Reklama

Reklama

Recenze (3)

strougy 

všechny recenze uživatele

Povedený snímek o každodenních starostech jedné rodiny v Tokiu, který i přes datum vzniku zůstává většinou ztvárněných problémů (vztahy mezi nevlastními sourozenci a pohlavími, generační rozdíly či otázka bydlení a zaměstnání) stále aktuální i v dnešní době. Zajímavou vedlejší linií je pak názorový střet mezi tradicí vedenou matkou, pro kterou příbuzenský vztah znamená více než morální kvality jedinců a po štěstí nemá cenu bažit, jelikož to přichází za člověkem samo, a moderní, již více západními hodnotami ovlivněnou Kyoko, pro níž se naopak být šťastný stává životní prioritou a ve své cestě za ní nemilosrdně opovrhuje všemi, kdo jako ona nejsou schopni žít podle této absolutní hodnoty a během své životní cestě tak sebou nechají díky soucitu zametat jako třeba Mitsuko vyděračskou milenkou svého zesnulého manžela. Ovšem ta se právě díky své nejistotě a schopnosti soucitu stává nejsympatičtější a veskrze nejlidštější postavou celého příběhu, s kterou se tak může divák identifikovat snadněji než s až moc jednoznačně definovanými ostatními postavami, které v některých případech ustrnuly jako pouhé obecné typy ( Kasuke jako slabošský syna či Nuiko jako zlá, intrikánská sestra). Ani pár dalších drobných chyb, jako třeba odporně zidealizovaná sourozenecká dvojice, mi ovšem nijak nezkazily prožitek povedeného filmu a já si tak užil příjemnou filmovou cestu za zajímavými osudy jedné obyčejně neobyčejné rodiny. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Přemýšlím nad tím, proč mne ty Naruseho nejobyčejnější příběhy nepřestávají přitahovat. Nadchlo (či přinejmenším potěšilo) mne devět předešlých, oslovil mne i tento desátý, který jsem viděl. Nepochybně je to skvělým, přirozeným hraním herců, z nichž někteří dokáží vtělit svou postavu skutečně celistvě, úplně (okouzlila mne opět především Hideko Takamine); pak jistě také citlivě vykresleným prostředím (pochopitelně, jeho exotičnost má sama silný estetický účin, ale způsob, jakým je zachyceno, jak jsou do něj umístěny postavy, ono kouzlo násobí a nově zvýznamňuje a emocionálně vychyluje (jak jen se například proměňovala atmosféra hrdinčina nového bytu, jak byl čistě a nenápadně, a přesto hluboce-ideově a úplně vylíčen tento její „vysněný“, „osvobozený“ svět…)); a do třetice inspirujícím a humanismem, opět nenásilně povzbuzujícím a osvětlujícím existenční prostory vnímavých diváků. A tak se těším i na ten jedenáctý. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

BLÝSKÁNÍ...Chudá, citlivá matka Ose má čtyři děti, tři dcery a syna, s různými muži. Nejmladší Kiyoko vidí nešťastná manželství ostatních a tak se nechce vdávat. Zatím pracuje jako průvodkyně turistů....Zajímavý "ženský" film. (70%) ()

Reklama

Reklama