Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kapitán Willard (Martin Sheen) si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze (Marlon Brando), který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (1 182)

Matty 

všechny recenze uživatele

(nekrácený komentář k nekrácené verzi filmu) Před více než dvaceti lety natočil – úspěchem Kmotra opojený – Francis Ford Coppola megalomanskou válečnou dekonstrukci jedné šílené mysli. Plukovník Walter E. Kurtz (Marlon Brando) byl dostatečně inteligentní na to, aby se mohl zbláznit. I když ne v pravém slova smyslu – prostě se rozhodl vystoupit z kruhu, stanovit si vlastní pravidla a v konečném důsledku předstoupit před své zfanatizované (nebo spíš zfetované) soldáty jako Všemohoucí, jako bůh povstanuvší z popela desítek obětí nesmyslného válčení. Tohle je Vietnam, ale klidně by to mohlo být jakékoli jiné místo, jakákoli jiná válka. Inu, je načase, aby pár zpohodlnělých týpků z velitelství vyslalo spasitele – kapitána Willarda (Martin Sheen). Jenže spasitele koho? Masakrovaných rákosníků, na kterých stejně nikomu nezáleží? Nebo „dobrého“ jména amerických hochů bojujících spíš za vlastní přežití než za jakékoliv vyšší ideály? Válka je svinstvo , to nikdo nezpochybní a jako jediné východisko se skutečně jeví právě ona apokalypsa, která všechno zlo smete z povrchu zemského. A nejspíš taky všechno dobro. Tedy za předpokladu, že něco takového ještě vůbec existuje... . ___ Apokalypsu lze vnímat v mnoha rovinách, buď jako protiválečný protiamerický film, či jako alegorii na sestup celé společnosti – marně čekající na spasení - do pekel. Ale není problém vnímat ji čistě coby dokonale fungující mechanismus, ve kterém ve společné symbióze koexistuje nesmyslné vraždění a lhostejnost amíků k vlastní „práci“, z čehož plynou logické následky. Zprvu pohodový „river-movie“ je postupně narušován stále temnějšími a stále krutějšími výjevy reálného světa – šíleného světa. Setkáním s náruživým „surfařem“ Kilgorem (Rober Duvall), který se tak rád prochází napalmem vypálenou – postapokalyptickou – krajinou počínaje a zastávkou v samotném pekle konče. Avšak důležitým prvkem Coppolova díla je zvýraznění Kurtzových „božských“ rysů, přičemž náhlá „výměna rolí“ na samém konci filmu vypovídá o nedefinovatelnosti pojmů „dobro“ a „zlo“ nejlépe, co jsem doposud viděl. Patrná je také snaha postihnout osobnostní schizofrenii snad každého živého tvora.... . ___ Apokalypsa toho má hodně co říct, avšak je třeba počítat s daní v podobě uzmutí více než tří hodin čistého času. Což je fakt patrný předně v poslední třetině potácející se tak trochu odnikud nikam. Částečnou, ne však stoprocentní satisfakcí lze alespoň shledávat v omračujícím hereckém projevu Marlona Branda. Ač na plátně nestráví moc přes půlhodinku, na sólo polostínů a jeho plešky budete vzpomínat ještě spoustu dní po projekci. Překvapil také nenápadný Martin Sheen – ten toho moc nenamluví, ale jako průvodce do pekel funguje dokonale. „Surfař“ Roberta Duvalla pak vyvolává otázku: Jaký je rozdíl mezi šílencem ve službách státu a šílencem, jenž jedná na vlastní pěst? Osobně bych řekl, že pouze v jejich prezentaci médií. Ta mimochodem dostala prostor i v samotném filmu. Když se vojáci uprostřed válečné vřavy zastavují před televizními kamerami, jsou napomínáni, aby pokračovali v akci a chovali se přirozeně. Zvrhle vtipné. Ale zpět k Duvallovi, resp. k jím vedenému náletu na vietnamskou vesnici – asi nejznámějšímu a nejcitovanějšímu fragmentu celé Apokalypsy. Zběsilý útok „vzdušné kavalérie“ za burácení Wagnerovy Jízdy valkýr opět dokazuje možnost dodat i válečnému masakru jistou estetickou procítěnost. Tedy, pokud jste dostatečně dobrým a dostatečně odvážným režisérem. Coppola jim (nejen) v tomto případě byl, díky čemuž dal vzniknout jednomu z myšlenkově nejhodnotnějších kinematografických děl 70.let a zároveň dosud nepřekonanému antiválečnému snímku. Zapomeňte na za všech okolností realistické, polodokumentární krváky typu Černého jestřába, Apokalypsa toho ve výsledku moc neukazuje a přesto má mnohonásobně údernější výpovědní hodnotu. Svou působivostí vás pohltí. Její temnost metastázuje do celého vašeho těla. A nechá vás, abyste sami procitnuli zpátky do nepříliš odlišné reality. Zanedlouho rčení „svět se řítí do záhuby“ nepochybně nabude hmatatelných rozměrů. Ale než k tomu dojde, není přeci žádný důvod se tím zabývat, viďte? 100% Zajímavé komentáře: Marigold, Eddard, Faidra, wipeout, Triple H, hribisko, uzzi () (méně) (více)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: John Milius, Francis Ford Coppola .. Jelikož jsem právě viděl Apokalypsa Director's cut potřetí, mám potřebu se k ní trochu vyjádřit. Celkové hodnocení se sice už od prvního podívání nemění, ale konečně jsem docenil všechny dané aspekty tohoto výjimečného gigantického (proti)válečného díla od Francis Ford Coppola. Napoprvé to byl totiž mírný šok a hůře stravitelná porce .. ale teď a bez debat: Vedle Narozen 4. července ten nejlepší film z prostředí Vietnamské války, protože to co sledujete je skutečně hnusné, drsné, nechutné a nelidské!! Jako zmíněný konflikt. Průtahy a problémy vzniku jsou zde myslím všeobecně známé, ale je dobře, že to Coppola vydržel a všemi silami dokončil tuhle realistickou podívanou. Uznávám, že některé scény se moc táhly ba byly až přebytečné, ale do celku, jako takového nakonec přeci jen zapadají a byla by škoda je stříhat, když za nimi stojí nejen takové úsilí. Po formální stránce snímek skutečně vyniká. Úžasná je především výprava, zachycená výbornou kamerou a velmi propracovaně sestříhaná. To samé platí pro zvuk a hudební složku (legendární úvodní scéna za doprovodu Doors - The End). A režie - bezchybná a na vrcholné úrovni (bez nějakého srovnávání s taktéž výborným Kmotrem). Válka nedává smysl, je plná šílenství a vůbec toho nejhoršího (nebo nejlepšího) co může v člověku být .. válka je peklo. Válka JE Apokalypsa! ()

