Režie:
F. A. BrabecScénář:
Markéta ZinnerováKamera:
F. A. BrabecHudba:
Jan JirásekHrají:
Barbora Seidlová, Martin Stropnický, Jan Potměšil, Jiří Bartoška, Anna Polívková, David Kraus, Jan Kačer, Marta Vančurová, Vlastimil Harapes (více)Obsahy(1)
Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (278)
Tragicky nevyvážený film snad ve všech směrech. Obzvlášť to bje do očí u herců a scénáře - místy brilantní, většinou však naprosto nepřesvědčiví / ý. K tomu strašná rozstříštěnost děje, který těká mezi enormním množstvím postav, čímž si znemožňuje jakýkoliv psychologický vývoj, to prostě nejde. Takže špatný, špatný špatný. ()
Film je zajímavě natočený, taneční vložky se mi celkem líbily, kromě toho sloužily jako jistý čas pro diváka zamyslet se nad novými objevy v případu. Musím také pochválit, že jsem neobjevila žádnou nelogičnost. I hudba je moc dobrá. Co je ale naprostou katastrofou je počet postav. Chudák divák se v nich občas docela ztrácí (tím nemyslím ty hlavní, ale takové ty vedlejší, např. Magda, někteří rodiče). Také musím souhlasit s Tomem Hardym, casting byl u dvojice mladých detektivů opravdu nešťastný. A co ta scéna zatýkání Štefana, Rendy působí jako by držela pistoli poprvé v ruce (její představitelka ji asi opravdu poprvé držela) - to u detektivů přece nejde. Sice mám dost superhrdinů, kteří si se vším poradí, ale jestli to takhle u policie opravdu chodí, tak potěš Pánbů. ()
Hudba, kamera, skvělí Bartoška se Stropnickým (ten se už trénoval na "Kriminálku Anděl"), úlisní záporáci a jejich čin, ze kterého mě mrazí ještě týden po zhlédnutí televizní reprízy. Druhá polovina nemusela být tak rozvláčná, přesto "Bolero" považuji za jeden z nejlepších porevolučních kriminálních filmů. ()
První hodina byla příšerná. Amatéřina a nuda. Úplně si musíte říkat. jak je možné, že s takovým hereckým materiálem, to vypadá, jak to vypadá. Ovšem druhá půlka, kdy probíhaly výpovědi a machinace okolo, tak ta byla podstatně lepší. Jsou tam lepší herecké výkony (Bartoška, Stropnický, Kraus, Švehlíkové), jsou tam horší (Harapes, Bambas, Šimčík) a pak je tam Seidlová, která se nedá ani zařadit. Věřím, že česká produkce dokáže podobné kriminálky udělat temnější a celkově lepší. Nominaci za nejlepší kameru naprosto nechápu! Blbost! ()
Veškeré problémy spojené s Bolerem spočívají v námětu. Tady se F.A.Brabec pustil na příliš tenký led. Zvolil kriminální případ, který dodnes zůstává nejasný a obestřen nevysvětltelnými záhadami a rozpory a patrně se ani už nikdy nedozvíme, jak to tenkrát v Bratislavě opravdu bylo. Náš Veřejný ochránce práv, Otakar Motejl byl v této kauze angažovaný a v jednom rozhovoru prohlásil, že to byl jeden z nejzvláštnějších případů jeho kariéry. F.A.Brabec přenesl děj do současné Prahy, počet údajných pachatelů snížil, ale podobnost je zkrátka evidentní a určitě bolavá pro všechny zúčastněné. Nechápu Martina Stropnického, který přijal roli vyšetřovatele, neboť jeden z mužů obviněných ze znásilnění prý byl jeho spolužákem na škole a z následků trestního stíhání prý u něj propukla duševní choroba. Je to zkrátka kontroverzní téma, kdyby byl námět smyšlený, vypadalo by vše jinak, protože hudba, výkon Barbory Seidlové, kamera jsou nepochybnými plusy tohoto snímku. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (9)
- V skutočnosti sa vražda stala na Slovensku a takisto aj zavraždená a vrahovia boli zo Slovenska. (Amityville)
- Jedná se o jeden z mála filmů, kde Vlastimil Harapes nebyl předabován. (Kesijop)
Reklama