Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Londýn, rok 1888. Prostitutku Mary Kelly napadne McQueen, protože ona a jejích pět kamarádek mu měly zaplatit za ochranu už před několika dny. Mary mu vysvětluje, že nic nevydělaly, ačkoliv se snaží, a on jí dá lhůtu do druhého dne. Jedna z prostitutek Ann má malé dítě s bohatým přítelem Albertem, který se má večer vrátit z cest, a proto požádá Mary, aby jí dcerku pohlídala. Večer pak do jejich bytu vtrhnou muži, kteří odvezou jedním vozem Alberta a druhým Ann, od níž se u výslechu snaží zjistit, kdo všechno ví o jisté informaci. Mezitím je v noci zavražděna Marta, jedna z prostitutek. Seržant Godley si dojde do opiového doupěte pro inspektora Abberlinea, který má vidiny a který ve svém snu chvilku předtím viděl vraždu. Když společně dojedou do márnice, není Marta ženou, kterou Abberline viděl. Ann je zatím zavřena do psychiatrického ústavu, a protože je považována za šílenou a agresivní, doktor jí provede zásah do mozku, aby jí tím vyléčil. Mary Kelly, která únos Alberta a Ann viděla, nechala jejich dceru u Anniných rodičů. V noci je zavražděna další prostitutka Polly... Abberline pozná, že Polly zemřela na jiném místě a sem byla přivezena drožkou. Seržant Godley si myslí, že za vraždami stojí McQueenova banda, ale Abberline s ním nesouhlasí. Vše nasvědčuje tomu, že vrah umí zacházet se skalpelem a je velmi důmyslný. Větvička od hroznů, které našel Abberline pod Pollyiným tělem, navíc naznačuje, že vrah je bohatý, protože hrozny si nikdo z této čtvrti nemohl dovolit... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (583)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Komiksovou předlohu od Moorea jsem dočetl pár dní nazpět a nebál bych se ji vřadit do školních čítanek. Problém je ten, že film nemá s komiksem nic společného. Z celé adaptace zůstal jen mooreovský trademark a název. Všechno dobré z komiksu - tzn. různé způsoby, jak ho číst: jako dobový demografický popis, spekulativní fikci o konspiračních praktikách královské rodiny, mystickou knihu plnou zednářské architektonické magie nebo nezapomenutelné introspektivní pohledy do vrahovy mysli - kdosi vyškvařil a prořezal na konfekční thriller. Určitě to nastalo i kvůli Deppovi, který si jako obvykle film přisvojil, donutil nepřímo scénáristy vykuchat předlohu, sloučil v sobě několik postav z komiksu a nenechal prostor ostatním. ____ Prvotní záběr míří po vertikále odshora dolů a sleduje okna baráku. Jinými slovy sestupujeme do londýnského podzemí. Po celý čas filmu je takových záběrů, kdy kamera začíná z nadhledu (ptačí perspektivy) a končí na úrovni oči, hodně, a všechny uvozují atmosféru a dávají nám najevo, že jsme v pekle. ____ Přes skrz naskrz chaboučký pahýl předlohy doporučuji sledovat pražské exteriéry, konkrétně Národní muzeum, Strahovský klášter a špitál U Apolináře. ()

zputnik 

všechny recenze uživatele

Miluji kriminálky z potemnělého, viktoriánského, smrdutého, špinavého a krysami "zahlceného" Londýna. Tento film mi vše toto dal. Děj filmu není ani přespříliš komplikovaný, ani "nevypočitatelný" a vlastně ani (na můj vkus) nijak extra napínavý; nic z toho však není na obtíž (snad jen některé momenty by nemusely být až tolik "polopatisticky vysvětlovací"). Za zmínku také stojí příjemně zpracovaná "milostná" linie příběhu. Herecké výkony Johnnyho Deppa, Heather Graham a dalších jsou v tomto filmu nadmíru dobré, bez přehrávání etc. Shrnuto a podtrženo: příliš neočekávejte horor, ale těšte se na výborně zpracovanou a patřičně temnou kriminálku. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

"Keď sa ľudia obzrú, zistia, že som stál pri zrode 20. storočia." Násilné (napriek tomu, že brutality sú tvorené najmä drastickými zvukovými efektmi, zo srandy si to všimnite) a šteklivé (podprahový záber medzi nohy si údajne všimol iba Marilyn Manson). To sa však dalo čakať. Čakať sa dal aj vynikajúci výkon ópiového melancholika Johnnyho Deppa (ktorému pomáhajú zdatne obsadené podporné roličky - Holm, Graham, Coltrane, Fleming). Prekvapením je skôr odvážna, provokatívna a škandalózna teória o identite Jacka Rozparovača a smutné finále s domom na skalách, ktoré som fakt nečakal. Bratia Hughesovci s razanciou sebe vlastnou v Čechách výborne adaptovali kultový komiksový román Alana Moorea a Eddieho Campbella (čítal som ho, je to bomba a filmové spracovanie je o dosť iné a viem, že fanúšikovia komiksu ho nemajú príliš v láske, mne sa ale veľmi páčil ako komiks, tak aj film). Ozdobou snímky je úchvatná atmosféra a pôvabné drobnosti (Sloní muž John Merrick). Kino Považan NMnV 2002 ()

