Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po šesti dlouhých letech se vrací Jack Sommersby, dávno považovaný za mrtvého, z americké občanské války domů. Jeho žena Laurel reaguje na návrat muže zprvu nejistě. Vychovává syna a naučila se s pomocí přítele Orina pracovat na rodinné farmě. Jack Sommersby nebyl nikdy považován za příliš přívětivého člověka. Ale tento muž, který nečekaně přichází na farmu zarostlý k nepoznání, působí najednou něžně a soucitně. Je to právě Jack Sommersby, který spojí vesničany a nabádá je, aby za poslední úspory obnovili poničené tabákové plantáže. Svému slovu dostojí a za vybrané peníze doveze vzácná semínka tabáku. Laurel pocítí ke svému manželovi nikdy nepoznanou lásku. Jednoho dne se ale přihlásí ke slovu minulost a s ní i těžké obvinění z vraždy. Má však cenu odkrývat pravdu, když lež je někdy čestnějším řešením? Snímek natočil britský režisér Jon Amiel jako remake francouzského filmu Návrat Martina Guerra (1982), zasazeného do středověké Francie, v němž titulní roli ztělesnil Gérard Depardieu. V hlavních rolích americké verze milostného dramatu uvidíme také vynikající herce, Richarda Gerea a Jodii Fosterovou. (Česká televize)

(více)

Recenze (87)

Jimb021 

všechny recenze uživatele

Nebylo to tak špatný. Ale jak už je u Amiela zvykem, tak tam byl hrozně vidět jeho rukopis. Ty jeho nevěrohodný,naivní a klišovitý dialogy jsou hrůza. Tenhle snímek měl IMHO obrovskej potenciál , avšak blbou režií se to dost zkazilo. Ten konec s tím soudem se mohl natočit mnohem líp, víc dramatičtěji a napínavěji... ()

k212 

všechny recenze uživatele

Sommersby je prachsprostý ubrečený cajdák, který si člověk buď zamiluje nebo ho zákonitě nesnáší. Mě si získal na 100% a kdykoliv ho v bedýnce s pohyblivými obrázky dávají, nenechám si ho ujít. Nicméně to neomlouvá jeho okaté nedostatky v rovině filmařské, nezáživná režie, lehce nedotažený scénář, plně ne zcela využitá Elfmanova hudba, i když sama o sobě je výtečná. K hercům nemám výtky. 70%. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Hovorí sa, že na Návrate Sommersbyho nie je nič zlé, pokiaľ ste nevideli francúzsky originál. Ten som nevidel, tak môžem skonštatovať, že na Návrate Sommersbyho nie je nič zlé. Videl som ho v roku vzniku a aj nejakých sedem rokov potom a stále sa mi film páčil. Pri čísle dva asi aj ostane, myslím, že tento žáner je určený skôr ženám a dnes už by som si to pozrel iba s nejakou ženou. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Ačkoli jsem tento film znal, že se jedná o remake jsem opravdu netušil. Romantické drama z druhé poloviny 19. století je asi nejvíc hlavně o sbližování Jodie Foster a Richarda Gera. Pravda je, že oba herce mám rád, zvláště J. F. je vždy skvělá, ale ti dva k sobě opravdu moc nepasovali a zrovna zde bych Jodie neobsazoval. Na typologii své postavy se prostě nehodila a ke Gerovi měl být někdo působící trochu víc jemněji. Nic proti slavné herečce, ale ona stále vypadá jako ledová královna a romantiku v ní hledat těžko. Nevím, zda je konec úplně očekávaný, protože klasicky bych od Hollywoodu čekal závěrečný zvrat směřující k happy endu, ale snímek nám toho moc neřekne ani o době, ve které se odehrává. Nedozvíme se nic o občanské válce a hnutí mužů v kuklách, které je skoro to nejzajímavější a jež jsem od počátku považoval za Ku-klux-klan. ()

Riddick77 

všechny recenze uživatele

Vskutku to chtělo nějak zakouzlit se scénářem, protože takhle předvídatelný a lineárně plynoucí příběh se jen tak nevidí. Návrat Sommersbyho by mohl sloužit jako šablona, poněvadž zde nalezneme všechny charakteristiky romantického dramatu. A dokonce v naprosto čiré podobě, protože Amiel nenabízí nic navíc. Naštěstí mu neskutečným způsobem pomáhají 1) kvalitní vizuál, včetně nadstandardní kamery 2) trefený dobový feeling a chytlavé prostředí americké Jihu v časech rekonstrukce po americké občanské válce 3) vynikající Jodie Foster, jež válcuje sympatického Gerea od začátku do konce 4) okouzlující hudba Dannyho Elfmana, jehož nadpozemské tóny jemně suplují chybějící emoční hloubku. Ústřední dvojice není špatná a nelze říci, že by chemie absentovala, leč jejich sbližování je zachyceno neobratně a zoufale bez nápadu. Chybí skutečně silný moment, který by posloužil jako předkrm a odrazový můstek k jasně narýsovaném, avšak nesmírně emotivnímu konci. Amiel nezvládl především tu romantiku, čímž značně otupil celkové vyznění dojemného venkovského dobrodružství o lásce, naději, neústupnosti, zoufalství a cti (ač to zní skoro absurdně). Na každého jednou dojde, i na "Sommersbyho". Nicméně jsem měkejš + jedná se o moji oblíbenou část amerických dějin, takže nakonec smířlivých 7/10! ()

Galerie (65)

Zajímavosti (3)

  • Film byl natočen podle deníku francouzského rolníka Martina Guerreho, jenž je znám svým zatčením za podvody v roce 1560. (Terva)
  • Natáčení filmu probíhalo ve Virginii. (Terva)

Reklama

Reklama