Reklama

Reklama

Jak prostá dívka ke štěstí přišla a vyměnila palác rozkoší za palác vévody. Svůdná pradlena se rozhoduje mezi anarchistou a britským lordem... Stařičká lady Louise Lendaleová (Sophia Lorenová) vypráví svému dlouholetému obdivovateli, britskému básníkovi siru Percymu (Cecil Parker), o svém pohnutém životě. Jako mladičká pradlena pracovala ve vyhlášeném pařížském nevěstinci Le Mouton Bleu, kde se dala dohromady s Armandem (Paul Newman). Ten byl mimo svého nesporného charismatu také teroristou, nutno říci, že nepříliš úspěšným. Anarchistu metajícího bomby toužil po Louisině boku vystřídat sir Dicky Lendale (David Niven), britský lord, který krásné Louise nabídl zajištění a laskavé zacházení. Louise souhlasila, měla však jednu podmínku… Konverzační komedii podle knižní předlohy Romaina Garyho natočil Peter Ustinov ve strhujících švýcarských, francouzských a britských lokacích. Vsadil na hvězdné obsazení – v menších rolích se představili Philippe Noiret či Michel Piccoli – a zachoval tón knižní předlohy: bláznivou situační komiku střídají dialogy plné shovívavého výsměchu, který nešetří nikoho. (Česká televize)

(více)

Recenze (24)

Vardara 

všechny recenze uživatele

Jedna z mnoha taškařic, s kterými se v té době roztrhl pytel, bohužel tato je z těch méně podařených. Nejvíc mě tu bavili vysmátí Japonci po boku Newmana a ti se tu mihli sotva na minutu. Jinak jeden z nejslabších filmů Paula, ale za to nemůže on, hrál co mu bylo zadáno. Sophie byla roztomilá a Niven okouzlující, ale jinak mám pocit, jako bych se dívala na něco, co naprosto postrádalo děj. Dobré na zabití času, když nechcete nad něčím příliš přemýšlet. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Potvrdilo se mi dlouhodobé přesvědčení, že v šedesátých letech, zvláště pak v druhé půli tohoto období, se točily nejvýstřednější a ve výsledku i nejoriginálnější komedie vůbec. Soudě dle referencí jsem očekával ne zcela funkční celek, který však ve svojí nedokonalosti bude mít své kouzlo - něco jako je můj osobní favorit Casino Royale... Aby výsledný dojem byl nakonec výrazně příznivější. I pomalejší, spíše dramatičtější pasáže (to jest ty, kde hraje prim Paul Newman) jsou zábavné, jen komiku v jejich případě vnímám jako sušší povahy. Nicméně platí, co zde v komentářích již padlo: film roste s příchodem Davida Nivena na scénu. Ve své roli, pojetím připomínající jeho Jamese Bonda ze zmíněného Casina, doplňuje stylem chybějícího dílku do puzzle zbylé dvě hvězdy - Newmana se Sophií Loren. Připomíná mi to ne úplně neobvyklou situaci ze sportu, kdy v první části klání je volena zdrženlivější taktika, aby se v pravý čas udeřilo... Takže žádná nesourodost či nevyrovnanost. Tradicí u hollywoodských filmů té doby (a zvláště těch rozparcelovaných na vícero soběstačných segmentů) bývá natáčení v oku lahodících destinacích, zpravidla evropských. Přičemž žádný jiný se mi svým výběrem tolik netrefil do vkusu, ať už se jedná o Švýcarsko, kde jsem několik let za sebou trávil letní dovolenou, či přejezd francouzsko-italskou hranicí (neznám osobně, ale rád bych někdy), kdy tato konkrétní scéna je jednou z těch zářící vtipem. Zasloužené rozšíření vybrané společnosti Kočičky, Kouzelného Kristiána a jiných esencí úvodem zmíněné dekády. 90% ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Sophia Loren je nepochybně zajímavá a skvělá herečkou a když se vedle ní dále v obsazení vyskytují taková jména jako Noiret, Newman, Piccoli nebo Niven, divák očekává velkolepou podívanou. Nicméně velkolepost Lady L začíná i končí právě obsazením a na svou dobu vysokým rozpočtem. Všehochuť tehdejších hereckých hvězd z Itálie, Francie, Anglie a USA bohužel nedokázala dohromady vytvořit pořádnou souhru. Neustálé prolétávání mezi tu konverzačním humorem, tu situační komikou, tu zase bláznivou groteskou nedokázalo rovněž vytvořit stylově sevřenější celek. Vznikla komedie, která má sice dost vtipných momentů, ale ty vyvažuje na druhé straně řada scén, kde ten humor pro změnu nefunguje a působí až příliš křečovitě. Jednotlivé epizody, které mají vytvářet v retrospektivě jakýsi příběh, se na můj vkus až příliš rozpadávají a stopáž je zejména ke konci v dlouhé karnevalové pasáži až zbytečně rozvláčna. Ještě ze začátku jsem se u vybraných scén dost bavil a v druhé polovině to skvěle oživil svou ironickou postavou David Niven, ale jinak za mě bída. Ani si nepamatuji, kdy jsem byl naposled u koprodukční komedie ze 60. let tolik rozladěn a to mám za sebou i (ne)slavně proslulé Casino Royale z roku 1967. 45% ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Lady L je pro mě nejzajímavější samou ústřední trojicí. Italka Sophia Loren, Američan Paul Newman a Brit David Niven. To je spojení vskutku netradiční a neobvyklé. Pravda je, že některé konverzace byly úsměvné, ale celkově mi děj až na výjimky přišel trochu nezáživný. Ten rozmach událostí a scén mi přišel až moc velký. Přeci jen celé dvě hodiny film bavit nedokázal. Italský temperament, americká nezávislost a britský humor jde dohromady jen někdy a jen pozvolna. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Spolocenska konzervacka, ktoru uspesne natocil Peter Ustinov /rimsky cisar Nero z filmu Quo Vadis/. Kulisy su na urovni, ale divak sa musi az prilis sustredit na dialogy. Da sa na to vsak pozerat hlavne vddaka hercom ako Philippe Noiret /Le Fusil 1975/, Sophia Loren /Horalka/ a David Niven. A tusim ze Noiret sa prvy krat tymto ocitol medzi hereckymi velikanmi. 55 % ()

Galerie (32)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama