Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ženu prenasledujú opakujúce sa nočné mory, ktoré, ako sa zdá, vyvolal jej zosnulý manžel, ktorý údajne zahynul pri požiari. (Ninfa)

Recenze (5)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Bohatý slepý Howard Trent podezírá svoji ženu Irenu z nevěry, protože ze spaní mluví o mladém pohledném muži. Podezírá svého právníka Barryho, ale než získá důkazy, stane se obětí výbuchu ve své laboratoři. Irena se snaží se vším vypořádat, ale začne se jí zdát opět o onom mladíkovi a navíc do jejích snů začne vstupovat mrtvý (pěkně ohořelý) Howard. Postupně nabude Irena dojmu, že se nejedná o sny, ale skutečnost. Barry se nabídne, že jí pomůže odhalit pravdu. Lehce halucinační až surrealistický mysteriózní thriller s přesahem do hororu. Irena ječí statečně, Joyce je pěkná mrcha a Barry má postranní úmysly. Výborná šerosvitná kamera, pěkná hudba a závěr je pěkný nervák. Podobný motiv není ve filmech nijak výjimečný, ale nejsem si jistý, že by jich před rokem 1964 bylo nějak moc. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Pro tu roztomilou bizarnost, celkově divnou atmosféru, na svůj věk velmi dobře vypadající Stanwyck a chytlavý hudební motiv prostě nemůžu jít pod čtyři. Bavil jsem se totiž nadprůměrně. Mimochodem scénář napsal autor románu Psycho Robert Bloch. 70% ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Jak umela Barbara porad jeste pekne hororove zarvat... :-) Ale vazne, film je to peknej, spis drama nez horor. A Barbara je tady opet skvela, jako vzdy. Oproti tomu Taylor takovej bezbarvej, skoda (i kdyz vzhledem k okolnostem muzem bejt radi, ze je vidime spolecne...). Celkove je to zabava vic nez prumerna, s nadechem stare skoly a zaroven trosku svihleho experimentu. Kazdopadne zajimave... ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Manželka žárlivého vědce má zvláštní sny. Oslovuje ze spaní jakéhosi muže a protože její nevidomý manžel má dobré uši, dělá z věci hroznou aféru a podezřívá ji z nevěry. Krátce nato zemře při explozi a nadále vdovu straší v nočních můrách. To, co se pak rozběhne, připomíná detektivní pátrání a film jako celek bych nazval spíš mysteriózním melodramatem než horrorem. Zařazení mezi vlnu filmů, inspirovaných Baby Jane, je podle mě chybné. Barbara Stanwyck předně nehraje žádnou groteskní psychopatku, naopak se sama ocitá v ohrožení, ale hlavně ve filmu nehraje žádnou roli její tehdejší věk. Kdyby se William Castle rozhodl, že hlavní postavy Irene (sice sedmapadesátiletá, ale stále velmi šik Stanwycková) a právníka (její mladší a hůře vypadající exmanžel Robert Taylor) obsadí herci kolem třicítky, nemusel by ve scénáři změnit ani čárku. To, že film vzbuzuje určitá očekávání a pak je nesplní, může být příčinou jeho dobového neúspěchu. Přesto není úplně špatný. Najdou se v něm (pro Castlea typické) logické mezery typu "obrovská exploze zničila jednu místnost, ale ve vedlejší visí na stejné stěně bez jediné praskliny spousta nedotčených obrazů a dalších doplňků" nebo "hrdinka má fobii z ohně a vyšiluje i kvůli zapálené svíčce v restauraci a o pár scén dál prochází zcela netečně kolem lustru, na kterém je jich zapálených asi 30". Osobně mě rozptyloval i zřejmý fakt, že Taylor má na obličeji víc make-upu než jeho partnerka a přemýšlení, zda to má i nějaký jiný důvod než je hercova neschopnost přiznat si svůj věk, mě zbytečně zavádělo do slepých uliček. :) Ale ano, jsou to detaily a musím říct, že i přes láci příběhu i jeho provedení film upoutal mou pozornost po celou dobu své stopáže a docela dobře jsem se bavil. 60% ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama