Reklama

Reklama

Akop Ovnataňan

  • Sovětský svaz Акоп Овнатанян (více)
Krátkometrážní / Dokumentární
Sovětský svaz, 1967, 8 min

Obsahy(1)

Umělecký dokument všímající si motivů malby (film neukazuje celé obrazy, ale pouze menší či větší výřezy) arménského malíře 19. století Hakoba Hovnatanyana. Kromě záběrů na umělcova díla film oživuje svět malířových obrazů i Arménie 19. století. V zvukové stopě slyšíme nejen typický arménský nástroj duduk, ale i další hudbu této země. Později Paradžanov natočil podobně laděný snímek Arabesky na téma Pirosmaniho. (raroh)

(více)

Recenze (6)

dwi 

všechny recenze uživatele

Pro evropského diváka neobeznámeného s arménskými reáliemi jsou filmy S. Paradžanova sice nevšední, ale hodně těžkou podívanou, prodchnutou spletitým systémem symbolů (asi nejzřetelnější je to u jeho nejslavnějšího filmu – Barva granátového jablka). V tomto minidokumentu režisér vzdává hold známému arménskému portrétistovi z 19. století – Hakobu Hovnatanyovi. Pohled na jeho obrazy je na jednu stranu zajímavý, ale ničím výjimečný. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Vůbec první věc, co jsem od Paradžanova zhlédl. A vlastně ani nevím, jak tento krátkometrážní počin správně uchopit, jestli do levé nebo do pravé... No, nechám se překvapit dalšími kousky jednoho z Andělů... ()

Reklama

wovsi 

všechny recenze uživatele

V rámci předmětu "duchovní souvislosti filmu", který mám ve škole, jsem poznal, že to není jen o obrazech. Má to dost silný podtext. Je to jen o tom "správně vidět". Podívat se za to zřejmé pod povrch. Tři hvězdičky dávám kvůli tomu, že to není zrovna můj šálek čaje, ale není v tom rozhodně nic obyčejného. Právě že všechno zde má svůj smysl, ale člověk musí znát širší souvislosti, jinak mu proteče mezi prsty. Zkuste se na to podívat tak, že to není jen dokument o malíři, je v tom ještě něco jiného. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Nápadité zasvěcení do díla arménského malíře Hakoba Hovnatanya. Paradžanov kombinuje záběry na jednotlivé (převážně portrétní) malby tohoto výtvarníka, rozdělené do několika základních tematických okruhů (ženy - muži - děti). Ty jsou dále konfrontovány se snovými záběry obestřenými nostalgií, které spolu s vhodně volenou hudbou oživují minulost. Vracejí se místa, byť nejednou poznamenána ranami času, a jimi poznovu procházejí lidé, kteří tehdy žili. Adorace malíře se tedy zvolna proměňuje ve zdánlivě unikavý pohyb k minulosti, částečně kotvící v jejích hloubkách. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama