Režie:
Rob CohenKamera:
Ericson CoreHudba:
BTHrají:
Paul Walker, Vin Diesel, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Rick Yune, Chad Lindberg, Matt Schulze, Ted Levine, Ja Rule, Thom Barry, Noel Gugliemi (více)Obsahy(1)
Brian je jako tajný policista nasazen na pozorování party vedené charizmatickým Dominikem, který je doslova blázen do nelegálních závodů, pořádaných většinou v noci na periférii Los Angeles. Závody ale nejsou jediným zdrojem financí. A to je hlavní důvod, proč chce Brian získat jeho důvěru. V poslední době se totiž množí záhadná přepadení kamionů a policie i FBI chtějí znát pachatele dřív, než řidiči vezmou zákon do svých rukou. Hlavním podezřelým je právě Dominik. Brianovi trvalo pěkně dlouho, než se mu podařilo alespoň trochu se k němu přiblížit. Postupem času mu Dominik začíná důvěřovat a zaměstná ho i přes odpor ostatních členů party ve své dílně. Brianův realistický úsudek začíná zamlžovat rostoucí přátelství k Dominikovi a láska k jeho sestře Mie. Protože Brian ví, že se chystá zátah policie, prozradí Mie, že je policajt. Spolu se snaží Dominika přesvědčit, aby akci vzdal... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (818)
Pár hezkých automobilových honiček, jinak nic. Škoda - v originálnějším příběhu by i tyhle scény mohly ještě lépe vyniknout. Naprosto bez zájmu jsem sledoval postavy filmu - při potyčce s kamiónem jsem více držel palce protivníkovi. Bez špetky charisma podle mě není jen Paul Walker ale i Vin Diesel (zajímavější byl v Černočerné tmě). ()
Ja vôbec nie som autíčkar, nerozumiem sa do tých strojov, nemám dokonca ani len vodičský preukaz - a že ma aj napriek tomu tento film zaujal a celý čas bavil, svedčí o tom, že sa asi právom zaradil tu na csfd do 200 najobľúbenejších filmov - má totiž našľapané tempo, veľmi charizmatickú hereckú osádku, medzi postavami to funguje tak, ako má, Vin Diesel je tu naozaj klasik, budí rešpekt a má charizmu, ženské sú tu vytúnené rovnako ako autá a akcia, ak na ňu dôjde, fičí na plné obrátky. ku koncu sa scenár trochu nedoťahuje, ale to nevadí, lebo hra je rozohraná a hrdinovia majú naše sympatie. dobrá zábava, ktorá nenudí. ()
Nejsem zrovna příznivcem vytuněných aut a když nějaký idiot nechává pořádně řvát výfuk svého miláčka při nočním průjezdu naší ulicí, nevzbuzuje to ve mně závist, ale agresi. K zájmu o auta mne vlastně přivedla až ta trojka šílenců z Top gearu a i přesto za nejkrásnější auto všech dob považuji starého hranatého obránce tradic Defendera, jehož konstruktéři si celé dekády zakládali hlavně na tom, že design je sprosté slovo a anglický džentlmen jej ani nevyslovuje. Bylo tu ale zároveň i pár her Need for Speed, díky nimž jsem k světu tuningu, honiček s policií a nadupaných kár chtě nechtě přičuchl. A tak jsem dal tomuto filmu šanci. Dojmy jsou ale stejné jako u filmu Taxi. Dnes už je trochu vyčpělé (přeci jen se to točilo už před 20 lety) a tehdejší top káry jsou dnes šunky. Zápletka mi byla jasná hned, ale docela to bavilo a celkem se mi líbil i konec, byť moc originální zrovna nebyl. Takže průměr a tři lahve dusíku. * * * ()
Nevím, kdo mohl v tehdejší době tušit, že tento film položí základy tolika úspěšným pokračováním, když vlastně o nic extra nejde. Musím říct, že svým příběhem mě první Rychle a zběsile neměl snad ani čím oslovit. Standardní béčková zápletka a trošku křečovité rozuzlení (nevím, proč jsem si na konci vzpomněl na Point Break). Nicméně film je prošpikován relativně chytlavými momenty, jak jinak než z pouličních honiček. Určitě nelze říct, že bych se u filmu nebavil. 6/10 ()
Další film, u kterýho by člověk měl přestat používat mozek. Závod na 1/4 míle v tomhle filmu trvá snad 5 minut, všichni tam tak zběsile řaděj, že to vypadá, že maj v těch autech snad nějaký 12-ti kvalty z náklaďáků a navíc z aut jen tak z ničeho nic lítaj kusy podlahy. Příběh je tak stupidní, že ani nemá smysl ho ve filmu hledat. Navíc mě v tomhle filmu narozdíl od ostatních ani moc neuchvátily ty auta, takže hodnotim takhle. Ale chápu, že pro 18-letý frikulíny ve vospojlerovanejch škodofkách je to asi kult. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (96)
- Parkoviště stadionu Dodgers není dostatečně dlouhé na to, aby na něm sebe líp upravené Mitsubishi Eclipse dokázalo zrychlit z 0 na 225 km/h (140 mph). Pokud je maximální rychlost 225 km/h, tak pouhé přidání vstřikování oxidu dusného pro večerní závod by maximální rychlost nijak nezměnilo, jelikož se musí změnit převodový poměr v převodovce. (Maulincio)
- Filmaři požádali majitele okolních domů, aby si je přemalovali méně výraznými barvami, aby tak vynikly barvy aut. (HellFire)
- Většina scén a rozhovurů o specifikacích vozů a tuningu byla konzultována Craigem Liebermanem, který zastával pozici technického poradce. Ovšem ten nebyl vždy při natáčení přítomen, a tak ač navrhoval změny, které by byly technicky, fyzikálně i logicky správné, málo kdy byly jeho návrhy vyslyšeny nebo použity správně. A tak vznikly nesmyslené rozhovory, únik před policií se zadřeným motorem, upadená podlaha od auta během závodu, výbuch lahví s oxidem dusným, ceny dílů a úrav, pojemnování dílů a motorů atp. Jak Rob Cohen říkal: „Tento film není pro skutečné profi nebo pouliční závodníky – není to dokument.“ (Maulincio)
Reklama