Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stanley Ford (Jack Lemmon), úspěšný kreslíř comixů, vede příjemný život dobře situovaného starého mádence a v žádném případě by na tom nic neměnil. Jednoho rána se však probudí jako čerstvě oženěný manžel jisté rozkošné blondýny (Virna Lisi) a jen těžko si vzpomíná na to, jak k ní přišel. A protože mladá novomanželka nechce o rozvodu ani slyšet a život s ní je k nesnesení, nezbyde mu než připravit vražedný plán... (Pohrobek)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Kreslíř komiksů a mládenec z přesvědčení Stenley Ford se omylem ožení, což je přesný opak celé jeho životní filosofie. Jack Lemmon v hlavní roli si to docela užívá, menší požitek má ale divák. Téměř veškerá komika pramení z toho, že jeho sluha v podání Terry-Thomase zastává stejnou životní filosofii odmítající dlouhodobé vztahy se ženami, a z toho, že si Ford vzal Italku, která nerozumí ani slovo anglicky. Zní to líp, než jak to ve filmu působí. ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Celkem slušná komedie o sukničkáři s odporem k manželství, který se pod vlivem alkoholu ožení s Italkou, která neumí ani slovo anglicky. Ten šok, kterým Lemmon po svatbě prochází je vskutku k politování a bylo mi ho oprvdu líto. Pak následuje sem tam nějaký ten vtípek a vše završuje soudní líčení, které je naprostou výhrou všech podpantofláků na světě. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Kreslíř comicsových stripů Jack Lemmon se v opilosti ožení s krásnou Italkou, on i jeho kreslené alter ego zfotrovatí a aby se vše vrátilo do původního stavu, comicsovou manželku je třeba zabít. Co s tou skutečnou? Tohle je nosné jádro filmu. Bohužel je jen jednou ze čtyř dějových fabulí, které se v něm postupně setkávají. První část, v níž sledujeme Lemmonův tvůrčí postup (po vzoru autorů detektivek si osobně zkouší proveditelnost zápletek) je jednoznačně nejzábavnější. Ta o komunikačních potížích mezi Američanem a Italkou je zcela konvenční a připomíná tucty lepších komedií na stejné téma. Děj, který sleduje paralely mezi Lemmonovým životem a jeho comicsem, dělí od skutečné zábavnosti větší důslednost - kdyby se spojilo prolínání kresleného a hraného děje jako ve filmu Čtyři vraždy stačí, drahoušku! s bezútěšnou konfrontací smělého plánu vraždy a jeho nemotorného provedení jako v Nevěrně tvé, bylo by to ono. A konečná stanice, velká scéna u soudu, odhaluje, co bylo v předchozím ději znát jen implicitně, ale přesto dost čitelně, když víte, kdo byl scénárista George Axelrod. Jeho úspěchy (Slaměný vdovec) i prohrami (Sbohem, Charlie) se totiž táhne jako červená nit špatně skrývaná nenávist k ženám a čím víc filmů podle jeho scénářů vidím, tím víc ve mně sílí dojem, že maloměšťácká mentalita tezí typu "žena patří k plotně" se u něj musela snoubit ještě s nějakou děsivou soukromou deviací. Jistě, podobných manifestů buranství a šovinismu vznikla v té době spousta a pod každým z nich nebyl podepsán právě Axelrod, ale tahle komedie to dovádí daleko za hranice jakékoli nadsázky a uvnitř skrývá něco nepopsatelně znepokojivého. Právě ve scéně u soudu to po všech formálních obstrukcích vyhřezne tak nepokrytě, až mi přeběhl mráz po zádech. Nikdy víc. 40% ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Burleska či černá komedie plná šovinismu až nenávisti k ženám, jaké psal Axelrod a jaká by dnes nemohla vzniknout. Výceúrovňový příběh svobodného, dobře zajištěného a s noblesním sluhou žijícího karikaturisty či tvůrce komiksů. Vyprávěcí úroveň 0-svět diváků, úroveň 1-svět Forda, úroveň 2-svět Fordem kresleného Bashe, úroveň 3-svět hrdinného tajného agenta Bashe. Protože lidé sledují, jak se v komiksech zbavil ženy (a ta ho uražena komiksem opustila a je neznámo kde), tak ho obviní a soudí za vraždu. Je osvobozen, ale cítí, že ženu miluje a chybí mu, ale pak zjistí, že žena už zase leží v posteli a chce snubní prstýnek.(Podle recenze The Film Súfi na IMDb) ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Je to jinak - Lemmon podává solidní výkon, jaký mu jen jeho (kromě konce) slabý charakter postavy umožňuje. Film určitě zkrásňuje přítomnost Virny Lisi - známější nám tuzemcům spíše hlavní ženskou rolí z Černého tulipána. Ale hlavně - skvělý Terry - Thomas, známý britský komik, který po boku svého zaměstnavatele doslova září a jeho sluhovská beztarostná profesionalita připomíná vytříbenost Saturninovu. Začátek filmu má skvěle našlápnuto, starý mládenec, zarputilý odmítač manželského svazku, se v opilosti ožení s krásnou neznámou dívkou, která navíc ještě neumí ani slovo anglicky. Jenže odchodem Charlesovým (T-T) příběh docela ztrácí šťávu a ani docela vtipné soudní přelíčení v závěru už žebříček nespasí. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (1)

  • Stenleyho žena je po celou dobu filmu označována jako paní Fordová, její křestní jméno ve filmu nikdo nezmíní. (Pumiiix)

Reklama

Reklama