Tyler 

všechny recenze uživatele

Chápu, že adaptace jakéhokoli literárního díla je velmi náročná, a že vždy dojde ke krácení a pozměňování předlohy - a právě proto si myslím, že některé knihy by měly zůstat pouze na papíře. Grafický román Alana Moorea "Z pekla" je jednou z nich... Ale když už tu máme filmové zpracování s hvězdným obsazením, jak vlastně dopadlo? Nijak valně - po důkladném vyšetření končí "Z pekla" s diagnózou "nepovedené hollywoodizace" (a to i když jsem si dával dobrý pozor, abych si uchoval odstup od již zmiňované předlohy). Nemůžu souhlasit s drtivou většinou ostatních komentářů - i přes veškerou snahu bratři Hughesové selhali v tom nejzákladnějším - NEpodařilo se jim vybudovat skutečně syrovou atmosféru. Mohu sice vyzdvihnout jisté kvality vizuálního pojetí především během snových sekvencí, ale ani ty, ani zvracející prosektoři, ani občasné brutální záběry, ani pohledy na špinavé a morálně pokleslé ulice Prahy suplující Londýn nevytvářejí kýžený efekt. Ještě horší než absence kvalitní atmosféry jsou naprosto nevhodné změny ve scénáři oproti předloze, které deformují komplexnost předestřené hypotézy a mnohdy staví zbytečný detail nad pro příběh zásadní věc (například scéna se "Sloním mužem" Johnem Merrickem). Veškeré slučování postav, pozměňování jejich motivací, totální překopání postavy inspektora Abberlinea, implementace nabytečné romantické linie, totální nevyužití zednářské tématiky a pro mě naprosto nepochopitelné upozadění doktora Williama Gulla vytvářejí prazvláštní mix, v němž není úplně jednoduché se orientovat a v němž dějové zvraty přicházejí jakoby z čistého nebe, bez pevného podkladu, a působí tak velmi násilně... Možná by pomohlo, kdyby si bratři Hughesové nesnažili hrát na krvavou detektivku, ale přiznali hned na začátku, kdo je v jejich filmu Jackem Rozparovačem - a mohli se tak soustředit místo falešných stop na budování atmosféry, údernost příběhu a utahování smyčky kolem krku diváka. Cit pro kameru, tempo a výběr kvalitních hereckých matadorů (Depp, Holm, Coltrane), kteří ve skutečnosti dělají tenhle film, jim nechybí - chtělo to ale přidat i jinde... Konečné tři hvězdičky jsou proto jen s přihmouřenýma očima a přihlédnutím k tomu, že mi "Z pekla" poměrně svižně uběhlo, a že pokud zapomenu na geniální knihu Alana Moorea, v rámci žánru nejde o žádný propadák. Ale pochybuju, že bych se kdy podíval na reprízu. ()

sud 

všechny recenze uživatele

V žádném případě nemohu říct, že by se mi to nelíbilo nebo že by to nebyl dobrý film. Atmosféra špinavých, temných a snad až děsivých Londýnských uliček je dokonalá, moderní režie bratrů Hughesových nepůsobí nijak nepatřičně a herecké obsazení bezezbytku sedí. Johny Depp je určitě jedním z nejlepších herců součastnosti a zde to jen potvrzuje. Dále byl výborný také Robbie Coltrane, démonický Ian Holm nebo éterická kráska Heather Graham. Potěšili též krátké fragmenty té doby (královna Viktorie, Sloní muž). Ale co se opravdu hrubě, zdůrazňuji hrubě nepovedlo, byl hudební doprovod. Trevor Jones umí skládat kvalitní hudbu, ale takhle nevýrazná scénická hudba a to duc duc při závěrečných titulkách působilo ne jako pěst, ale jako kravinec na oko, záporák si zasloužil mnohem lepší a důstojnější konec a poslední vražda byla zbytečná a pouze na efekt. Závěr mě rovněž spíše zklamal. Solidní detektivní thriller, který bych ale k nejlepším snímkům o Jacku Rozparovači rozhodně neřadil. 60%. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (28)

  • Predpokladá sa že Jack Rozparovač mal na svedomí až 11 vrážd. Aj policajný spis z tej doby je označený ako "Vraždy vo Whitechapeli", do ktorého je vložený aj spis z označením "Kanonická pätica obetí", v ktorom je vo filme zmienených 5 vrážd prostitútok. (Raccoon.city)
  • Rozpočet: 35 milionů amerických dolarů. (mahler)
  • Poslední vražda byla jediná, která byla ve filmu zobrazena nepřesně, neboť ve skutečnosti byla oběť tak zohavená, že se producenti obávali, že by film byl přístupný až od sedmnácti let. Oběť měla ve skutečnosti oddělená obě prsa, pořezané všechny obličejové svaly a otevřené břicho. Dochovala se fotografie oběti v té póze, ve které byla nalezena a byla publikována snad v každé práci o Jackovi Rozparovači. (liquido26)

Související novinky

Zemřel herec Robbie Coltrane

Zemřel herec Robbie Coltrane

15.10.2022

Smutná zpráva nejen pro fanoušky Harryho Pottera. Ve věku 72 let zemřel skotský herec Robbie Coltrane známý především jako Hagrid z kouzelnické ságy. Coltrane se narodil jako Anthony Robert McMillan… (více)

Já, legendární Denzel

Já, legendární Denzel

07.09.2008

Muž černé pleti osamoceně bloudí Amerikou, kterou globální katastrofa proměnila v nelítostnou pustinu? To už tady bylo, ne? Ne. Namísto Willa Smithe se totiž v hlavní roli sci-fi thrilleru Book of… (více)

Ameriku spasí jen Písmo Svaté

Ameriku spasí jen Písmo Svaté

24.05.2007

Už je to nějaká doba, co někdo pustil bratry Allena a Alberta Hughesovi k režírování. Ale vůbec se té odstávce nedivíme. Jejich adaptace geniálního Mooreova komiksu Z pekla z roku 2001 jim totiž moc… (více)

Reklama

Reklama