Režie:
F. A. BrabecScénář:
Markéta ZinnerováKamera:
F. A. BrabecHudba:
Jan JirásekHrají:
Barbora Seidlová, Martin Stropnický, Jan Potměšil, Jiří Bartoška, Anna Polívková, David Kraus, Jan Kačer, Marta Vančurová, Vlastimil Harapes (více)Obsahy(1)
Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (278)
Jde o obyčejnou českou kriminálku. Nic víc a nic míň. Možná by neškodilo více rozebrat jednotlivé charaktery, protože jejich motivy a to, jak se se svým činem později vyrovnávají, ve filmu vůbec není. Za to ukázky z Bolera, které doprovází neuvěřitelně kýčovitý hudební doprovod, dostaly prostoru až až. Jinak Kraus je příšerný, ale třikrát hurá za to, že ve filmu hrají méně okoukaní herci, než na jaké jsme v poslední době už zvyklí. Sice hrajou neslaně nemastně, ale už je to vážně nuda pořád koukat na jedny a ty samé. A Jiří Bartoška dostal v tomhle snímku cenu za jeho celoživotní snahu zlepšit českou kinematografii. Tu erotickou scénu s Janou Štefánkovou si snad do scénáře dopsal sám, ne? ;o)) [leden 2006] ()
Na české poměry neobvyklý film s velmi silným námětem vycházejícím ze skutečných událostí, natočen skoro bych řekl polodokumentárním způsobem. Parádní hudba, kamera i scénář. Jedinou, avšak bohužel dost viditelnou slabinou filmu jsou herecké výkony, které v případě jak mladých tak i zkušenějších herců za moc nestojí. F.A. Brabec je dle mého názoru výborný režisér, který se jako jeden z mála snaží na naší filmové scéně vytvořit něco nového a do budoucna bych rád, aby takových snímků přibývalo. S přihlédnutím k tomuto faktu musím alespoň jednu hvězdičku přihodit. ()
Neuvěřitelně nudný pokus o kriminálku. Špatný scénář dostal do ruky režisér, který neveděl co s ním. Ani linie pátrání ani osudy oběti, vrahů a jejich rodin nejsou prakticky ničím zajímavé. Nejvěrohodnější figuru vystříhla Anna Polívková, řada dalších je spíš k smíchu. A bez dialogů typu „Nevím, jestli je horší být matkou oběti nebo vraha.“ bych se taky obešel. ()
Na tenhle film mam takovou zajimavou vzpominku. V nasem kině se konala čerstvá městská premiéra a Bolero přišel osobně uvést pan F.A. Brabec s paní Brabcovou. Měli kratičký proslov a s přáním příjemného pokoukání a upozorněním, že po filmu bude následovat beseda, se odporoučeli do vedlejší restaurace na červené víno - podávají ho ve spec. keramickým džbánku připomínajícím květináč a vždycky, když ho přede mě postaví mám chuť do něj hodit pugét kopretin. Film ušel. Sice žádný zázrak, ale pobavil. Efáčka se vrátila do sálu s doměním, že budou debatovat s lidmi, ale k mému zděšení většina přítomných odcházela (včetně mě - musel jsem, nebyl čas) a to mě, jako člověka považujícího filmový průmysl za stěžejní a vážícího si každého tvůrce, mrzelo. Vstal jsem, sebral odvahu, vzal s sebou svou dnes už strašně bývalou přítelkyni a štrůdloval jsem si to směrem k Brabcům. Najednou jsem stál tváří v tvář FAB a stiskl mu ruku. Gratulace ho zřejmě potešila a na oslavu začal nenápadně svádět mojí horší polovičku (což jsem si vykompenzoval díky paní Brabcové). Tak to jen tak pro příště.... ()
Když je na kriminálce nejzajímavější melancholická kamera a hypnotický, postupem času spíše vlezlý hudební motiv, tak je něco špatně. Sluší se dodat že nejde dávat celou vinu jen panu režisérovi. Scénář který měl k dispozici, dostal snad za trest. Z toho zmateného, zbytečnými postavami přecpaného a z replik trhajících uši sestaveného mišmaše by dobrý film nenatočil snad nikdo. Což pochopitelně neomlouvá mizerné vedení herců a jejich veskrze podprůměrné výkony. A koneckonců i nešťastné obsazení. Dvojice hlavních vyšetřovatelů je sice z půlky zajímavá (Pavel Simčík) a z půlky krásná (Kristína Filipová), ale v celku bych se bez nich radši obešel. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (9)
- Vlastimil Harapes (Čihan) a Marta Vančurová (Čihanová) si manžele zahráli i ve filmu Den pro mou lásku (1976). Navíc jim v obou filmech zemře dcera. (funhouse)
- Na natáčanie prišli dokonca aj skutoční podozriví z vraždy. (Amityville)
- V Praze se mj. natáčelo v areálu Výzkumného ústavu vodohospodářského na Císařském ostrově, v Průmyslovém paláci, v Nuslích, ve Vršovicích, na Břevnově, Novém městě a Vinohradech. Chatu Aksmana hledejte západně od nádrže Orlík (Bohostice, č. 82) a jeho rezidenci ve Vonoklasech u Prahy. (hippyman)
Reklama