Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nadějný scenárista z Calcutty se kvůli inspiraci pro své nejnovější dílo vydává mimo město. Cestou mu selže auto, a tak přijme nabídku tamního čajového plantážníka přespat u něj. Nečeká ale, že se v cizím domě setká se svou bývalou láskou, kterou kdysi ze zbabělosti opustil a která je nyní plantážníkovou ženou. (mrtvej pes)

Recenze (3)

Foma 

všechny recenze uživatele

Mladý scénárista jede do podhůří Himálají čerpat inspiraci, rozbije se mu auto a bohatý čajový plantážník ho k sobě pozve přespat. Tam na scénáristu čeká šok, jelikož manželka plantážníka je jeho bývalá milá, jejíž lásku zklamal. Má tak silný výčitky svědomí a znovu cítí lásku ke svojí bývalé, že jí nabídne společný útěk. Rozuzlení se odehraje na nádraží. Vynikající výkony všech zúčastněných, jak je ostatně u Ráje dobrým zvykem. Tentokrát dílko dost drásavý, ovšem umělecky skvělý. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

"It's just a cold lunch today, you know." "Cold things are all I expect from you."   Prekvapilo ma, ako sa tento Rayov film líši od ostatných jeho filmov, ktoré som doteraz videl. Má svižnejší štýl rozprávania, pôsobí modernejšie (a univerzálnejšie), bez obvyklých tradičných indických motívov a takou je i hudba, opäť od samotného režiséra a opäť výborná. Štýlom (a umeleckým majstrovstvom) mi film pripomína skôr diela ďalších skvelých filmových majstrov, Bergmana a Kurosawu. Zisťujem, že svojho obľúbeného režiséra až tak dobre nepoznám a jeho tvorba je rozmanitejšia, ako som sa domnieval. Čím sa ale tento film nelíši od ostatných filmov režiséra, je to skvelé, jemné vykreslenie emócií postáv. Tie sú v tomto príbehu tri: žoviálny majiteľ čajovej plantáže Bimal (Haradhan Bannerjee), jeho krásna žena Karuna (skvelá Madhabi Mukherjee), sebaistá a rozhodná a napokon neistý, zasnený mladý filmový scenárista Amitabha (skvelý Soumitra Chatterjee), sužovaný minulosťou. Medzi touto trojicou sa rozohráva výborná psychologická hra (ako od Bergmana), s parádne znepokojivým napätím, ktoré graduje až do veľmi emotívneho záveru. Silnou stránkou filmu sú krásne stvárnené spomienky Amitabhu na dávny vzťah s Karunou. Záverom mi ostáva už len povzdych nad tým, ako málo je na ČSFD známy jeden z najväčších režisérov všetkých čias (a tým nemyslím jeho výšku).    "All this palm reading was just an excuse to hold your hand." "You think it wasn't an excuse for me to offer it? When there's no courage, one resorts to excuse." ()

Reklama

Reklama