Reklama

Reklama

Londýn, 17. století. Ned Kynaston (Billy Crudup) je prominentním hercem Bettertonova divadla a exceluje především v ženských rolích. V té době bylo ženám hraní zapovězeno a Ned toho dokáže náležitě využít. Jeho kostymérka Marie (Claire Danes) k němu obdivně vzhlíží. Nedův sladký život se ale obrátí naruby v momentě, kdy se král Karel II. rozhodne změnit dosud platná pravidla. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (44)

jiri.twist 

všechny recenze uživatele

Není moc filmů s alepoň částečnou gay tematikou, které se vrací až do 17. století. O to více mě příběh zaujal včetně konce mužů v ženských rolích a nástupu žen na prkna, co znamenají svět. A nejen ten. Herecké obsazení bylo výborné v čele se skvělým Billy Crudupem (ve filmu má i gay vztah s Benem Chaplinem) a i celkově zpracování podpořilo můj bezvadný zážitek z tohoto dílka a doporučuji všem citlivějším dušičkám ... 9999 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vďaka filmom ako Stage beauty si uvedomujem, že už bolo natočené úplne všetko. Dokonca aj psychická štúdia rozpolteného herca, hrajúceho ženy, ktorý sa nevie vyrovnať s nastalou situáciou, keď má začať hrať iba mužov v divadle v 17. storočí v Anglicku. Nič proti tomu samozrejme nemám, len sa tým autori zbavujú komerčného potenciálu svojho diela, pretože tento film nie je ani zďaleka tak veľkolepo pojatý, ako tu spomínaný Zamilovaný Shakespeare. Znova proti tomu nič nemám. Je jasné, kde sa bude odohrávať záverečná sekvencia filmu, je jasné, ako bude na ňu reagovať obecenstvo a je dobre, že klišé sú dodržané, pretože inak by film stratil svoj zmysel. Obsadenie je asi hlavným úspechom filmu, takže k nemu ešte doplním, že pri sledovaní jedného teen seriálu, kde hrala Claire s Jaredom Letom niekedy v prvej polovici 90tych rokov, diváci riešili dilemu, či by plastika jej nosa podtrhla jej krásu, alebo ju zničila. To ma napadlo iba tak, že v názve filmu je slovo krása. Zabudnite na jej nos, ona tu predsa ukáže svoju ľavú prednosť! CGI trik to asi nebol. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Krása na scéně je strukturou scénáře s předvídatelným šťastným koncem a několika zvraty v průběhu děje typickou hollywoodštinou, nicméně veskrze příjemnou a profesionálně natočenou, s přiměřeným rozpočtem, silným hereckým obsazením a předvedenými výkony. Kamera, hudba střih, všechno do sebe zapadá, hrátky se shakespearovskými texty navíc skutečně umožňují hercům ukázat, že jim divadelní klasika není cizí a pohrávají si s verši takřka s labužnickou rozkoší. Crudupova role je vděčnější, protože je nejednoznačná ve své sexualitě i pojetí herectví. Claire Danes je profesionálně půvabná a sympatická, do třetice zkušený Tom Wilkinson hraje jako veterán svůj part divadelního šéfa s přehledem, na shakespearovských hrách vlastně založil svou kariéru.... Celkový dojem 80 %. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Chameleónsky proměnlivý Billy Crudup debutoval impozantně. Příležitost mu dal léta páně 1996 nejen Barry Levinson (výtečné drama Spáči), ale i samotný Woody Allen (komediální muzikál Všichni říkají: Miluji Tě). Je hercem, který na sebe dokáže upoutat veškerou pozornost, i když hraje jen nějaký vedlejší štěk. O Claire Danes se dá svým způsobem říct něco podobného. Nikdy nedosáhne těch skutečných hvězdných výšin, ale její nekonečný půvab a talent (kterým bohužel často plýtvá ve zbytečných látkách) diváka až magneticky přitáhne. Společně se sešli v tragikomickém projektu Krása na scéně, který si vybral relativně specifické téma. Londýnský divadelní herec Ned Kynaston je totiž specialistou na ženské role – ty, stejně jako za dob Shakespeara, hráli výhradně muži. Už kdysi ho z bláta chudoby vytáhl jistý uctívaný učitel, který mu vymazal veškerá mužská gesta. Kynaston si tak užívá v polovině 17. století blyštivou slávu, která je ale pomíjivá tak rychle, jak bleskově zaujme náročné diváky jeho garderobiérka Marie. Král Karel II. je totiž panovníkem rozmarným a dočasná pravidla začne k nelibosti Kynastona měnit. Jasně, připomene vám to Zamilovaného Shakespeara, nicméně režisér Richard Eyre si jde svou vlastní cestou, nastiňuje formování přirozeného hereckého projevu v dobách po éře Alžbětinského divadla, skvěle vede herce (připomínám i báječného Everetta), nebojí se emocí a jeho příběh rozhodně nepatří někam na zaprášené poličky. 70% ()

k212 

všechny recenze uživatele

Ano srovnání se Zamilovaným Shakespearem se přímo nabízí, ale narozdíl od výše zmiňovaného jsem se u filmu Krása na scénu skutečně bavila. Bavila jsem se vtipnými dialogy, zainteresovaným výkonem Billyho Crudupa, bravurním výkonem Ruperta Everetta, nadchla mě myšlenka hledání sexuální identity v ženkém hávu, meditace na téma: "kdo jsem teď?" A proto spatřuji v tomto dílku daleko větší potenciál. Také je to tím, že klasické období divadla a tehdejší zaběhané výrazové projevy, jsou nasnímány a modelovány moderními výrazovými prostředky - zní to ohraně, ale téměr dokumentárně roztřesená kamera, to potvrzuje. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama