Režie:
Wes AndersonKamera:
Robert D. YeomanHudba:
Mark MothersbaughHrají:
Gene Hackman, Anjelica Huston, Gwyneth Paltrow, Ben Stiller, Luke Wilson, Owen Wilson, Bill Murray, Danny Glover, Andrew Wilson, Alec Baldwin, Jonah Meyerson (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Royal Tenenbaum a jeho žena Etheline žijí se svými dvěma syny a adoptivní dcerou ve velkém domě na Manhattanu a zdá se, že rodině vůbec nic nechybí. Ovšem jen do té chvíle, kdy Royal, velký milovník žen a života, rodinu opustí. To se stalo před dvaadvaceti lety. Teď je Royal bez peněz, a tak si vymyslí smrtelnou nemoc a apeluje na soucit svých bližních. Horší okamžik si ale pro svůj návrat vybrat nemohl. Etheline právě dostala seriózní nabídku k sňatku a již dospělé děti mají dost starostí samy se sebou... Proslulý filmový solitér Wes Anderson rozdělil děj filmu do jednotlivých kapitol, mapujících etapy života Tenenbaumových. Jde mu nejen o Royalovo pozdní prozření, ale i o reakci ostatních členů rodiny, protože návrat nezdárného otce vyvolává léta zasuté vzpomínky a traumata. Příběh nabitý břitkými dialogy a melancholickým humorem umocňují výrazná výtvarná stránka filmu a výborné herecké výkony. Ostatně Gene Hackman si za své ztvárnění svérázné hlavy rodiny odnesl prestižní Zlatý glóbus. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (335)
Konečne Anderson, ktorý ma bavil a to aj napriek tomu, že i v tomto prípade sa tu zrkadlí jeho typický a osobitý režisérsky prístup - jednotlivé postavičky s ich chovaním a jednaním sú totálny bizár, rovnaké zvláštne vyprávanie príbehu ako pri ďalších jeho snímkoch a v neposlednom rade snímok disponuje rovnakou čudnou melancholickou atmosférou.... Tak potom v čom to bolo, že ma jeho ďalšie filmy bavili len priemerne? Myslím, že odpoveď je jedine v obsahovej stránke, v tomto prípade narozdiel od ostatných, ma ten strelený dej ohľadom mechom udretej rodinky Tenenbaumovcov bavil a jednotlivé situácie v spojitosti s postavičkami som si celkom fajn užíval. Samozrejme, nejde o nič svetoborné, ale na nadpriemer to určite stačí. 75/100 ()
Velmi povedený pohled na neobyčejný život jedné netradiční rodinky. Wes Anderson mohl natočit hlubokou sondu do duší jednotlivých hrdinů a natočit povedené drama, jenže jeho přirozenějším žánrem je komedie a přesně podle toho k Takové zvláštní rodince přistupuje. S jednotlivými hrdiny jsme seznámeni v samotném úvodu a teď zbývá kupa času na odhalování spleti jednotlivých vztahů a zejména nejniternějších pocitů. Díky zajímavému nadhledu a povedený fórkům je snímek oživen, díky čemuž nenudí ani v jednom okamžiku. ()
WTF co tohle jako melo bejt? Anderson neni muj clovek, ani jeho Život pod vodou me nijak nezaujal, ale tohle bylo snad jeste horsi. Film je strasne dlouhej, na komedii tu je desne malo vtipu a na drama se tu nic moc dramatickeho nedeje. Vubec sem nepochopil, co tim chtel reziser rict, je to proste divnej film. Aspon, ze kdyz uz nic jineho, tak herci sou slusny, prekvapive ne muj oblibenej Ben Stiller, ale vybornej Gene Hackman. Cekal jsem o dost vic. ()
Asi nejkrásnější a nejdojemnější film Wese Andersona a jedna z nejlepších rolí pro Gena Hackmana. Nádherná podívaná, kterou prožijete se všemi Tenenbaumovými (a spol.) a budete se cítit, jako byste do té rodiny také patřili. Kdyby snad někdo chtěl, abych mu popsal, v čem spočívá kouzlo tohoto filmu, neobtěžoval bych se vymýšlením nevymyslitelného a rovnou bych ho posadil před televizi, protože tohle se zkrátka musí vidět. ()
Galerie (68)
Zajímavosti (27)
- Před domem Tenenbaumových můžete při svatbě Etheline (Anjelica Huston) a Henryho (Danny Glover) v odrazu oken červeného auta vidět kameramana. (hansel97)
