Reklama

Reklama

Milenec

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Není nic bolestnějšího než láska… Saigon, konec dvacátých let minulého století, patnáctiletá francouzská školačka se vrací z prázdninového pobytu na venkově u matky. Na přívozu přes řeku Mekong upoutá pozornost bohatého mladého Číňana a ten jí nabídne odvoz do Saigonu. Již během společné cesty do města mezi nimi vzniká výrazné napětí, jež záhy přerůstá v intenzivní vztah – spíše erotický, než citový. Nezkušená dívka, pocházející z nemajetných poměrů, začíná prostřednictvím svého sedmadvacetiletého přítele objevovat svět fyzické lásky i svět peněz. Zatímco Číňan zcela propadá jejímu kouzlu a zamiluje se, dívka mu dává najevo, a jako by tím utvrzovala i sebe samu, že ji k němu váží jen sex a peníze. Styky mladičké bílé dívky se světáckým Číňanem však nemohou zůstat dlouho utajeny... Příběh se ve filmu začíná odvíjet jako vyprávění staré spisovatelky, jedná se o autobiografický román "Milenec" známé francouzské spisovatelky, dramatičky a filmové režisérky Marguerite Durasové, který vydala v roce 1984 a získala za něj prestižní Goncourtovu cenu. Nezvykle otevřeně v ní vzpomíná na svůj bouřlivý milostný vztah, který prožila jako patnáctiletá, když žila se svou matkou a bratry ve francouzské kolonii Kočinčíně (jižní Vietnam) ve dvacátých letech minulého století. Film režíroval Jean-Jacques Annaud, autor slavných filmů Jméno růže, Medvědi či Nepřítel před branami. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (168)

Angerr 

všechny recenze uživatele

Mistrně vyprávěný příběh, což cítíme až v samém závěru. V první části sledujeme rozvíjející se erotický vztah mezi asi třicetiletým bohatým Číňanem a mladičkou patnáctiletou Francouzkou z chudé rodiny. Jen škoda, že herečka je evidentně starší, pokud by ale nebyla, snadno by mohli režiséra obvinit z jistých nezákonných praktik. Děvče je moc krásné a snadno uvěříme, že na ní Číňan po několika vášnivých setkáních začne být sexuálně závislý. Erotických scén se nám v této první části shlédneme hodně a svůj název si plně zaslouží. Asi ještě nikdy jsem v normálním filmu neviděl takto názorně předváděný sex. Bravo Annaudovi za odvahu! V druhé části filmu do té doby čistě erotický vztah komplikují společenské překážky a, co je horší, láska. Číňan je vázán zvyky své kultury a musí se oženit s ženou, kterou mu vybral jeho otec. Film neodsuzuje toto východní pojetí lásky a nijak nenaznačuje, že to naše západní je jediné přirozené. Příběh se odehrává v indočíně v první polovině 20. století, Číňan je z rasových důvodů pro dívčinu rodinu nepřijatelný byť i jen jako "přítel" (skvělá je scéna v restauraci a na veselce - chudí Francouzi Číňanem sice opovrhují, ale přesto se od něho nechají pozvat a hostit a přitom ho urážejí). Závěr sice nepřináší žádný zvrat v ději; závěrečná slova však dávají celému filmu smysl a mnohý si při nich jistě vzpomene na velkou lásku, kterou již nechal za sebou. 10/10 ()

gogos 

všechny recenze uživatele

Silný příběh z nevšedního prostředí je přehlídkou parádních hereckých výkonů, perfektního erotického náboje, citů, emocí, ale také skvělé dobové výpravy. Milenec je výrazné drama, které dokáže zaujmout a vtáhnout. Annaud znovu představil zajímavý film, který i tentokráte je naprosto odlišným, než ty předchozí. 4* ()

