Režie:
Kurt WimmerScénář:
Kurt WimmerKamera:
Arthur WongHudba:
Klaus BadeltHrají:
Milla Jovovich, Cameron Bright, Nick Chinlund, William Fichtner, Theodore Thomas, Kurt Wimmer, Mitch Gould, Don Ferguson, David E. Collier, Katarína JančulaObsahy(2)
Armádní laboratoře objevily dosud neznámý virus a snažily se ho upravit, aby pomohl stvořit rychlejší a silnější vojáky. Vznikl kmen HGV, experiment se však vymkl kontrole, když virus zmutoval a rozšířil se v extrémně nakažlivé formě. Svět zasáhla epidemie, která ho navždy změnila. Lidé se přestali bát terorismu a začali se bát choroby, která sice nakaženým dala nadlidskou rychlost a sílu, současně však byla stoprocentně smrtelná. Zdravotnický systém získával stále větší pravomoci, až se nakonec zmocnil vlády a proměnil ji v nelítostnou diktaturu. Nemocní byli shromažďováni v koncentračních táborech a později likvidováni na příkaz šéfa všemocného militantního lékařského systému, vicekardinála Ferdinanda Daxuse. Mladá Violet žila spokojeně s manželem a těšila se na narození prvního dítěte. O všechno však přišla, když se nakazila a stala se cílem experimentů, které měly najít lék. Podařilo se jí uniknout. Založila hnutí odporu a z Violet je nelítostný vražedný stroj, jehož jediným cílem je boj proti Daxusovi a jeho organizaci. Rozhodne se postavit všemocnému nepříteli i bývalým spojencům, překazit plán a zachránit celý svět. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (435)
Kurt Wimmer v Ultraviolet vsadil vpodstatě na stejné prvky jako v Equilibriu, ale vůbec to nefunguje. Proč? Máme tu tolik oblíbené souboje na meče, kde jedna postava stojí proti obrovské přesile protivníků a zachraňují ji její zvláštní schopnosti (získané tvrdým výcvikem - závorka patří Equilibriu). Máme tu motiv lásky (nebo spíše mateřského pudu). Máme tu fašounskou společnost a Wimmer zde jasně dává najevo poučení se z minulosti ("Nejprve museli nakažení nosit pásky. Pak je nahnali do oplocených táborů a pak už o nich jejich blízcí nikdy neslyšeli.") Ultraviolet má stejný problém jako Elektra (http://www.csfd.cz/film/135627-elektra/), totiž naprosto nablblý scénář, kteý nezachrání ani futuristické město a obrovské prostory, ve kterých se většina scén odehrává. ()
"MÁM TADY 700 VOJÁKů. CO SI MYSLÍŠ, ŽE PROTI NIM ZMůŽEŠ?" - "MůŽU JE ZABÍT." Na ULTRAVIOLET zaráží jedna věc - že se nejmenuje RESIDENT EVIL. Máme tu Millu, která se ohání střídavě bouchačkami a katanami, máme tu virus rozšířený zlou korporací toužící po světovládě, snahu o efektní akci i příběhové vakuum... a navrch podfinancovaně umělý vizuál počítačové hry. Pubertální fetišistická jízda, při níž Milla - která je tu mnohem víc sexy než v RE - zmasakruje víc lidí, než kolik plátno snese, takže je několik akcí odehráno mimo obraz. Ty akční scény, které vidět jsou, hýří nápady (hrátky s gravitací, přestřelka zachycená v odrazech brýlí, souboj u studny, souboj s hořícími katanami ve tmě), takže s rychloposuvem po ruce to není úplná ztráta času jako jsou třeba čisté sračky AEON FLUX či ELEKTRA. ()
|| Scenár: Kurt Wimmer | Hudba: Klaus Badelt | Distribúcia: Screen Gems | Štúdio: Ultravi Productions | Rozpočet: 30 miliónov $ | Tržby: 31,070,211 $ | Ocenenia: NTFCA (Najhorší Film) || Dokonalá demonštrácia nechutnosti smerovania filmovej tvorby (našťastie si to uvedomila a už smeruje inam) k predigitalizovaniu a uprednostňovania morfológie nad obsahom. Kurt Wimmer užil drogy, ktoré nie sú prístupné ani na čiernom trhu, a tie isté dal i Mille Jovovich, aby podpísala účasť v tejto počítačovej hre z roku 97. Ešte aj Camageddon mal lepšiu grafiku, i keď v nižšiom rozlíšení. 15% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()
Víte jak se pozná opravdu HODNĚ špatný film? Tak, že se každou chvíli ptáte sám sebe, jestli je to opravdu tak hrozné, nebo se vám to zdá:). Při sledování Ultraviolet jsem se ptal skoro pořád. Neskutečné, že do toho někdo vrazil 30 mega. Je jenom jeden jediný důvod, proč se na tento brak podívat-a tím je půvab Milly Jovovich. Mimochodem, část hudby v závěru mi hodně připomínala Time od Zimmera! ()
Wimmer se z nadějného talenta, který občas přestřelí, změnil v dalším filmu v ultimátního popeláře, který vám ve zlomku vteřiny udělá z mozku nebezpečnou zónu, ve které se neurony vrhají hlavou (mají neurony hlavu? ale co, na tom nesejde) proti zdi, aby ukončily svoje trápení. Co to k*rva mělo znamenat? Chytil jsem asi tak prvních dvacet minut a pak už si pamatuju jen absolutní zlo, které jinak prožívám výhradně u českých trháků typu Pánská jízda nebo Kameňák... kam si nás to zavedl Wimmere? A proč máš sakra tu utkvělou myšlenku, že šermovat se zbraněmi a zneužívat vietnamské zemědělce na výrobu vizuálních efektů je nějak cool? Ono totiž není... ()
Galerie (62)
Zajímavosti (6)
- Snímek se umístil na 33. místě v žebříčku nejhorších filmů všech dob sestaveném čtenáři časopisu "Empire". (orkadimenza)
- Film bol natočený digitálnou kamerou SONY HDW-F900 s vysokým rozlíšením. (Greenpeacak)
- Film sa začal natáčať vo februári 2004. (Greenpeacak)
Reklama