Reklama

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Tak tak, mám za sebou redux verzi (3hod16min) a můžu upřímně říct, že se mi to zdálo zbytečně moc dlouhé. Nemohu dát plný počet hvězd, ale nevylučuji, že když film uvidím po delší době podruhé, hvězdu možná přidám. Apocalypse Now je doopravdy výjimečný film, kamera je bezchybná a dokáže i z pořádně hnusných věcí udělat něco lahodného pro oči. Herecky je film na nejvyšší možné úrovni, Francis Ford Coppola vyždímal z herců jejich naprosté maximum. Velký filmový zážitek. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Docela drsný snímeček, který se ani tak nesnaží ukazovat hrůzy války do všech detailů, jako jiné filmy o této válce, ale soustředí se dost na psychologii postav, a to především vynikajícího Martina Sheena. Buřtík Marlon Brando opravdu příliš nezaujal. Sice trochu dlouhé, ale ani jedna z těch dvou set minut nebyla zbytečná. 90% ()

Falko 

všechny recenze uživatele

S tymto filmom som mal v minulosti problem a to hlavne kvoli zaveru, ale nedavno som si ho zopakoval s verziou 196 minut a neolutoval som to. Tento film zobrazil skutocne peklo a nezmysel vojny, ktory znicil zivot mnohym ludom. _________ Marlon Brando - (Plukovník Walter E. Kurtz) +++ Martin Sheen - (Kapitán Benjamin L. Willard) +++ Robert Duvall - (Podplukovník Bill Kilgore) +++ Laurence Fishburne - (Tyrone ´Clean´ Miller) +++ Harrison Ford - (Plukovník Lucas) +++ Dennis Hopper - (Novinársky fotograf) +++ Scott Glenn - (Poručík Richard M. Colby) +++ Frederic Forrest - (Jay Hicks) +++ Sam Bottoms - (Lance B. Johnson) +++ Produkcia: Francis Ford Coppola +++ ()

Galerie (117)

Zajímavosti (125)

  • Manželka režiséra Coppolu si počas natáčania viedla denník, v ktorom okrem iného uvádzala sto dôvodov, prečo film nebol nikdy dokončený. (Raccoon.city)
  • Film je inspirován krátkým románem "Heart of Darkness" z roku 1902 anglicky píšícího polského prozaika Josepha Conrada. Autor symbolickým jazykem popisuje putování Angličana Marlowa po řece Kongo, aby našel "univerzálního génia" Kurtze, který se v bývalém Belgickém Kongu stal náčelníkem kmene kanibalů. Pro potřeby filmu bylo prostředí i okolnosti přizpůsobeny událostem týkajících se amerického působení ve Vietnamu. (gjjm)

Související novinky

Produkce Coppolova Megalopolis se zmítá v chaosu

Produkce Coppolova Megalopolis se zmítá v chaosu

10.01.2023

Opakuje se snad historie a nadělí nám legendární režisér Francis Ford Coppola (Kmotr) další Apokalypsu? Na takové soudy je asi brzy, pro tuto chvíli to ale vypadá, že produkce na vysněném projektu… (více)

Reklama

Reklama