Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jacob Singer se vrátil z Vietnamské války. Chce dál žít svůj život, ale nemůže. Pronásledují ho podivné představy a duchové. Neví, co je skutečnost a co jeho noční můra. Není si jist, jestli skutečnost vůbec existuje. Má pochybnosti o tom, jestli vůbec ještě je mezi živými. Chtěl by se někomu svěřit, ale netuší, kdo je jeho přítel a kdo jen další přízrak... (Guild Home Video)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (298)

akisha 

všechny recenze uživatele

Nejvíc mi vadila paradoxně právě ta haluzovost, kdy divák nemá ani tucha, co se skutečně děje, co je flashback a co je jenom haluškový výmysl. Být to jen o trochu přehlednější, a mít to lepší konec (tenhle mě zklamal) neváhám s pátou hvězdou. Tim Robbins zde dokazuje, jak dobrý je herec. Hororové vsuvky se nesou v duchu devadesátek, jsou nechutné a děsivé. Těžké a depresivní, přesně jak to máme rádi. Poslední výhrada, která v originále odpadá - malý Macaulay Culkin nadabovaný podle mě dospělou ženou, ten jeho hlas je naprosto strašný! ()

stilgar1 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších novodobých hororů s Timem Robbinsem, který se vžil do své role naprosto skvěle. Nejenže jsem se skutečně bál, ale celý děj je prostoupen nezapomenutelnou mysteriózní atmosférou a doprovázen perfektní hudbou. A konec byl snad vyřešen nejlepším možným způsobem. Vybrat ten správný konec je těžká věc, zde se to však podařilo na výbornou. Kdo by řekl, že tohle příjde z dílen tvůrce filmu Flashdance? 9/10 ()

Reklama

A_FISH 

všechny recenze uživatele

celkem slušný "psycho", kdy si nikdy nebudete jisti co je realita a co je jen sen (kecy typu : od začátku jsem věděl jak to dopadne ignorujte) ... jedna technická: po scéně s "ledovou koupelí", kdy jde Jakob uložit Culkina ke spánku (kéž by věčnému :)) je v zrcadle vidět postava, ale není to žádný démon, který by Robbinse pronásledoval, ale Adrian Lyne ... ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

V pekle hoří jen to, co se nedokáže rozloučit se životem... Silná káva, byť někomu nemusí sednout, že se přelévá mezi dvěma hrníčky (nelogičnost v tom ovšem není, což se pokuším dokázat níže, ve spoileroidní části komentu). Pokud máte slabost pro Lyneovy stylové prostředky k navozování atmosféry a příběhy, kde do poslední chvíle nevíte, co je pravdou, co iluzí a o čem má snímek vlastně vypovídat, s Jacob's Ladder nemůžete šlápnout vedle. ___!!! SPOILER ALERT !!!___ Je mi jasné, že závěrečná scéna následovaná "dokumentárním" titulkem mohla být matoucí (měl ten titulek vůbec smysl, když se to celé Jacobovi jen zdálo?), ale fakticky k žádnému logickému lapsu nedochází (všechno před Jacobovým zraněním je krutá realita, Žebřík tedy opravdu nesl vinu na sebezničujícím řádění jeho čety). Závěr přestane působit jako něco prvoplánového a násilně přilepeného, když si uvědomíme, že hlavním tématem Jakubova Žebříku není stejnojmená droga, ale nahlížení do mysli a duše člověka zmítajícího se na prahu smrti a na rozhraní mezi nebem a peklem (a po žebříků se od pekelných kotlů uniká). Když ležíte nekdě v daleko od domova s roztrženým břichem, najednou máte spoustu důvodů zůstat naživu a přemýšlet o svém životě. Je spousta věcí, co byste měli ještě udělat a spousta otázek, na které chcete znát odpovědi. Byli jste dostatečně šťastní se svou ženou, nebo by vám bylo lépe s pohlednou kolegyní z práce? Věnovali jste se dostatečně tragicky zemřelému synovi a setkáte se sním snad ještě? Neměli byste ještě navštívit staré kamárady? A zjistit co se to vlastně s vámi stalo, že tu teď musíte ležet s vyhřezlými střevy a vyřídit si to s viníky? Tento motiv je tím, co posunuje film mnohem výš, než by dosáhla pouhá báchorka a halucinacemi o trpicím veteránovi. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Film, který by se velmi rád tvářil jako horor, aspoň to má v popisku, ale tomuto žánru je velmi vzdálen. Už od začátku nijak vyjímečný film s občasnými mysteriózními scénami, které jsou však bohužel ještě více uspávající než zbytek. Jakubův žebřík byl pro mě jen zdlouhavým, nudným a naprosto jakoukoliv výraznější atmosféru postrádajícím snímkem. Navíc ještě velice nepřesvědčivý Tim Robbins v roli, která se pro něj vůbec nehodila. Závěrečná pointa nebyla uplně špatná a dlouho to k ní směřovalo, ale ani ta na dojmu téměř nic nepřidala. Těžko říct, kde se stala chyba, ale bude ta absence atmosféry. Díky tomu se dívák nemůže do příběhu vžít a ten tak působí jakýmsi odtažitým a nezajímavým dojmem. A právě atmosféra pomalu nabírající obrátek by měla být u těchto, mnohdy velmi dobrých, pomalých psychologických a mysteriozních filmů být tím hlavním. Na celém filmu se mi opravdu líbila jen jediná scéna a to je na téměř dvě hodiny trochu málo. Trochu mě překvapilo hodnocení tohoto filmu, dle mě, jak je vidět, dosti přeceňující kvalitu, ale nikdo není dokonalý (tím nemyslím sebe). ()

Galerie (39)

Zajímavosti (26)

  • Rozmazaná tvář na dalším plakátu k filmu ilustruje novátorskou práci kamery, kterou Adrian Lyne ve snímku použil, a která odráží nejasnou hranici mezi skutečností a fikcí. (Pavlínka9)
  • Některé obrazy byly inspirovány forografiemi Joela-Petera Witkina. Nejlépe zřetelný obraz beznohého muže s kapucou, který třese hlavou, je zvárněn podle Witkinovi fotografie "Man With No Legs" z roku 1976. Dále je film po vizuální stránce ovlivněn především dílem malířů Williama Blaka, H. R. Gigera a Francise Bacona. (Seabeast)
  • Všechny filmové efekty byly natočené přímo na place, bez dodatečné postprodukce. Například scéna s "třesoucí se hlavou" je docílena natočením herce za rychlosti 4 snímků za sekundu. Herec jen mával hlavou, ale ramena nechal pevně na místě. Poté při normální snímkové frekvenci 24 snímku za vteřinu působí výsledek jako neuvěřitelně rychlý a hluboce znepokojivý. (Seabeast)

Reklama

Reklama