Režie:
Roy William NeillScénář:
Curt SiodmakKamera:
George RobinsonHudba:
Hans J. SalterHrají:
Ilona Massey, Patric Knowles, Lionel Atwill, Bela Lugosi, Maria Ouspenskaya, Dennis Hoey, Lon Chaney Jr., Dwight Frye, Jeff Corey, Lance Fuller (více)Obsahy(1)
Vykradači hrobek otevřou kryptu, kde se skrývá vlčí muž, a to se jim stane osudným. Vlkodlak však netouží po nesmrtelnosti a věčném hladu, proto vyhledá doktora Frankensteina, který by mu mohl pomoci. Po příchodu na hrad zjistí, že doktor je mrtev a jediný kdo na hradě žije je jeho monstrum. Nesmiřitelný boj dvou rivalů začíná. (topr harley)
(více)Videa (1)
Recenze (35)
Na plnej čiare varenie z vody. Tretia variácia toho istého príbehu za sebou. Ďalší potomok Frankensteinovského rodu sa zahráva s iskrou života a znovu sa to končí tragicky. Síce to má občas náboj (úvodná rabovačka hrobov, záverečný súboj) a účinkujú aj osvedčené trademarky (kulisy), no napriek tomu cítiť, že sa séria ocitla niekde v slepej uličke. Film drží nad vodou hlavne bravúrny Lon Chaney ako utrápený Vlkodlak. Pod maskou Frankensteinovho monštra sa tentokrát skrýva Bela Lugosi, ktorý v tej dobe už musel riadne fičať na morfiu, lebo to čo predvádza je neskutočné prehrávanie aj na svoju dobu a monštrum v jeho podaní vyzerá ako paródia sama na seba. Zlatý Boris Karloff... ()
Skvělá zábava. Film je nabitý dějem od samého začátku a úplně postrádá unylost prvního Wolf Mana. Autoři doslova nacpali film všemožnými béčkovými ingrediencemi ze světů obou titulních postav. Hrdinové a i ti vedlejší jsou dost nejednoznační. Nenajdete tady typicky zápornou ani typicky kladnou postavu. Dokonce se některé charaktery, ovlivněné okolními podněty, vyvíjí, což bych v takovémto filmu vůbec nečekal. Vše je podřízeno tomu, aby se divák královsky bavil a já si to královsky užíval. Vrcholem potom byly kulisy a triková stránka. A těmi triky nemyslím je vlkodlačí přeměnu, ale hlavně hrátky s miniaturami staveb. Krása. ()
Na začátku je to tak skvělé! Lepší, než původní The Wolf Man. Kdyby to zůstalo v té mysteriózní rovině v Cardiffu, tvůrci by udělali mnohem líp. Od okamžiku, kdy se začne hrát se jménem Frankenstein, to jde totálně do kopru. To, že hrál zrovna v tomto filmu Monstrum Bela Lugosi, je vzhledem k předchozímu Frankenstein filmu logické a správné. Vždyť je to Ygor! Ale nechápu, proč tedy nemluví? Proč to tvůrci vystřihli? Proč tam není zmínka, že je slepý? Díky tomu, co z toho nakonec zbylo a díky tomu, že ve většině scén hraje monstrum stejně dablér, je to fakt nešťastně zahrané. A ten konec, to je fakt stupidita...aneb jak ukončit film během dvou vteřin kdykoliv se vám zamane. ()
Pro celý film je příznačná hned úvodní scéna na hřbitově. Atmosférická, skvěle natočená a nepochopitelně končící v tom nejlepším. A tak je to s celým snímkem. Neskutečně špatný Lugosi v roli Frankensteinova monstra je opravdu k pláči. Škodolibě tedy potěší, že se na plátně moc neohřeje. Ještě že v jednatřicátém roli monstra v původním Frankensteinovi nedostal. To by rázem byla světová kinematografie chudší o jednu zásadní klasiku. O topornosti Ilony Massey se raději ani zmiňovat nebudu. Zůstává nám tak jen Chaney mladší, který je opět naprosto přesvědčivý a má hodně prostoru. Především díky němu tedy setkání dvou klasických monster stříbrného plátna funguje. Škoda však, že úvodní pasáž v Cardiffu je se svou dokonalostí poněkud osamocená. Je totiž zbytečně shozena cestou do Vasárie a následným čistě béčkovým děním. Ze začátku je tedy sice našlápnuto na jedno z vůbec nejpovedenějších pokračování série, kterému se mohlo dostat uznání i jinde než pouze u fanoušků, ovšem jak jsem psal na začátku - nic není dotaženo a zůstalo jen u nákroku k perfektnímu filmu. Došlápnutí se nekoná. Bohužel. ()
Vlkodlaka nestretáva Frankenstein, ale Frankensteinove monštrum, aby ste sa nenechali oklamať názvom. A je to solídny crossover, ktorý sa mohol stať tuctovým zameniteľným béčkom v katalógu Universalu, ale prekvapivo prináša zaujímavé filozofické otázky a nečakaný koniec. Avšak určite už nejde o prvotriednu kvalitu ako pri Whaleových dielach, štúdiové prostredie cítiť až priveľmi a atmosféra mohla byť rozhodne temnejšia a intenzívnejšia. Napriek tomu ide o príjemné prekvapenie. 70% ()
Galerie (99)
Zajímavosti (10)
- Film byl točen během druhé světové války a panovala proti-německá nálada. Scénárista Curt Siodmak, který v roce 1937 z Německa uprchl kvůli scému židovskému původu, se proto rozhodl změnit místo, kde se příběh odehrával a stvořil fiktivní město Vasaria. (liquido26)
- Původně měl Lon Chaney v plánu hrát obě monstra - Vlčího muže i Frankensteinovo monstrum. Vzhledem k době, po jakou trvalo namaskování na jedno z těchto monster nakonec producenti od tohoto záměru upustili a byl obsazen Lugosi jako Monstrum. V pozdějších rozhovorech včak Chaney tvrdil, že obě monstra hrál. (liquido26)
- Když byl dialog, který Monstrum vedlo s Lawrencem Talbotem vymazán, zmizely i zmínky o tom, že je monstrum slepé (důvodem byla operace na konci filmu Frankensteinův duch). Lugosiho náměsíčná chůze se stala stereotypem pro Frankensteinovo monstrum. (liquido26)
Reklama