Režie:
Jon TurteltaubKamera:
Caleb DeschanelHudba:
Trevor RabinHrají:
Nicolas Cage, Diane Kruger, Sean Bean, Justin Bartha, Jon Voight, Harvey Keitel, Christopher Plummer, Arabella Field, Stewart Finlay-McLennan, Oleg Taktarov (více)Obsahy(1)
Benjamin Franklin Gates (Nicolas Cage) obětoval celý život hledání bájného pokladu řádu Templářů, za kterým se bezúspěšně honilo už šest generací jeho předků. Konečně našel potřebnou indícii k jeho nalezení. Bohužel o ní ví i jeho nesmiřitelný nepřítel (Sean Bean), který má na poklad také spadeno. A tak začíná ten pravý hon, ve kterém zvítězí ten, kdo poklad najde dřív a navíc rozšifruje správný klíč. Která strana nakonec zvítězí? A existuje poklad vůbec? (Warner Home Video CZ)
(více)Videa (1)
Recenze (671)
No tak Indiana Jones to zrovvna neni, ale svoje kvality to má. Už jenom jméno Nicolas cage zaručuje kvalitní film, ale tady se bohužel tolik neprosazuje a v akci taky moc nevyniká, aspoň že to charisma má a tak i jeho přítomnost je výtaná. Na záporáka je vybranej typickej prototyp záporáka Sean Bean, toho snad ani jinak neznám, ale je pravda že se na to dobře hodí a i tady nezklama. Další herci už jsou tam jen tak navíc a to včetně Jona Voighta, kterej si tam zahrál ne zrovna moc výraznou roli a myslim, že bych ani nestál o to aby tam byl déle. Jediný co mi vadilo je, že některý scény a dialogy byly nedomyšlený a taky se tam moc protahovalo hledání pokladu různejma dalšíma komplikacema nebo další nalezenou stopou, tam kde už měl být poklad, ale jinak zase musim uznat, že triky byly na dobrý úrovni a akce taky nebyla k zahození i když to nebylo čistě akční. Určitě to je zábavná podívaná, ale ničim výjmečná, která si zaslouží jen tak tak 4* ()
První polovina až nečekaně super (pokud okamžitě akceptujete béčkovost příběhu), ta druhá roztahovaná více než nohy thajské prostitutky, degradující poměrně zábavnou záhadologii na stupidní rodinnou sci-fi. Jak se mohl v tomhle scénáristickém mišmaši objevit bombarďák Harvey Keitel, to je mi záhadou, kterou by snad ani snaživý Nick Cage nerozluštil... ()
Už děda mého dědy nikdy nehledal žádný poklad a já jsem statečným pokračovatelem této rodinné tradice. Nicméně čmuchání po stopách pokladů obvykle považuji za zábavný filmový materiál a lovec Ben určitě ostudu žánru neudělal. Dostal celkem solidní nápovědy, což činilo pátrání zajímavým, jenže uvěřitelnost příběhu hodně srážela genialita padouchů, kteří se vždy zázračně vygooglovali na správném místě. A ochranu Deklarace nezávislosti si, i přes svůj přiznaný amatérismus v oboru, představuji poněkud jinak. ()
Kousky z dílny producenta Jerryho Bruckheimera za řekněme posledních deset dvanáct let? Vyjma thrilleru Déjà Vu nic, nad čím by divák měl jásat radostí. Jasné, pokladny kin plní dál, i když už ne tak spolehlivě a pokaždé, ale velmi často je to nenápadité cosi, které se prostě nemůže už tolik líbit. Tuhle dobrodružnou popcornovku sráží ratingové ocenění PG-13, úsměvné překrucování americké historie i limonádový scénář. Sic je to svižné, ale to ještě neznamená, že musím odcházet spokojený. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (22)
- Režisér Jon Turteltaub uvedl, že původní verze filmu měla čtyři hodiny. (Barydave)
- Snímek se měl v kinech původně objevit v roce 2000 coby konkurence pro Dokonalou bouři (2000) a Patriota (2000). (imro)
- Jedním z hlavních motivů v příběhu je tajemný nápis na zadní straně Deklarace nezávislosti. Ve skutečnosti je tam napsáno: „Original Declaration of Independence dated 4th July 1776“. (imro)
Vážení a milí potenciální scénáristé či režiséři. Pokud chcete natočit další z dlouhé řady akcí nabitých spektáklů o honbě za největším pokladem tohoto (či jiného) světa, rozhodně se neinspirujte tímhle škvárem. Je to za dlouhou dobu nejpříšernější film, který jsem viděl - a že jsem jich ve zkouškovém neviděl málo (psáno týden po začátku jarního semestru);). Invence je slovo panu scénáristovi naprosto neznámé, pokud si pod ním nepředstavuje snůšku nesmyslných a nevtipných nelogičností. Výjimečně nebudu hanět Diane Krugerovou. Té sice tu amerikanische historičku s německými předky neuvěříte ani na chvíli, ale ve srovnání s tím, co se okolo ní děje, podává toto vyhublé modelkovité děvče lahůdkový výkon. Co to sakra ten chlap žvaní, ptáte se? Vždyť je tu Nicolas Cage, ten týpek z Leaving Las Vegas, jak ten by mohl obcovat s múzou nějakým obscénním způsobem?? Jak??? Pro začátek třeba tak, že ho dědeček v cca deseti letech seznámí s legendou o pokladu, který egyptští a římští panovníci, templáři a svobodní zednáři (to abychom si tu poutavost posichrovali;)) ukryli kdesi ve spojené státní americe...a to jsme na začátku děsuplné pouti temným údolím komerčního blábolu a patetického patriotismu. Střihem se přesuneme přes třicet let do budoucna (žhavá současnost v arktických podmínkách), kde pan archeológ B. F. Gates díky jasnozřivému záchvatu přesně určí polohu dvě stě let zamraženého vraku lodi (hned potom co všem členům výpravy objasní, že celá oblast je v neustálém driftu), který je překvapivě takřka neporušený, plný původního střelného prachu, který si uchoval všechny vlastnosti nijak zvlášť dobrého sluhy a ošklivě zlého pána, a na kterém samozřejmě nalezneme klíč k celé záhadě. Chlapci se nepohodnou, morální dilema, blabla, kecy kecy, světlice, rána, všichni v poslední vteřině unikají, hlavní hrdina s legrační figurkou jsou ponecháni svému osudu kdesi za polárním kruhem, jenom ve svých slušivých polárnických hadřících - obě rolby totiž vychytralý padouch Sean Bean odvezl s sebou. Následuje poznámka, že "x kilometrů tamtudy je vesnice", střih, a duo hrdina+figurka vychází z ústředí FBI ve Washingtonu, ain't it cool? Pokud laskavý divák přestojí tenhle lapsus zvíci příslovečného Rhodského kolosu, čekají ho ještě dvě hodiny zmítání se mezi Scyllou a Charybdou, nebo chcete-li, naprosto do očí bijícími nelogičnostmi (typu ostraha nejcennější jenkíjské listiny) a chybějícími vysvětleními toho či onoho (například jak Sean Bean k myšlence na dopisy starouše Bena Franklina přišel). Zkrátka story jako taková by obstála u publika na úrovni druhého stupně základní školy. Ale to by musela být opravdu hodně Zvláštní škola. Tak za co dávám ty dva kousky hvězdného prachu? Ta první je za tu porci skvělé zábavy, kterou jsem si v kruhu spolustudentů užil při sledování tohohle kusance filmové historie a při paralelní diskuzi na téma nenáročný divák a kvalita práce. Ta druhá, mnohem příjemnější než obrazové ztvárnění, dialogy, mluvené slovo a vlastně všechno od úvodních titulků až po závěrečnou zatmívačku (které pochopitelně předchází klišé otevřeného konce pro případné navázání), je za prácičku Trevora Rabina na soundtracku, který jsem si kolikrát užil ještě než jsem měl možnost zabít bez pomoci alkoholu další své mozkové buňky. Spolu s Van Helsingem zářný příklad filmu, jenž si nezaslouží svůj kvalitní OST. () (méně) (více)