Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Strhujúci hudobný film s muzikálovými a dokumentárnymi prvkami z obdobia glam-rocku (hviezdna éra popu 70-tych rokov, androgynická štylizácia, ligotavé kostýmy a šokujúce pózy) o sláve a o tom, čo znamená pre samotných aktérov, ale aj tých, z ktorých žijú a ktorých životy ovplyvňujú. Hlavným hrdinom je fiktívna britská superstar toho obdobia Brian Slade (zjavne inšpirovaná Davidom Bowiem), na ktorého spomínajú ľudia, ktorí sa s hrdinom osobne stretli. Slade predstavoval pre newyorského reportéra idol v jeho teenagerskej mladosti; bol zbožňovaný, ukazoval cestu z konvenčného života, do veľkej miery pomáhal v orientácii reportéra pri hľadaní vlastnej sexuálnej identity. Slade bol osudovo posadnutý intímnym vzťahom k drsnému americkému rockerovi Curtovi Wildovi (hrá ho Ewan McGregor, známy z Trainspottingu). Atentát spáchaný na Sladea bol fingovaný, Slade žije naïalej, zomrel len ako hviezda. Otázka, čo všetko si môže hviezda dovoliť pri budovaní slávy, je znovunastolená v paralelnom príbehu ïalšej hviezdy, Curta Wilda (prológ filmu je situovaný do r. 1854, kedy sa narodil Oscar Wilde, symbol osobnej a umeleckej nespútanosti, tiež homosexuál so sklonmi k škandálom). Časť piesní vznikla zásluhou Cartera Burwalla priamo pre film, dokonca ich spievajú osobne dvaja skvele hrajúci hlavní predstavitelia, zväčša však ide o coververzie známych skladieb v podaní B. Ena, B. Ferryho, B. Butlera a T. Yorka. Jedným z producentov filmu je spevák R. E. M. Michael Stipe. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (178)

Disk 

všechny recenze uživatele

Sametová extáze je těžce geniální. Playboyové Jonathan Rhys-Meyers a Ewan McGregor se před třinácti lety neskutečným způsobem odvázali (Christian Bale hraje tradičně druhé - nebo lépe řečeno třetí - housle) a předvedli výkony srovnatelné snad jen s Kilmerovým Jimem Morrissonem z The Doors. Skvělá kamera a především neoposlouchatelný glamrockový soundtrack, který z velké části nazpívali oba zmínění herci. Kdo to neviděl na velkém plátně, přišel o hodně. Žeru to! ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Nádherný hudební kousek. Všudepřítomná atmosféra, že si budete připadat jako zpátky v 70. letech. K tomu navíc dokonalý výběr hudby. Všechno doplňuje úžasná barevnost a kostýmy. No a herci, zvlášť neuvěřitelně přesvědčivý Jonathan Rhys Meyers a Ewan McGregor a Toni Collette. Všechno postavy, které se vám dostanou pod kůži. Opravdu strhující film, který mě představil jedné úžasné hudební éře. ()

Reklama

anais 

všechny recenze uživatele

Perfektní hudba, herecké výkony jako vystřižené z glamrockové éry (McGregor), herecké výkony nudné (Bale), vizuálně zajímavá stránka, špatný scénář, který ve mně nevyvolal žádné emoce...jen nudu. jedna má kamarádka všal byla unešena (ahoj Pájo:) tak věřím, že to taak zlé zas nebude... Dávám tři glamrockově třpytivé hvězdičky! ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Pocta hudebnímu stylu, který mě neoslovuje. Výborná kamera a příběh, který lehce ironizuje životopisné snímky o muzikantech od jejich vzestupu přes excesy s drogami a sexem až po téměř nezbytný pád. V tomhle případě to sice neznamená konec kariéry, ale takové popření mladických přání a postojů, až zamrazí. Anebo nakopak odhalí, kolik v té mladistvé póze bylo ve skutečnosti konformity? ____ Příběh mě nezaujal, zbytečně se tříštil na několik hlavních hrdinů, přičemž třeba Christian Bale sloužil jen jako průvodce divákovi. Jeho vlastní osudy ani charater nejsou důležité nebo zajímavé. J. Rhys Meyers a vlastně ani ostatní neodhalili nic ze svého osobního života, jen klouzali po povrchu, snímek se soustředí jen na jejich vnější pózy_____ Ewan McGregor už na to bohužel nemá věk, ale měl hrát v nějakém životopisném filmu o Curtovi Cobainovi. Je mu přímo neuvěřitelně podobný! /4. 11. 13./ ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No jako vizualni orgie nebo narez, jak tvrdi distributor mi to neprislo. Hudba ve filmu me nic moc nerikala, ale nektery pisnicky byli dobry. Co se tyce hereckych vykonu, tak jednoznacne nejlepsi byl Ewan McGregor, kterej to fakt zahral uzasne. Ostatni herci, hlavne Jonathan Rhys-Meyers a Christian Bale byli docela v pohode, ale zadnej extra vykon nepredvedly. Celkem me potesilo, ze to nebyl jen takovy dokument o zpevakovy, ale tvurci do toho dali detektivni patrani. Na druhou stranu to bylo obcas ku skode, protoze to neustale preskakovani v deji bylo mistama celkem zmateny. Ze zacatku, kdyz bylo vsechno takove barevne a silene, tak me to docela dostalo, ale cim dyl jsem to sledoval tak me to tim vic nudilo. Ono se vsechno okouka a sledovat dve hodiny jak se chlapi malujou, oblekaj saty a vypadaj jak teplousove opravdu casem nudi. Rozhodne by snimku prospelo kdyby byl kratsi a i pres to, ze je dost silenej, tak by moh bejt jeste silenejsi, pak bych dal mozna vyssi hodnoceni, ale takle jen 3*, protoze jsem z toho fakt nejak moc unesenej nebyl, jak bych od "strhujiciho hudebniho dokumentu" cekal. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (22)

  • Když se má děj odehrávat v "New York City 1984", jezdí auta na levé straně silnice a jsou zde vidět britské dopravní značky. (glitter)
  • "Londýn 1974" - Na boku londýnského double-deckeru jsou vidět reklamy na muzikály "Les Miserables" a "Miss Saigon". Ty však ve skutečnosti měly premiéru až roku 1985 a 1989. (glitter)
  • Ústřední dvojice hrdinů Brian Slade a Kurt Wilde byla inspirována reálným přátelstvím zpěváků Davida Bowieho a Iggyho Popa. Filmový románek mezi postavami se ale na skutečnosti nezakládá, stejně jako jejich dramatický rozchod. Bowie a Pop ve skutečnosti zůstali přáteli a nikdy ani nebyli tak velkými hvězdami, jako jsou vykreslováni filmoví hrdinové. (Morien)

Reklama

Reklama