Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rusty James (Matt Dillon) je vůdce malého, bezvýznamného gangu na předměstí metropole. Žije ve stínu vzpomínek na svého zmizelého staršího bratra Motorcycle Boye (Mickey Rourke), který byl šéfem gangu v dobách jeho největší slávy. Předtím, než Motorcycle Boy zmizel, však zakázal jakékoliv pouliční šarvátky mezi gangy. Rusty James neváhá porušit dohodu a dochází k boji s šéfem další bandy otrapů Biffem Wilcoxem (Glenn Withrow), při níž je James díky své horké hlavě málem zabit, nebýt nečekaného návratu bratra. Ten, se však už nezdá být oním pověstným hrdinou – zmatený a deziluzovaný tráví více času v obchodě se zvířaty, než oprašováním zašlé slávy. Tam pozoruje dravé ryby v akváriu (jediné kolorované objekty v černobílém filmu) a střeží tajemství minulosti. Během následujících pár dnů bude nejen Jamesův život balancovat na ostří nože. (kwietitze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (104)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Francis Ford Coppola natocil fajny film o grazloch z predmestia, ktori nemaju co na praci, a tak sa tulaju po baroch, sem-tam nejaka ta bitka sa pritrafi ...... Scenar je slaby a pribeh takmer ziadny, ale ako celok film dobre odsypa. A aj ked osobne nemam rad ludi ako Rourke, dokazem sa preniest cez mne nesympatickeho herca /vlastne dvoch : Rourke + Dillon/ a dat filmu vysokych 85 % ()

Zeebonk 

všechny recenze uživatele

Matt Dillon s neopotřebeným ksichtíkem jako ctižádostivá a lehce natvrdlá černá ovečka jedné menší famílie a jednoho amatérského gangu školou povinných chuligánů, Mickey Rourke jako jeho zádumčivý starší bratr a zároveň vzor absolutního chlapáctví pro celé město a nakonec ta mladá šukna Diane Lane roztažená pod školními hodinami s dobrými osmdesáti procenty těla tak, jak ho pánbůh stvořil, do kterého se jen a jen po kolínka zavrtat a pak ho nosit jako pláštěnku do sprchy i na lov koroptví. A pak je tu samozřejmě mistr Coppola, který z plátěné režisérské židličky máchá kouzelnou hůlkou a ty dokonalé obrazy se na sebe vrší jako vnitřnosti divokých králíků po nájezdu kombajnu, až se jednomu z té formální nádhery chce plivat dravé červené rybičky ze slzných kanálků. A kde bychom to byli, kdybychom nepřibili pod klíční kost metál tomu starému mazákovi Tomovi Waitsů, který svým andělským chraplákem odduněl další brilantní vedlejšák, tentokrát jako moudrý muž u výčepu s hezoučkým filosofickým monologem o šílenství. ()

Reklama

Shakeus 

všechny recenze uživatele

Podle mě nejlepší Mickey Rourke. Motorkář je pro mě jedna z nejlepších filmových postav, která by si klidně zasloužila i vlastní film. Skvělí je i Dennis Hopper, taky jednou nehraje parchanta a jak mu to jde. Film je hodně sugestivní, může za to kamera a režie, místy připomíná horory noir, ale jen zpracováním. Jinak celý film je plný myšlenek a atmosféry Ameriky šedesátých let, tvůrci si zřejmě zavzpomínali na svoje začátky a mládí :-) Jak se to říká? Tak jako „Syn Buffalo Billa nestřílí jako jeho otec“ ani Rusty James není jak jeho starší bratr, nebo fašistický polda kontra pouliční bitky a svoboda nad vším ostatním, a i starý opilec co vzdal svůj život a zbyla mu jen láska k alkoholu a synům, to jsou největší lákadla příběhu. Chce si to pustit takový film někdy v noci a nemyslet na nic jiného než, že Motorkář vládne ulicím. Potom se zaručeně dostaví ten pocit: tak tohle je opravdu silný film. Snad jen rvačky připomínají, svou naivitou, muzikálové a možná maličko kazí vše ostatní, komu to ale vadí. ()

