Reklama

Reklama

Noc, kdy Evelyn vstala z hrobu

(festivalový název)
  • Itálie La notte che Evelyn uscì dalla tomba (více)
Trailer

Obsahy(1)

Zápletka filmu se točí kolem vyšinutého bohatého aristokrata, jenž se na vnadných, ryšavých ženách mstí za smrt a snad i za nevěru své manželky, jejíž vize ho neustále pronásledují. Přestože podstoupí ústavní léčbu, nedaří se mu před svými psychotickými záchvaty utéct. Zkouší to nakonec i manželským svazkem s blondýnou, který mu přátelsky doporučí jeho podivně křečovitý bratranec. Pokud vás napadne, že z dvouhodinové známosti asi nevzejde nic harmonického, jste na dobré stopě. Roztáčí se další kolotoč podivných zločinů, tentokrát zjevně motivovaných i čímsi jiným než prostou mizogynní zvrhlostí šmrncnutou sníženou příčetností. (Letní filmová škola)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (22)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Možné SPOILERY: Nádherně amorální žlutá. Ve středu dění nesympatický a šílený antihrdina obklopený prakticky jen lží a přetvářkou. Jediná kladnější postava osobního lékaře hlavního protagonisty v nevýznamné vedlejší roli. Vulgární nahota, laciné děvky a náznaky SM. Chutné koření v podobě duchařské gothiky střídavě nabírá na síle a zase ji ztrácí, ovšem nepůsobí to nijak rušivě a film má de facto dvě vynikající finále, duchařské i žluté. Evelyn paradoxně ztrácí krapet své působivosti v provedení samotných vražd, kde mistři žánru dokážou vykouzlit buď vynikající atmosféru strachu nebo své oběti vykoupou v estetických kalužích krve , ti nejlepší pak zvládnou obojí. Miragliovi se však nic z toho příliš nedaří. I přes jednu překvapivou gore scénku a rozmanité způsoby mordů je v krvi až do finále(tam všechna čest) příliš střídmý a atmosféru umí lépe v gothických hrátkách. Čtyři prásknutí bičem. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Emilio Miraglia nepatril medzi režisérov, ktorí natočili veľa filmov, práve naopak mal ich na svojom konte len niekoľko a aj tak mladší La dama rossa uccide sette volte sa mi dosť páčil, ale tento jeho počin nebol celkom ten prípad. Aj tu sa skĺbilo giallo s gotikou, ale určite nie tak zaujímavo, ako už v spomínanom snímku. Prvá polovica aj keď mala dve pekné vraždy a aj všetko okolo toho, tak celkovo to bolo také nevýrazne. Ale ako náhle sa film prehupol do druhej polovice, rázom film dostal druhý dych i keď v tej prvej bola rozhodne najpevnejšia dáma i keď sa tam moc neohriala. Na tretí pokus prišla druha Adela Banášová a bolo po krase, ale zas už potom mal ine prednosti. Vrah zabíjal hlavne zvieracími kamarátmi a aj keď bol celkom cool, tak uhádnuť ho nebol až taký problém. U mna celkom v pohode i keď som dlho tušil pointu, ktorá sa aj naplnila, ale nemôžem nejako prežrat fakt, čo robila kyselina sírová pri bazéne, aj keď sa používa na úpravu Ph vody, nie v takom množstve a určite nie tak všetkým na očiach. Tak u mna to bolo medzi 3 a 4*, tak som si urobil priemer medzi mojimi obľúbenými a ukázalo sa, že 3,55, čo mi vobec nepomohlo. Tak som dal na človeka, ktorého si vážim a pre tento film urobil aj titulky, tak keď on dal 4* dám ich aj ja. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

