Reklama

Reklama

Dvojí sebevražda v Amidžimě

(neoficiální název)
  • Japonsko Shinjû: Ten no amijima (více)

Recenze (4)

stub 

všechny recenze uživatele

Velká klasika v Shinodově experimentálním, ale cílevědomém podání. Přes přímé odkazy na divadelní předlohu není pojetí nijak nadbytečně teatrální a pátou hvězdu nedávám pouze proto, že jsem některé Shinodovy finesy zjevně nepobral;). Shima Iwashita je samozřejmě skvělá jako vždy, což zde zvláště vyniká při delších expresivních monolozích. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Myslím, že kdyby se něco takového natočilo v Evropě, dal bych pět hvězd. S divadlem Kabuki a Tóru Takemicu se setkávám pouze ve filmech, ale dojem na mě zanechají vždy skutečně velký. Jakoby čím banálnější příhoda, tím lepší zpracování. Masahiro Šinoda snímá z dramatu jeho fatálnost a sebevraždu, zde dokonce dvojí, pojímá jako životní evantualitu (virtualitu), které se dá vyhnout a nahradit systémem jiných řešení. Toto mi přišlo podobné jako u Buňuela (Ten tajemný předmět touhy, naposledy jsem jej viděl předečírem): prostě nějak se to musí skončit, a protože není možno jinak, pak zbývá jen smrt. ()

Chauncey 

všechny recenze uživatele

Slavné dílo nejpilnějšího japonského dramatika Čikamacu Monzaemona "Společná smrt v síti nebes na Amidžimě" ve filmové podobě. Artovní kousek, který nezapírá svůj divadelní původ (bunraku - loutkové divadlo). ()

JohnyTrava 

všechny recenze uživatele

Aj keď to z úvod môže miasť, čo chvíľa spoznáte genialitu toho, že i film môže mať tak blízko divadlu, obzvlášť ak z neho vychádza. Ale čo keď je to divadlo bábkové a nie hrané? Myslím, že na také pekné prepojenie ako ponechať bábkohercov v úzadí som ešte nenarazil. Všade prítomný ako nemí diváci a zároveň ako hybná sila. Tam, kde postava váha, oni vkladajú do rúk meč, volajú na cestu... A čo je krajšie, vzniká tu dvoj-obraz toho, že človek si vo vypätých situáciach ani neuvedomuje čo a ako robí, všetko mu ide od ruky akoby ho viedla nejaká ruka bábkoherca. Myslím, že k deju sa veľmi vyjadrovať netreba. Už len fakt z akej predlohy - z pera najväčšieho japonského majstra divadla džóruri a kabuki - to vychádza, hovorí za všetko. No rád by som poukázal na svet okolo, svet kulís a efektov, ktoré sú často najvýrečnejšie zo všetkého. Či už je to stečený tuš symbolizujúci nastávajúce krvipreliate alebo chladných dych hrdinov tesne pred smrťou na cintoríne... Veru, jedná sa film so silnou estetickou hodnotou. ()

Reklama

Reklama