- Když se Royal (Gene Hackman) setká s Pagodou (Kumar Pallana) před stánkem s párky v rohlíku, sedí na lavičce za nimi slepec s vodicím psem. V první zaběru má na hlavě sluneční brýle, v dalších je však nikde nemá. (hansel97)
H: "Nemyslím, že si kretén, Royal. Vieš, si len taký malý skurvysyn. R: No, tak toho si moc vážim." :-)_______Nebudem rozpitvávať povrchnosť a aroganciu zopár užívateľov, ktorým na uspokojenie stačí niekoľko bez(po)hlav(n)ých inzultácií typu "skoro odpad" alebo triviálne vyrieknutie otázky: "Čo tým chcel autor povedať". Byť tu diskusný krúžok, tak sa možno pustím do hájenia hradieb W.A., ale ten tu nie je a preto si vyhradzujem aspoň 101 riadkov na vyjadrenie môjho šifrovaného názoru. Ď._______Vrcholne senzačné. Nadpozemsky vznešená-nenapodobiteľne parodizovaná dráma na čudácke rodiny, v ktorých prevládajú rozbroje nad radosťami, ale-ako je už známe (napríklad) z juhoamerických telenoviel-nastávajú aj chvíľky kedy štastie nahradzuje smútok. Tenenbaumovci sa tomuto nepísanému pravidlu dostatočne približujú, i keď presne zadefinovať rozhárané citové väzby a ich generačnú evolúciu by bolo takmer nerealizovateľné. Skoro každý člen "kráľovského" rodokmeňa je totižto absolutistický živel (a to vrátane nevlastnej sestry, kamaráta "od vedľa", nadaného dyslektika, vyslúžilého spisovateľa či sluhu-informátora, pozn. úžasné vedenie fajnových hercov), ktorého rozkošne strelené a zároveň úsporné správanie by vopred neodhadol ani renomovaný meteorológ. (Teraz mám nutkanie vykonať menšiu zoznamovačku s prazvláštnymi, no ohromne fascinujúcimi charakteristickými črtami učinkujúcich, ale neurobím to, pretože by som ochudzoval o nenahraditeľný moment prekvapenia a to by nebolo fér.) Horko-sladké rozprávanie rozdelené do prológu, epilógu, 6 kapitol je sprevádzané literárnim "voice-overom", ktorý komentuje, vysvetľuje a dodáva svedčne spísanému scenáru-ktorý je už mimochodom sám o sebe maškrtou-patričné grády. Prvoradou devízou rozdrobeného syžetu sa stávajú neidentifikovateľné vibrácie plné melanchólie, "presušeného" žartu a kamennej apatickosti, ktoré cez vypointované konverzácie ústia do polôh pitoreskného absurdna. Typická "freak" poetika W.A., z ktorej možno poberať potechu vo forme magnetických zmiešaných pocitov. Ide v podstate o taký menší-väčší výsmech tým univerzálnym rádoby bavičským komédiam a slzopudným rádoby cituplným dojákom, ktoré sa opierajú o 100x omielanú (komercionalizovanú) omáčku alebo sa snažia servírovať "cool"/"crazy"/"Cameron" výstupy, ale pritom sa ani zďaleka nemôžu pýšiť nosnou dávkou invenčnosti, formálnej vypracovanosti či prevelice potrebnej úprimnosti ako tuto "Royal Tenenbaums". Čo sa týka montáže záberov a práce s mizanscénou je na mieste poznamenať, že to čo bolo symptomatické pre "Life Aquatic" má tu husto zapustené korene. Prevažuje statično, základom sú nonšalantné jazdy, vertikálne pohľady, a takisto detailné nájazdy na osoby/tváre. Zjavné sú stredovo vycentrované kompozície obrazu, v ktorých opäť vynikáju spomaľované úseky, šalamúnske šatstvo postáv, no a sekundové paužičky v podobe časopisových/knižných/plagátových obalov zabodujú snáď u každého. Svojrázny celok potom ešte dotvára diegetický pesničkový "soundtrack" od Marka Mothersbaugha, ktorého vychytený výber "passion" nahrávok slúži ako nástroj na reprodukciu skrytých indícií v druhom pláne._______"Taká zvláštna rodinka" znamená pre podpornú základňu W.A. obrovskú odmenu plnú zábavnej nadsadenosti, vážnej výstrednosti a trúchlodumného krásna. Ak existuje niekto, komu prináleží prezývka "žánrový maliar", tak je to práve W.A., pretože ako jeden z mála vie "namaľovať" a synkretizovať žánrové zákonitosti tak, aby výsledný dojem nebol trápny, nudný a ani tuctový, ba naopak všestranne skvostný. Preto vyhlasujem sviatočné oznámenie: "Amerika má klenot, klenot menom Wes Anderson". () (méně) (více)