nevíte, kdo je kdo, co se vlastně stalo, slyšíte hned několik verzí stejného příběhu. Výteční herci, zcela unikátní dabing (v jedné z mála rolí Stanislav Remunda a také Jiřina Jirásková, která navíc v průběhu filmu mění hlas, takže vám s identifikací postav moc nepomůže), temná hudba, atmosféra by se od prvního záběru začínajícího DOV (doktor on view) dala celých víc než sto minut krájet. Český titul je poněkud zavádějící, mysteriózního žánru se bát netřeba. Je tu i porce erotiky, ať už na schodech, ve vaně nebo na posteli. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že André Cayatte musel vidět Takovou lásku Jiřího Weisse a hodně se inspirovat, protože stejných kamerových a režijních nápadů je tu navzdory odlišnému námětu celkem dost (záběr na obrácený odraz hlavní hrdinky na vodě, vysoké točité schodiště z pohledu zdola, prvek telefonu k závěru v době rozjíždění úplně stejného činu hlavní postavy). Naštěstí Cayatte přidává i pár vlastních, subjektivní kameru odpovídající na otázky z pozici hlavy ústřední hrdinky kýváním záběru na stranu jsem snad ještě neviděl. Věřím, že se Cayattovi coby bývalému advokátovi mohl zmíněný Weissův film hodně líbit a že ho rovněž vzhledem k typicky „cayattovsky“ krutému vyústění mohl oslovit i ten francouzský bestseller, který se zde rozhodl zfilmovat (až výjimečně sáhl po cizí předloze). Bohužel já jsem zvyklý od Cayatta na vyšší laťku dramat se zneklidňujícím přesahem. Tohle je z dnešního pohledu tuctový mysteriózní příběh s klasickým schématem ztráty paměti a bohužel se mi hodně táhl. Nejintezivnější mi připadalo několik úvodních a pak závěrečných minut, atmosféra a zájem o postavy i přes přítomné napětí a více silnějších záblesků fungovaly pro mě tak napůl. Také jsem od francouzského filmu „zlaté éry“ zvyklý na herecké výkony, jaké mě plně přikovají, fascinují a díky nimž mě osudy postav zasáhnou... tady se nic podobného nekonalo. Takové neurazí – nenadchne a jen s přihmouřením očí 3* za ty kvality, které Past na Popelku má. [55%] ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Knihy Sebastiena Japrisota mám rád, takže ještě před shlédnutím tohoto snímku jsem si dílo ještě přečetl a musím říci, že Cayatteho snímek je velmi podařeným přepisem. Hlavně se do filmu podařilo přenést tajemné napětí, že není úplně zřejmé, zda-li požár přežila Mi nebo Do, jaký byl motiv a až do úplného konce jste udržováni v nejistotě, jak to všechno opravdu je. Dany Carrel podala excelentní výkon. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama