Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policejní šéf v Kameníkově Pepa Novák má plno starostí. Ráno se marně snaží uspokojit roztouženou manželku Vilmu, na stanici ho čeká otřesený sportovec, kterého znásilnila babka Kropáčková, a v terénu místní podnikatelé, zuřivě pátrající po zázračném modrém pramenu, který povzbuzuje sexuální chutě a potenci. Nedávno vytryskl ze skály na zámku a nyní zase nečekaně zmizel. Pramen totiž v tuto chvíli vyvěrá ze zdi domku babky Kropáčkové, která ho stáčí do lahví. Ředitel školy představí podřízeným nového tělocvikáře Marka, který se okamžitě stane středem zájmu kolegyň. K jejich zklamání však chodí s lékařkou na místní psychiatrii, která má plné ruce práce, protože se musí postarat o znásilněné muže. Nejhorší je, že obětí přibývá a mezi nimi jsou i Pepovi podřízení, kteří měli za úkol přivést Kropáčkovou k výslechu. Když podnikatelé zjistí, kam zmizel zázračný pramen, pokusí se přimět babku, aby jim domek prodala. Jenže věci nejsou tak prosté, jak se zdají. (TV Nova)

(více)

Recenze (639)

sud 

všechny recenze uživatele

Je to o něco lepší než jednička, ale žádná velká sláva to vážně není. Herecké obsazení (tj. narvat do filmu nejen hvězdy herecké, ale i jiné hvězdy), samá zvučná jména, ale co se týče herectví, nic moc. Vtipy jsou většinou staré, otřepané a na jedno brdo (většinou o sexu). Takže estráda v hábitu filmu pokračuje. ()

Terminus odpad!

všechny recenze uživatele

Zdá se, že drzost a neumětelství režiséra Trošky ruku v ruce klesají už POD pomyslné dno. Druhý Kameňák je uveden titulkem avizujicím, že podobnost postav dílu prvního se skutečnými lidmi je podobností čistě náhodnou. Nejde však ani tak o ztotožnění se řadového diváka s některou z blbých postav, ale o alibismus vyvracející záměrnost Troškových narážek na filmové kritiky (recenzenty). Pánové Jaroš (mj. Týdeník Rozhlas) a Baldýnský (mj. Premiere - byť Baldýnského zařazení do K.II. má širší podtext jeho veselého konfliktu s režisérem) se tak nemusí urážet - to, že ve "dvojce" jejich jména nesou dva pacienti psychiatrie je náhoda. Jestli tohle není nebetyčná drzost, tak nevím... Co se týče Troškova filmařského neumětelství (a to na tom nebýval tak špatně! - "Princeznu Jasněnku" považuji za výbornou pohádku a jedinou na kterou jsem já osobně ochoten dívat se opakovaně), dosahuje toto v Kameňáku limitní meze. Zápletka s "tekutou Viagrou" a sexuálně stimulovanou důchodkyní (jako léčbu po zhlédnutí její kreace doporučuji film Harold a Maude, jehož hrdinka Maude je stejně stará jako babka z Kameňáku, tj. 79 let), stejně jako splácávání vtipů do podoby scénáře, je ještě níže než kvalitativní úroveň opileckých zápisků v zaplivané putyce. To, že na souvislost mezi kradenou "viagrou" a sexuálním apetitem důchodkyně, přijde "šerif Vydra" až v polovině filmu, svědčí jednak o debilitě postavy, ale i o debilitě tvůrců, kteří nebyli schopni vymyslet cokoliv nosnějšího a polovinu filmu zaplácali čtyřmi znásilněními mladých mužů kostnatou babkou. Film je zcela prost souvislostí a vývoje - slova jsou jen bezobsažnou výplní mezi jednotlivými vtipy. Zatímco u některých filmů jsme na sebe hrdi, když odhalíme scenáristickou kličku, u Kameňáku zažijeme pocit zcela odlišný - rozčilení z toho, jak mohou být berličky pisálků tak okatě zřejmé (záměrně používám tato dvě synonyma vedle sebe). Pohyb kamery je "v Kameňákově" neznámým pojmem a je jedním z faktorů, který přispívá k naprosté sterilitě výsledného obrazu. Hudební složka už je projevem naprostého diletantství. Něco jako souhra obrazu a zvuku je pro Trošku neznámým pojmem, i věc tak banální jako synchronizace hlasu a pohybu úst je tomuto "filmu" (co má Kameňák společného s filmem, kromě toho, že byl promítán na plátno?) cizí. Odůvodnění toho, proč Troška "vtipně" naráží na Cikány a Židy (jméno jedné z postav: Kohn), mi uniká, neboť jeden "cikánský" a nula "židovských" vtipů za odůvodnění snad nelze označit. Alespoň myslím. Troška se v jednom rozhovoru přiznal, že postavu zelinářky psal na tělo H. Růžičkové - jak lze psát postavu, která disponuje jednou charakteristikou (věští z čočky), někomu na tělo je další věcí, která mi uniká. Tento film není zábavný ani svou špatností. Lidová zábava se zpravidla nerovná přílišné kvalitě, ale tohle je opravdu moc. Troška, jehož lze s gustem označit x přízvisky z kategorie "kat vkusu" apod., přišel s filmem, s jehož kvalitami i jistou diváckou oblibou pochopitelně nic nenaděláme. Můžeme se ale těšit z toho, kolika relevantními argumenty lze naši averzi ke Kameňáku II. podložit. () (méně) (více)

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kritici s radostí nadávají, v novinách lidi čtou, jaká je to kravina, a pak to takhle hodnotí..jenže...oni na ten film stejnak jdou a stejnak vydělá kopu prachů a stejnak se u toho smějou, tak o co jim všem proboha jde? Nadávat si sice můžou jak chtěj, ale když na to diváci choděj a baví se a nakonec to má takovéhle hodnocení, tak teda nevím, co je nakonec vlastně realita. Dvojka je ale popravdě hrozná. Příběh je hroznej, vtipy už stagnují, a celkově už mi to příjde jako jeden velkej kameňák na samotné kritiky, se kterými diváci utřeli prdel. Tak to nakonec bylo, a i když už je to nudnější než jednička, stejnak se to nezapře, že úspěch zasloužený, nevím, ale každopádně ho měla a s tím se nic dělat už nedá. ()

MarekT odpad!

všechny recenze uživatele

Pro mě stejné jako první díl. Největším problémem není, že film je složen z vtipů, kdyby jste jednotlivé fragmenty roztříštili na jednotlivé kousky, tak byste se mohli dobře bavit. Problémem je, že film touto kulometnou palbou anekdot připomíná tu už dříve ne moc oblíbenou Zlatou mříž, a navíc - ústní lidovou slovesnost by přijatelně nezfilmoval snad ani Kubrick, protože to prostě nejde. ()

Aleee89 odpad!

všechny recenze uživatele

Tenhle film byl ještě horší než jednička. Na to se skoro nedá dívat. Pořád jsou tam stokrát ohrané vtipy, zápletka nijaká... A vůbec se mi tam nelíbila trapná Helena Vondráčková. Ta by se měla držet toho svého jakoby zpívání a nelézt do filmu, protože takoví herci neherci pohnojí film ještě více než je... ()

Galerie (13)

Zajímavosti (21)

  • Policie České Republiky ve filmu používá zbraně Sig Sauer P226 nebo Beretta M92f. Ve skutečnosti ale české bezpečnostní složky používají pouze CZ 75. (dc125)
  • Učitelka (Dana Morávková) jezdí autem Opel Agila (modrá). Primář Líbal (Marek Vašut) má tmavě modrý Opel Signum. Kohn (Josef Laufer) černý Opel Omega Caravan. Lékařka (Helena Vondráčková) zelený Opel Astra G. Auto, které srazí ženu, která jde z nákupu je Opel Corsa, v pozadí stojí zelený Opel Agila. Měřiči, kterým přes pásku přejede auto (7:11) je stejná zelená Corsa (GemoGemo)

Reklama

Reklama