Režie:
Adrian LyneScénář:
Bruce Joel RubinKamera:
Jeffrey L. KimballHudba:
Maurice JarreHrají:
Tim Robbins, Elizabeth Peña, Danny Aiello, Matt Craven, Pruitt Taylor Vince, Jason Alexander, Patricia Kalember, Eriq La Salle, Ving Rhames, Brian Tarantina (více)Obsahy(1)
Jacob Singer se vrátil z Vietnamské války. Chce dál žít svůj život, ale nemůže. Pronásledují ho podivné představy a duchové. Neví, co je skutečnost a co jeho noční můra. Není si jist, jestli skutečnost vůbec existuje. Má pochybnosti o tom, jestli vůbec ještě je mezi živými. Chtěl by se někomu svěřit, ale netuší, kdo je jeho přítel a kdo jen další přízrak... (Guild Home Video)
(více)Videa (4)
Recenze (298)
Tak tohle je pro mne asi největší hororové překvapení za poslední léta. Na první pohled velmi odpuzující horor ( hrozný poster, podivný název, stopáž 2 hodin a příliš velké hodnocení pro horor je velmi nezvyklé) přesto vše, se mi tenhle film velmi zamlouval. Zápletka mě chytla od začátku do konce a koukal jsem s otevřenou pusou, co vše se tam vlastně děje. Brilantní průběh a vývoj příběhu podkreslen velmi inteligentními dialogy a slušnými zvraty! Scéna z blázince byla i pro mě nejděsivější noční můra! 80% ()
Som dosť sklamaný. Čakal som poriadnu halucinogénu jazdu. Dostalo sa mi akejsi moralitky. Ak už Vietnam tak radšej Apocalypsu, Čatu, alebo Lovca jeleňov. Najlepšie na tom filme sú prsia Elizabeth Peňa a priznajme si to, ani tie nie sú nejako veľké. Každopádne prienik do zložitého psyché ústrednej postavy sa nekoná, pretože skrátka Robbins si ako postava vôbec netúži k divákovi vytvoriť nejaké sympatie. A ako ukážka všetkých zlomyseľností vojny som si to pustil asi už trochu neskoro. Atmosférou film v pohode, ale celé mi to príde ako hra na niečo, čo to nie je. Škoda. Fakt som čakal niečo viac. ()
Pred sledovaním som o filme vedel síce málo, ale paradoxne veľa. A to preto lebo som vedel jeho pointu. A možno to mi znemožnilo dívať sa na film iným pohľadom ako som mal. A preto odporúčam, zavrieť si uchále ak začujete rozhovor o tomto filme. Je to film temný a dobre zahraný, ale vyššie spomenutý handicap mi znemožnil si ho užiť naplno. ()
Celkový nápad i finální pointa jsou rozhodně super, ale celý snímek byl koláží převážně úmorně nudných psycho pasáží a já nepatřím mezi ty vyvolené, kteří jsou schopní cokoli z toho nějak docenit. Rozhodně to není zapříčiněno pouze tím, že dávám přednost knize před drogami. Taktéž se musím přiznat, že mi byl krajně nesympatický Tim Robbins v této herecké poloze a s překvapením sleduji, kolik "náročných diváků" nad ním probudilo k aktivitě svých 14 centimetrů. Před zhlédnutím snímku jsem si nevyhledával žádné informace, ale od tak vděčného tématu, jako je použití halucinogenů v armádě, jsem si troufl očekávat poněkud chytlavější a působivější podívanou s výrazně silnějším poselstvím. Bohužel jsme viděli jen jakési předsmrtelné křeče člověka, který byl ve špatný čas na špatném místě. Extrémně mě to nebavilo. Zejména první polovina filmu je úplně o hovně. Lepší hvězdička. ()
See? According to this, you're already dead. Super! Jacobova vize pekla v nemocnici už teď patří mezi jedny z mých nejoblíbenějších scén. Rozhodně doporučuju zhlédnout klip od Cage, který je lehce inspirovaný filmem http://www.youtube.com/watch?v=vrIUuP88Jpw . ()
Galerie (39)
Zajímavosti (26)
- V původním scénáři autor Bruce Joel Rubin vytvořil typické biblické peklo plné okřídlených démonů, rohatých ďáblů s kopyty, lidí se zobáky a podivnými objekty ležících náhodně okolo. Rubin byl inspirován dílem Hieronymuse Bosche. Ačkoliv se toto obecné ztvárnění démonů Lyneovi líbilo, přesto nabyl pocitu, že by to na diváky mohlo působit komicky. Rozhodl se tedy přepsat scénu Jacobova (Tim Robbins) sestupu do pekla; jedná se o scénu v nemocnici, kde je Jacob vezen na lůžku skrze metaforické peklo. (Seabeast)
- Ve filmu zmíněná látka BZ byla inspirací pro fiktivní drogu žebřík. Jedná se o jednu z mnoha život neohrožujících paralizujících chemických zbraní vyvinutých v průběhu studené války. Droga nebyla nikdy použita v boji. (KRYSIOPICE)
- Rozmazaná tvář na dalším plakátu k filmu ilustruje novátorskou práci kamery, kterou Adrian Lyne ve snímku použil, a která odráží nejasnou hranici mezi skutečností a fikcí. (Pavlínka9)
Reklama