Reklama

Reklama

Hibari no mori no Išimacu

  • Japonsko ひばりの森の石松 (více)

Recenze (2)

MM11 

všechny recenze uživatele

K nesnesení … Maximálně užvaněná komedie, jejíž nekonečný křik souvisí jedině a pouze s Hibari, což je údajně japonská zpěvačka, hrající pravděpodobně schválně nepřesvědčivě neukázněného a expresivního samuraje (nechci si hrát na čítankového znalce a celkové hodnocení vychází z mé kontextuálně laické pozice). Veškerý dostupný „humor“ vychází z jejího nevyčerpatelného fondu všemožných skřeků a nepochybně obratných pohybových dovedností, kterými oplývá. Kdo však pro tuto silně specifickou poetiku nemá pochopení, ten bude trpět (ze začátku smát, ale monotónnost unaví). A především asi vůbec nepobere, co se na plátně vlastně odehrává. Tento film má nesmyslnou (ne)rytmiku, spočívající v nonstop se opakujících výjevech, které nedávají smysl. V prvních dvou třetinách se příběh ani jednou neuklidní, nic se tím pádem nevysvětlí. Až pak se určí základní plán, ale stejně se přesouváme sem tam bez zjevných souvislostí. Ty taneční či hudební výstupy, o nichž mluví stub, nejsou zase až tak dominantní, Hibari daleko raději křičí než zpívá odrhovačky. Ale ať, jestli to vůbec má mít kvůli něčemu smysl, tak jsou to dle mého dva momenty -> neuvěřitelně kýčovitá scéna západu slunce, která by přivodila epileptický záchvat i postavám z Jihu proti Severu a pak obskurní snový výjev se želvou, který patří jednoznačně do kategorie nezapomenutelných. Barevné to je náramně a souboje jsou schválně přehledné (byť i v nich je scénický bordel), přesto bych doporučoval vystřihnout scénu se želvou a její slávu šířit sólo, protože při vší úctě k její jedinečnosti to za těch osmdesát minut bolehlavu nestojí… ()

stub 

všechny recenze uživatele

Hibari Misora v roli jednookého rváče (role "žen převlečených za muže" jsou pro ni poměrně typické, zde však hraje mužskou postavu jako takovou). V zásadě platí obvyklý model, který byl ve filmech s touto herečkou uplatňován - tzn. využití jejího komediálního a +- i pohybového talentu, párkrát za film nějaká ta "hitovka" a hlavně celkově "ženské" ladění příběhu a atmosféry. Filmy s Hibari, které vycházely u Toei, definovaly pomyslný nový subžánr - ženská chambara;) Režie: Tadashi Sawashima ()

Reklama

Reklama