„La notte che Evelyn uscì dalla tomba“ patří určitě k tomu lepšímu, co jsem v žánru giallo viděl, a co si budeme povídat, je to i krásnými ženami, které se zde objevují. Jsou přirozené, sexy, vzrušivé. Ale v tomhle případě mě zaujal i příběh, kdy na konci filmu máte pocit, že se díváte na něco jiného, než co jste před hodinou a tři čtvrtě začali sledovat. Finále je pak už zběsilou hrou s postavami a divákem. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Zklamání, tohle Miraglio první giallo s elementy gothic hororu (nebo naopak), čekal jsem úplně něco jiného, podle zdejších některých přímo nadšeneckcýh ohlasů, ono už jeho druhé, podobně tématicky zaměřené giallo "Red Queen Kills 7 Times" nebyl žádný velký zázrak ale v porovnání s tímto filmech má trochu navrch, už třeba jen svým hereckým obsazením. Souhlasím tak s komentářem od Kolyho. Svůj komentář proto napíši v podobném duchu, začal bych zápory, protože těch tu bylo z mého pohledu víc. Hlavní hrdina, bohatý sadomasochistický milovník a duševně nemocný muž (vdovec) se sklony k fetišismu, který si osvojuje a poté zabijí rusovlásky (ve kterých on vidí jeho zemřelou manželku Evelyn, poté co mu byla nevěrná, a kterou on vidí stále i po její smrti a ve svých snech a představách je jí stále posedlí), mi zde ve své vůbec nesedl, Steffan byl vyloženě spaghetti westernový tip herce, dále celý tento dosti hypnotický příběh je těžko uvěřitelný, atmosféra byla slabá a napětí bylo také slaboučké a skoro žádné, provedení vražd rovněž (žádné překvápko se nekonalo, téměř žádná krev). Já rád stařičké černobílé gothic atmosferické horory, ale, tento pokus jsem nějak nepřijal, přeci jen, jejich největší sláva v letech 60-66 byla už dávno pryč a tento pokus byl marný i celkem dost zmatený. Herečky a vůbec skoro všechny představené charaktery mě zde taky moc nesedli, známá Erika Blanc zde jako domina v holinkách na začátku, zde hrála jen krátce a blondýnka Marina Malfatti nebyla můj tip a po hudební stránce taky žádný zázrak, schizofrenní a psychedelické Nicolaiovo hudební skóre mě tentokrát bohužel nedokázalo navnadit na tu správnou vlnu. Teď k těm kladům, zde bych vyzdvihl silnou stylizovanou vizuální stránku, ta byla opravdu velmi dobrá, je tu i spoustu nahoty a výborných sexy kostýmků, umístění někde v Anglii rovněž ušlo, starý hrad, děsivý SM žalář se vším potřebným vybavením, hřbitov a tajné kobky, ze scén se mi líbila ta v plné kleci hladových lišek, kde je rozcupována mrtvá teta Joan C. Daviesová a samozřejmě pro mě docela uspokojující finále, kdy samotnému spiknutí předchází velmi dlouhá a spletitá cesta, jak už to bývá, to bylo opravdu parádně zakroucené, překvapivé i krvavé, zde s tou krví to přišlo zcela nečekaně tak trochu vynahradila předchozí hluché části, krom té liščí. Jako giallo fanoušek jsem tedy nakonec moc uspokojen nebyl a tohle hodně atypické giallo ze života bohatých, které povětšinu svého času smrtelně nudí, nejen svým značně pomalým tempem, neřadím tak k mým nejoblíbenějším, ani k těm na které se třeba jednou podívám znovu. ()

Koly 

všechny recenze uživatele

Nahé ženské jsou v tomto filmu perfektní, ale to samo o sobě nestačí k tomu, aby jsem THE NIGHT EVELYN... sledoval se zájmem. Zápory : 1.Hlavní "hrdina" Lord Alan Cunningham mi vůbec nesedl a jeho postava pološíleného šlechtice, který vraždí prostituky nevypadá ani trochu věrohodně. 2.Samotné provedení vražd není ničím zvláštní, i když se o to Emilio Miraglia (režie) snažil (viz scény s jedovatým hadem a později s liškami). 3.Slabá hudba a téměř nulová atmosféra (starý hrad, starý hřbitov, atd....potenciál tu rozhodně byl). Jediným kladem tedy zůstává už výše zmíněné dobře vyvinuté herečky, ale kdyby mi šlo jenom o to, určitě bych vyhledal jinak žánrově zaměřený film. Je to ode mě poněkud strohý a odtažitý komentář, ale přesně takové pocity ve mně film vyvolal. Po výborném Miragliovu záseku RED QUEEN KILLS 7 TIMES (LA DAMA ROSSA UCCIDE SETTE VOLTE) jsem dost zklamaný. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Silne cenzurovaná verzia bývala vysielaná neskoro večer v americkej televízii pod názvom Evelyn Raises the Dead. (westerns)
  • Jeden trik, ktorý sa používal v kinách na premietanie tohto filmu v USA, bolo podávanie „Bloodcornu“. Bol to vlastne obyčajný popcorn s červeným potravinárskym farbivom. (westerns)

Reklama

Reklama