Scénář:
Paul AusterKamera:
Adam HolenderHudba:
Rachel PortmanHrají:
Harvey Keitel, William Hurt, Stockard Channing, Forest Whitaker, Giancarlo Esposito, Harold Perrineau, Jared Harris, Victor Argo, Ashley Judd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Auggie Wren je poetický majitel brooklynského obchodu s doutníky, místa, které je považováno za ostrůvek lidského porozumění, oázu klidu i záchytný bod, k němuž se upínají věrní zákazníci. Jedním z nich je i Paul Benjamin, spisovatel a zlomený muž, jehož těhotná manželka byla kousek od trafiky zastřelena. Když Paulovi jednoho dne zachrání život mladý černoch jménem Rašíd, mezi spisovatelem a jeho zachráncem se zrodí přátelství a společně začnou pátrat po Rašídově dávno ztraceném otci. Auggie je překvapený, když se v obchodě nečekaně objeví jeho bývalá přítelkyně Ruby, která mu oznámí, že by její těhotná, drogově závislá dcera Felicity klidně mohla být jeho - a zoufale potřebuje pomoc. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (245)
Jeden z mála filmů, z kterého je cítit volnost, kterým padá děj s tou nenuceností, jež je dnes velmi výjimečná. Příběh o obyčejných lidech, malý příběh, na malém kousku světa, ale opravdu velký film. Připomíná mi některé povídky od J. Irvinga, člověk si jednu chvíli říká „cože, to je konec? A nic dalšího?“, pak mu ale dojde celičký vyprávěný příběh s jeho vnitřní krajinou a pochopí jeho velikost. ()
Indie chill-out konverzačka s neprirodzene presvetlenými interiérmi a zopár príjemnými (a tiež zopar divnými) životnými príbehmi. Filozofický rozmer Keitelovho foto-projektu a životný osud Williama Hurta ma veľmi potešili. Interakcia medzi mladým černochom a jeho otcom Whitakerom mi ale prišla ale zvláštna. A Whitakerova neurotická postava takmer odpudivá. ()
Poetika tohoto filmu šla úplně mimo mě. Nejsem vyslovený odpůrce nezávislých filmů, kde epický děj je až na druhé koleji a dominantní stránkou jsou jiné části filmu (kamera, dialogy, scénář, celkové zpracování). Zde se ale skoro nic neděje. Spisovatel si jde pro cigarety, pokecá s trafikantem o svém životě, který stojí za prd. Do toho zápletka s mladým černochem, po kterém jsou jakýsi gangsteři, protože udělal něco, co udělat neměl... S přibývající minutami jsem měl větší a větší nutkání film vypnout a pozornost se postupně obracela k tomu, že film vypnu a půjdu radši spát. S velkým přemáháním jsem film nakonec dokoukal v očekávání, že stane něco nečekaného a převratného nebo něco velice bizarního ve stylu Lynchovek, ale bohužel nic. Film dále pokračoval ve stejném monotónním tempu až na konec. Nabízí se srovnání s Jirmoschovými Cofee and cigarettes and dalšími filmy. Ty mi však oslovili daleko více... 5/10 ()
Od filmu s Harveyem Keitelem, Williamem Hurtem a Forestem Whitakerem jsem si rozhodně sliboval víc. Snímek asi nemá žádné viditelně slabé místo a těžko na něm něco kritizovat. Jenže jeho největším nedostatkem jsou naopak absentující silné momenty. Snad až na scénu, kdy si William Hurt prohlíží album a to finální setkání u garáže, kde si Coleové vyjasnili kdo je kdo, mě žádná scéna výrazně nechytla za srdce, ani ta, která asi měla ze všech nejvíce, totiž povídka o tom kterak Harvey Keitel k foťáku přišel. Jedno mi bylo i to, kde nakonec skončí těch 5000 dolarů. Na čtyři hvězdy prostě málo… ()
Film, ktorému sa darí zachytiť kúzlo všednosti, moment, v ktorom sa z úžasného stáva všedné, a zo všedného úžasné. Okrem toho fascinujúca tabaková lobby, ktorá nič neskrýva a cpe sa vám priamo medzi oči, a aj tak jej to žeriete a tvárite sa, že to tak vlastne nie je. Parádne obsadenie (Harvey Keitel podľa očakávania najlepší) v absolútne nedejovom filme, ktorý je priezračným synonymom civilnej snímky. Keitelove rozprávanie o fotografiách a jeho záverečný príbeh o fotoaparáte sú najlepšou a najkrajšou časťou filmu. 100% ()
Galerie (31)
Zajímavosti (17)
- Jméno Paula Benjamina (William Hurt) je narážkou na spisovatele Paula Austera, jehož prostřední jméno je Benjamin (Paul Benjamin Auster). (HellFire)
- Příběh, který Paul Benjamin (William Hurt) vypráví o synovi, co našel zmrzlé tělo svého mrtvého otce na hoře, je stejný příběh, který Paul Auster použil ve svém románu "Newyorská trilogie". (HellFire)
- Rozdíl ve scénách mezi verzemi o délce 112 minut a 108 minut je v závěrečné „Vánoční povídce“. Zatímco ta delší ji obsahuje, v té kratší chybí. (sator)
Reklama