Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Benicio Del Toro, Rodrigo Santoro, Franka Potente, Joaquim de Almeida, Julia Ormond, Leslie Lyles, Lou Diamond Phillips, Catalina Sandino Moreno (více)Obsahy(2)
Che je po kubánské revoluci na výši slávy i sil. Pronáší vzletnou řeč ke Spojeným národům a znovu zdůrazňuje závazek třetímu světu bojovat proti imperialismu USA. Poté Che zmizí a znovu se vynoří inkognito v Bolívii, kde organizuje malou skupinu kubánských bojovníků a bolivijských branců, aby zahájil velkou Latinsko americkou revoluci. Příběh bolivijské výpravy je příběhem vytrvalosti, ztrát, idealismu a partizánského boje, který nakonec selže a znamená pro Che smrt. Během něj pochopíme, proč Che zůstává nadále symbolem idealismu a hrdinství, jenž žije v srdcích lidí celého světa. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (135)
Pokračovanie s duchom predchádzajúceho dielu. Útrpný film, ktorý nám trocha priblíži rozmýšľanie pri bojoch v džungli, psychológiu, základné starosti, ale nedá nič viac. Životopisný ako prívlastok tomu dávať je prehnané, podľa mňa tu čiastočne možno aj niekto tomu chcel poškodiť, naozaj mi to tak pripadá, bez spolupráce s Kubou, Argentínou, či Bolíviou urobiť takýto film je poľutovania hodné. Skoro nič z tohto dlhého filmu nemám, je to film na zabitie času nudou. ()
Snímek o tomto argentinském lékaři a jihoamerickém revolucionáři jsem očekával s určitými obavami, které se však naštěstí nenaplnily. Je velmi přínosné, že se tvůrci striktně drželi vlastních slov a interpretací samotného Ernesta Rafaela Guevary a ani na okamžik nesklouzli k jakémukoliv překroucení myšlenek a činů, pro něž tento charismatický lidový vůdce později zemřel. Druhá část filmu, tentokráte již natočená jako klasické drama, může na ty, kteří chtěli raději nahlédnout do zákulisí kubánské politické scény, působit až příliš rozvláčně a nezajímavě. Na ty, kteří dokáží ocenit zachycení osudů tohoto internacionalisty v bolívijské džungli, včetně jeho smrti, určitě zapůsobí velice silným dojmem. 90% ()
Proč S.Soderbergh investoval energii do guevarovské ságy, to jsem vážně nepochopil. Druhý díl je divácky úmorným (deníkovým) přepisem neúspěšného pokusu zopakovat „kubánský revoluční zázrak“ v Bolívii. Postavy si neustále třesou rukama, vzájemně se představují, při shánění zásob si nelze nevzpomenout na Allenův film Banáni. Když jsou partyzáni konečně rozprášeni, je to úleva a člověk nosící portrét Che Guevary na rudém tričku pro mě zůstává i nadále blouznivcem, přestože popis bolivijského zdravotního systému v polovině 60.let (jak jej titulní postava prezentuje místním rolníkům) nápadně připomíná naši současnost. ()
Každý svého štěstí strůjce - kdyby Che nebyl osel, mohl ještě dneska hrát s Fidelem na Kubě šachy. Druhá část je jen natahovaná nuda a filmařská šeď . Jedinou zajímavou a s napětím (nebo spíš bez něho) očekávanou scénou je závěrečná poprava (ve které pak nakonec není nic vidět) a nebýt Benicia Del Tora nedalo by se na to koukat už vůbec. Kdyby druhá část nevznikla, krásný svět filmu by nebyl o nic ochuzen. Bohužel. ()
Dvojka se nese na vlne nudne jednicky... Kdybych ale mela hodnotit oba filmy jako celek, nebyla bych daleka odpadu. Jo, hezky nasnimano, ale zamer "sdelit neco o Che Guevarovi" absolutne nevysel. V prvnim dile je sympatak, cekala jsem, ze pokracovani se bude venovat te jeho "krvavejsi strance". Ne. Porad je to sympatak. Ted uz si ho jenom placnout na triko. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (9)
- Jako první se točil tento druhý díl, a to pozpátku. Začalo se s Guevarovou smrtí. Steven Soderbergh se později vyjádřil, že by to nikomu nedoporučoval. (Karlos80)
- Steven Soderbergh si přál, aby měl druhý díl jiný styl vyprávění a atmosféru než díl první, aby se divák necítil rozdělením filmu podveden. Toto oddělení stylů vyústilo i v to, že každý z dílů má jiný formát obrazu. (cariada)
- V USA je film vysílán hned po prvním dílu, Che-Argentine, jen s pětiminutovou přestávkou. Pro evropské diváky jsou ale oba díly vysílány samostatně, protože podle tvůrců je to pro Evropany, kteří prý u filmů více přemýšlí, praktičtější, vzhledem k náročnosti děje. (cariada)
Reklama