Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)

(více)

Recenze (376)

nash. 

všechny recenze uživatele

Lehce nahořklé, jen místy úsměvné a doufejme, že poslední, pokračování „básníků“ trpí řídkým obsahem, který je zejména v první půli téměř k nepřežití, hustým zalidněním spoustou zcela zbytečných postav, odbytým scénářem a přemírou prázdných scén a odboček, které jsou pro příběh zcela postradatelné a soudný filmař by je ve střižně okamžitě vyházel. Sem tam se objeví vtípek, který pobaví ("Normální taxa, otec u porodu“), ale jinak působí poslední „básníci“ stejně unaveně a prázdně jako hlavní postava. A Mareš jako mladý arogantní blbec (což zřejmě ani nemusel moc hrát) vyhrožující stávkou, působil jako zajímavá paralela k aktuální „odchodové“ revoltě doktorů. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se celý džbán rozpadne a životodárné kapky se vsáknou do vyprahlé země. Nenucená lehkost zmizela již ve čtvrtém dějství, v tom pátém se postrádá i ta příslovečná laskavost. Zůstal jen smutek. Smutek z příběhu, smutek z některých rolí, smutek ze života. Skrytá reklama se neschovává a ani se nesnaží zůstat decentní nutností, ale křičí, opaluje se a ukazuje všechny své povadlé krásy zestárlých těl tvůrců pátého dílu. Básníci ztratili svůj půvab, svěžest a mládí a ani ten humor jim nezůstal. Sice se snaží poukazovat na nešvary doby, ale jen ukazuje, bez známky hravosti a ladnosti. O poetice si můžeme nechat jen zdát. Hlavní postavou je lékař Štěpán Šafránek (Pavel Kříž), který si sice zachovává morální kredit ve veřejném životě, ale pro vlastní soukromí má jiná měřítka. A divák se může jen ptát, jak je to s jeho horlivostí a nadšením ke stálosti lásky? A pochopitelně je zde i Štěpánův nejlepší kamarád Kendy (sympatický David Matásek), který své životní těžkosti zvládá s větší elegancí a duchaplností. Básníkovou múzou je další žena ze zdravotnictví Anna Posedlá (půvabná Michaela Badinková). Nechce se nechat chytit, ale co zmůže proti osudu? Je zde i bývalá básníkova múza Ute (Tereza Brodská), která může jen smutně přihlížet mizení lásky. Z dalších rolí: nestoudná náhrada za Karabce a velmi úspěšný obchodník s auty Karas (Lukáš Vaculík), popletená dispečerka rychlé záchranné služby Tonička (Jana Hlaváčová), již zcela senilní bývalý gymnaziální profesor Ječmen (Josef Somr), ochotný hostinský Hanousek (Miroslav Táborský), majitelka domu a salónu krásy se slabostí pro Kendyho paní Krásná (půvabná Adriana Sklenaříková-Karembeu), úspěšný provozovatel pohřebního ústavu Písařík (Pavel Zedníček), nově probudivší se politik Nádeníček (Oldřich Navrátil), dlouholetý ředitel nemocnice Sahulák (Tomáš Töpfer), stále šarmantní náměstkyně ministerstva zdravotnictví Vendulka (Eva Jeníčková), zlobivá Kendyho manželka Sylvie (Lenka Kořínková), stálá sekretářka ředitele nemocnice Ivetka (elegantní Markéta Hrubešová), vietnamský obchodní se záhadným výskytem v tomto dějství Čeng (Hoa Guyen Khac), či stále remcající nemocniční lékař (trapný bourák Leoš Mareš). Ach ten smutek! Filmovým režisérům s počínající senilitou by nemělo být umožněno natáčet filmové výtvory! Senilita by neměla být vydávána za moudrost! Standardní výroba komerčních televizí by neměla být měřítkem vkusu kultury a umění! ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že se Básníci odehrávají na maloměstě, přichází restituční prohlédnutí až po roce 2000 a to mnohým není po chuti. Leč za klíčový problém pátého dílu bych považovala neschopnost opustit koncept "do každého dílu Štěpánkovi novou dívku," protože přechozený vztah s Popelkou není ničím, co by bylo radost sledovat. Rozvedený Kendy taky není žádný ideál, ale ten alespoň neztratil svůj ostrovtip. Zrzečka v podání Badinkové je naprosto plochá a nezajímavá postava, ale naštěstí porodem ve výtahu ještě nic neskončilo. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Všechno nejlepší, Kovando !!" - "Šafránek, pane profesore !!" ;) Ale jo, Štěpánku, měj se hezky a už se hlavně nevracej !! Kdyby si tu senilní Somrovu etudu, mimochodem variovat jeden vtip pár vteřin po sobě hned po titulcích a pak jej opakovat stále dokola, to už mluví za vše, a když to ještě navíc bohužel kompletně působí jako upocený křečovitý a dokonale bezinvenční recyklát předchozích básnických filmů, střihnul Pecháček s Kleinem, z recese bych jim na cestu tou porevoluční žumpou ještě hvězdu přihodil.. Ale takhle mám aspoň čisté svědomí, na rozdíl od pánů tvůrců.. Jak básníci neztrácejí naději tak vlastně platí jen za snímek funkční pouze v rovině nostalgie, kdy diváka láká zjistit, jak se vlastně žije jejich hrdinům, jejich starým známým.. Jinak by se totiž jednalo o záležitost naprosto opodstatnitelně nesledovatelnou.. Jediný řemeslný klad snad lze vzdáleně spatřovat v hudebním motivu, když tam místo Rytíře šoupli Jardu Uhlíře.. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Tohle je celé špatně. Postavy už jsou protivné, nereálné, není to vtipné jen směšné, nikoli vtipy, ale film jako celek. Pavla Kříže mám rád, ale z jeho postavy se stal prostě jen životní lempl a alibista. Na tohle se nedá koukat. Když si člověk vzpomene na první film, už jsme naprosto někdy jinde. Klein se snaží zdůrazňovat nějaké morální hodnoty, ale činí tak podivně nesmyslně a naivně. Směšné, to je asi pravdu to, co filmu sedí nejlépe. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (18)

  • Režisér Dušan Klein chcel, aby si Michaela Badinková (Veverka) odfarbila vlasy na ryšavo, lebo podľa jeho predstáv mala hlavná ženská hrdinka vyzerať ako Nicole Kidman. (Raccoon.city)
  • Leoš Mareš natočil svoje scény za 5 dní. (Raccoon.city)
  • Věra Koktová, která ztvárnila uklízečku, si v předchozím díle Jak básníkům chutná život (1987) zahrála referentku z ministerstva zdravotnictví. Není však řečeno, jestli se jedná o stejnou postavu, která změnila zaměstnání, nebo o zcela jinou osobu. (funhouse)

Reklama

Reklama