Reklama

andrii 

všechny recenze uživatele

Knoflíček po knoflíčku. Malíček k malíčku...Oh, L´amour. Zaposlouchejte se do nekrásnějších melodií jejich „věrného“ milování. Má touha po tobě, dívko bez závoje. Jsem na palubě. Vím, že i podruhé se setkáme. Noblesnímu obřadu vášnivé milenecké meditace se oddáme. Naše fyzická láska nechť se propojí v opojné aleji. Pod kloboučkem spanilá parádnice - tvá pohledná, mladinká tvář, hned položil bych tě na svůj mládenecký oltář. Pod šatičkami průsvitnými rýsují se skulinky tvé tělesné krajiny. V mém "kočáru" je místo pro ni. Cestou romantiku naplňuji. Svým dotekem se přibližuji, v komorním chvění ruce se setkávají, nebrání se, prsty se nevinně proplétají. Vzájemně jsme očarovaní - ta představa milování. Splynutí jiskří tak, že přestáváme myslet i dýchat. Její ladná chůze směřuje ke mně. První vlahý polibek na zadní okénko vozu oněměle propustí vánek sladké něžnosti. Jen přimhouřit oči a zachytit šepotavý tlukot milostné žádosti. Víc než jen přitažlivý žár polibků. Víc než jen prosté sklouzávání šatů. Tesknivé vyznání lásky v její nejkřehčí svůdnosti. Leť, amorku, leť, do srdcí důvěrnostmi se tref, list milostný zanech v těchto zdech, milence unášej na svých křídlech. V tomto pokoji, pohlceni vějířem vzrušení, vzdychají ryzí slastí v rajské oáze rušného okolí - v posteli, na zemi. Aristokrat požitků v lůně panny prostupuje sólo milostné předehry. Kráska v prvotním poznání aktu milování. Jen tebou si přeji být svlékána, na lože jako do korábu pokládána, s tebou postupně dobývat výšek milenecké rozkoše. Záchvěv nahých těl září jako poetický, smyslný diadém. Kapky erotické magie rosí siluety těla, svitem dne i noci spoře oděná, nezavrženým chtíčem zdobená. Obklopeni přepychem vášně a něhy. Vášeň - ten neodolatelný projev výbušnosti, něha jako libreto pohlazení. Každý dotek, každý polibek, milenecké intimity sen, jako póza na velkých plátnech, zátiší výtvarných děl. V každém detailu je zachován půvab, taj a smyslný šarm. Kradli si společné chvilky pro sebe. Dotkni se mě, obejmi mě, líbej mě. Líbám tě. Však mé tělo netouží po té, která doopravdy nemiluje. Láska za zrcadlem, city v loži slz. První, neopakovatelný, výsostný, jen pouhý milenec? Jmění touhy, slavnost lásky bezedné, nedozírné melancholii zaslíbené. Milostný příběh neskomírá v srdci těch, kteří chtějí hlasu lásky rozumět. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Monumentálna ľúbostná romanca, dvaja ľudia, ktorých odlučuje odlišnosť svetov a zbližuje iskrivá harmónia hebkých tiel trejúcich sa v záchvatoch erotickej, živočíšnej lásky. Niektoré... ehm... scény mali diváka priam bezhranične priviesť do šialenstva alebo ho aspoň priblížiť k predstave telesnému raja - áno, to režisér naznačil presne. Mňa však fascinujú hypnotické oči krásneho Tonyho Leunga a pri ich pohľade by som sa s Jane bez rozmýšľania vymenila :-) ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Najmenej známy Annaudov film z toho jeho 20-ročného tvorivého obdobia, kedy každých pár rokov prišiel s nejakým prepracovaným filmovým zázrakom, dlho unikal aj mne. Keď ma konečne oblial jeho dusný orientálny senzualizmus a lenivá dekadencia neskorého kolonializmu, len som sa tak vyžíval v tom nevzrušenom tempe a vzrušenej sexualite, kde je každý záber dokonale vytieňovaným aktom alebo vťahujúcou impresiou medzivojnového Vietnamu. Réžia prvej polovice filmu je úžasne citlivá a presná, predstavitelia sú úžasní (a naozaj sexy) a atmosféra je horúca ako saigonské ulice alebo láska vášnivej tínedžerky... lenže potom sa MILENEC zasekne v stojatých vodách Mekongu - a v druhej polovici sa už nestane vlastne nič. Ani vývoj postáv, ani prehĺbenie ich psychológie alebo odhalenie pozadia, ani rozohratie rodinných drám, ani rozvinutie niektorého aspektu príbehu, súvisiaceho s rasovými či sociálnymi otázkami danej doby, času a miesta. A v takej situácií začne byť to tempo, ktorým sa príbeh sunie k nevyhnutnému záveru, smrtiace - pričom odvolávať sa na vernosť predlohe nejde, keďže tá údajne vôbec na popise erotických scén nestavia, či ich hádam ani neobsahuje... ()

Galerie (75)

Zajímavosti (9)

  • Na konci filmu na parníku, kterým se dívka s matkou a bratrem vrací zpět do Francie, jedné noci zazní krátký úryvek valčíku C moll, op. 64 č. 2 Frédérica Chopina. (noelcoward73)
  • Natáčení filmu bylo přísně hlídáno místní vládou. Četné sexuální scény musely být natáčeny až dodatečně v Paříži. (Cherish)

Reklama

Reklama