Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V období prohibice kvete v USA organizovaný zločin, který prorůstá do politiky. Stranický boss Lionel Leo opřený o podsvětí prakticky ovládá americké velkoměsto, ale vyrostla mu konkurence v klasickém mafiánovi italského původu Johnym Casparovi, který mu dosud za "ochranu" platil tučné výpalné. Leo odmítne Casparův požadavek na zavraždění Bernieho Bernbauma, který vychytrale těží z Casparových sázkových podvodů. Pomáhá mu v tom jeho sestra Verna, která má s Casparem poměr právě proto, aby bratra ochránila. Tom Reagan, Leova pravá ruka, zadlužený kvůli své sázkařské vášni, vidí v obětování Bernieho cestu k uchování Leovy moci, avšak váže ho utajované citové pouto k Verně. Casparovo komando se neúspěšně pokusí Lea zlikvidovat a Tom pochopí, že válka podsvětí by mohla pohltit jeho i Vernu. Přiznáním vztahu s Vernou Leovi, který se s ní chce oženit, začíná Tomova rafinovaná hra o vlastní život... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (335)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Klasická gangsterka, která mi, nevím jak, léta unikala. Výborní herci v čele s démonicky dobrým Gabrielem Byrnem, slizkým Johnem Turturrem , psychopatickým Jonem Politem a naprosto famózní hudba Cartera Burwella vyvažují absenci v tomto žánru nezbytné akce a na mafiánský film přece jen příliš jak to říci"jednohubkový příběh" --prostě žádná kmotrovská epika , spíš jemná karikatura, což mi trochu vadilo, asi jsem občas příliš konzervativní divák. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

První Coeni, kteří mně dokázali relativně zaujmout. Dějově výtečně propletená a herecky slušně zahraná gangsterka, která se ubírá naprosto jiným směrem než klasicky lineární Scorsese a jemu podobní tvůrci, kteří zásobovali v této době mafiány filmový trh ve velmi pravidelných dávkách. V tomto případě si sice většinu pro sebe vezme geniální Gabriel Byrne, ale ani takový Albert Finney a jeho už zmiňovaný "terminátoří" kousek stojí za vidění. Nic převratného, nicméně v rámci žánru určitě nutnost. ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Po formální stránce dobrá práce, coenovka ve stylu, na jaký je divák od těchhle bráchů zvyklý. Členitý, kombinačně bohatý scénář, specifická filmová řeč, výrazné herecké typy, temná atmosféra s prvky grotesky a černé komedie, až potud klasika. Bavil mě slizký židák Turturo, tlustý plešatý taliánský mafián, nebo temná postava gangsterského homouše "Dána". Ovšem nebavila mě a film mi tak zprotivila postava hlavní, Byrneův machiavellistický gangster, který se v prvních záběrech jeví jako proklatě cool bourák a suverén, ale ze kterého se postupně vyklube slizký lhář, křivák a podrazák, který dostává neustále přes držku aniž by to na něm zanechávalo fyzické stopy, a který dějem proplouvá a ze všeho vždycky vybruslí jen díky scénáristické shovívavosti, protože v reálu mezi opravdovými gangstery by s těmi svými hrami skončil na prkně po deseti minutách. A divákovi je tenhle charakterově pokřivený oportunista představován jako hrdý a tvrďácký sympaťák a jeho podlé pletichaření jako moudrá strategie, díky které dokáže jeden hajzlík přečůrat jiné hajzlíky, poštvat je proti sobě a vyzrát nad nimi. Spíš než jako irský gangster se chová jako židovský zlodějíček a nemám ho rád. A z tohohle důvodu se jedná zatím o mou nejslaběji hodnocenou coenovku. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Perfektně vybalancovaný kus poučené filmařiny. Primárně na dialozích postavená, přesto strhující podívaná, která rysy klasických gangsterek zdůrazňuje až do extrémů budících smích. Právo usadit se natrvalo ve vaši paměti si nejhlasitěji nárokuje nádherně „přestřelená“ akční scéna s Albertem Finneyem, k dokonalosti ji chybí jenom hláška „Hasta la Vista, Baby!“. V centru dění celého filmu příznačně stojí muž, jenž se vlastní aktivitou blýskne teprve během posledních minut. Do té doby je víceméně pasivně unášen osudem, který (v podobě klobouku) bere pevně do rukou až ve chvíli, kdy již nikomu „nenáleží“. Dvojsečnost této svobody zrcadlí hořké zakončení linie s pomyslným otco-synovským vztahem (Leo a Tom) – otec opouští syna, nikoliv naopak. Millerova křižovatka, kde se komplikovaně, byť přehledně proplétají životní cesty většiny postav, je místem, přes nějž musí každý párkrát za život projít. Bratři Coenovi jej ve své nejlepší tradici ukryli do filmu o zločinu a přidali své charakteristické ingredience: zvratky, divná jména, ječící tlouštíky, dialogy o ničem a (přitom) o všem. Jako jejich fanoušek jsem maximálně spokojen, ale máte-li chuť na „něco jako Kmotr“, poohlédněte se raději jinde. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, dzej dzej, ScarPoul, UncleG ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Coenovci zvolili trochu otrepanú mafiánsku zápletku a natočili ju svojim nezameniteľným štýlom. Idú ale stále v zabehaných hollywoodskych koľajách od Hawksa, cez Palmu až po Scorseseho. Ich film je o niečo viac komornejší, ako známe žánrové klasiky a tak nemal šancu sa stať milovanou, komerčne úspešnou klasikou. Potešilo ma, že konečne niekto obsadil Byrnea do hlavnej úlohy, je to výrazný herec a mal by mať v kariére viac takýchto hereckých príležitostí. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (18)

  • Starostovu sekretářku si zahrála Frances McDormandová, manželka režiséra Joela Coena. (Terva)
  • Časopis Time zařadil snímek v roce 2005 mezi sto nejlepších filmů, které byly od vzniku časopisu natočeny. (Terva)
  • Natáčení probíhalo v New Orleans. (Terva)

Související novinky

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

18.08.2021

Noir bez předsudků bude stěžejním tématem 9. ročníku Noir Film Festivalu, který se letos stěhuje na nové místo – hrad Český Šternberk, v jehož pěti interiérových sálech a na hradním nádvoří bude od… (více)

Reklama

Reklama