SallyZen 

všechny recenze uživatele

Budu sice plavat trochu proti proudu ostatních, ale tento film je moje první setkání s režií FFC. Když jsem se tak, ale na to díval a podíval se jak jsou hodnocené jiné filmy od FFC, tak si říkám, že ostatní budou fakt filmový pecky. Protože tento film se mi dost zamlouval především režijně. Scénaristicky taky dobré a herecky to bylo uplně parádní. Mladý Rourke byl o dost lepší než ten starší, co je teď a s Dillonem teprve mé druhé setkání. Přesto se těším až si pustím další snímky tohoto režiséra. 80% ()

Amputace 

všechny recenze uživatele

Stylově vytříbená Coppolova studie lidské omezenosti, tuposti a pochybných zásad, které jejich nositele zbavují veškerých šancí o podnětnou sociální interakci. Film je to sám o sobě dobrý (hodnotím-li tedy prostředky čistě filmové: kamera, načasování hudby, vedení herců), nicméně postrádající kvalitnější rovinu literární či, chcete-li, příběhovou. Ne, že by Coppola neuměl vyprávět, na Kmotrech nám ostatně dokázal, že tohle rozhodně mezi jeho slabiny nepatří, zde však o rozvíjení příběhu vůbec neusiluje, koneckonců neusiluje ani o příběh. Proč? Jeho film je v první řadě o nudě a neschopnosti vymanit se z radostí a požitků (touha po boji a vzdoru, kterou hrdinové naplňují při soubojích gangů (tímto motivem je rozvinut jediný náznak děje, který se ve filmu objevuje: konfrontace nezkušeného Rusty Jamese a jeho bratra, který na rozdíl od Jamese již něco prožil, nějakou dobu pobýval v Californii a poznal "svět za zdí" a nyní se snaží svému bratrovi otevřít oči jak vyprávěním a přibližováním nového světa, který poznal, tak už svojí přítomností) a sexuální život, který je ve filmu rovněž vykreslen velmi jednostranně a ploše), které jsou však ve skutečnosti jen imitovaným stereotypem, jenž může nějakou dobu bavit, ale dříve či později se v něm člověk utopí a ztratí coby mentálně smysluplná osoba význam - a to ať už si svoji situaci uvědomuje nebo ne, jelikož snaha cokoli s ní udělat, cokoli změnit, bude takřka bezvýjimečně neúspěšná a bezzubá. Coppola dokonale nastínil podobu takového světa (vizuálně), podařilo se mu své hrdiny uvěznit do nervy drásajících kulis a černých mračen, nepodařilo se mu ovšem vytvořit pro tento svět sdostatek bezvýchodných situací a neřešitelných momentů. A zde se opět dostáváme k příběhu, který zkrátka chyběl. Cokoli ve filmu vykonaného bylo totiž poměrně donebevolající, vizuální preciznost nestačila k tomu, aby hrdinové vzbudili u diváka jakékoli emoce. Všechno bylo prázdné, zbytečné. Takříkajíc nicneříkající. ()

Galerie (94)

Zajímavosti (12)

  • Jde o jedinou adaptaci S.E. Hintonové, ne které se nepodílel Emilio Estevez. (CliffLee)
  • Zvukaři filmu měli problém uslyšet šeptajícího Mickeyho Rourka, jehož často nabádali, aby mluvil hlasitěji. Film si tak od nich vysloužil přezdívku "Mumble Fish" ("Mumlající ryby"). (aluna)
  • Matt Dillon četl knihu několik let před natáčením tohoto filmu a při rozhovoru s S.E. Hintonovou řekl, že je to jeho oblíbená kniha. Hintonová na to řekla, že když někdo označí její knihu ''Dravé ryby'' za oblíbenou, pobýval obvykle v polepšovně. (CliffLee)

Reklama

Reklama