Obsahy(1)
Dvě soulské středoškolačky získávají peníze na cestu do Evropy zvláštním způsobem: Jae-young se prostituuje a Yeo-jin jí pomáhá hledat zákazníky. Dívky na tom nevidí nic divného. Jednoho dne se však Jae-young smrtelně zraní. Kamarádka ji sama donese do nemocnice a posléze se rozhodne nabízet své tělo jejím klientům, avšak s překvapivým záměrem, jehož cílem je vykoupení. K dalšímu zlomu v komorním, do sebe uzavřeném příběhu dojde, když dívčin otec, povoláním detektiv, náhodou zjistí, co dělá jeho dcera po škole. Vyprávění je rozděleno do tří částí a má nesporné náboženské konotace. Ponechává však divákovi značný prostor k domýšlení. Kim Ki-duk jako by ustoupil od razance své předcházející kontroverzní tvorby, jež mnohdy šokovala nečekanými naturalistickými zvraty. I v Samaritánce se objevuje násilí, sex a smrt, avšak v poněkud jiné poloze než dříve. Opět jsme však konfrontováni s podivným odcizeným světem, v němž zaujme zvláštní nálada, podporovaná lyrickou hudbou a atmosférou korejského podzimu. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (166)
Je těžké se jako středoevropan vcítit do tak rozdílné kultury, jako je ta korejská. I přes ty všechny bariéry mě ten film oslovil. Možná je to tou přímostí, kterou nám ukazuje, možná je to jen tím, že mám ráda nemístnou provokaci. Jiné a to je fajn. Jen mne mrzí, že technická kvalita snímku je trochu někde jinde. Kamera, střih za to moc nestojí. Což je škoda. ()
Samaritánka má v sobě jistě mnoho skrytého, ale je mi líto, z větší části to skryté pro mne i nadále zůstává...moc jsem neporozuměla. Asi jiný kraj, jiný mrav. Úchvatná mi přišla finální scéna (rawene děkuji za nádherné přirovnání: auto jako malé neobratné kačátko.....) , líbila se mi hudba (někde v podvědomí známá) ...., vícekrát Samaritánku již vidět nemusím. ()
Jeden z nejsilnějších Kim Ki-dukových filmů, které jsem kdy viděl. Těžko se o tom mluví, musíte to zkrátka vidět. Opět velmi pomalé tempo, čarokrásná hudba a přesný výběr herců. Výborně propracované charaktery postav. Super zážitek, na který se nezapomíná. P. S.: Korejky jsou nejkrásnější děvčata na světě. ()
Z filmů od KIM Ki-duka, které jsem viděl, se mi Samaritánka líbila nejméně. Není ani obrazově poetická jako Ostrov nebo Jaro, léto, podzim, zima, a jaro, ani tak krutá a syrová jako Pobřežní hlídka. Chybělo zde něco, co by mě chytlo natolik, abych ten film více prožil, nebo ho chtěl vidět znovu. Alespoň, že téma "vykoupení" je originální. 65% ()
Film Samaritánka vnímám jako odklon od klasické poetické tvorby Kim Ki-duka. Je zde méně akcentována vizuální stránka a důležitější roli zde hraje scénář a příběh vůbec. Ten má kupodivu blíže ke korejské mstící trilogii Chan-wook Parka, než k předchozí tvorbě autora. Je totiž více orientován na ty stinné stránky svých hrdinů. Samaritánka je vydařená, líbí se mi postupný chytře udělaný přechod významu z jedné postavy na druhou, přičemž nakonec se hlavním aktérem stane sympatický otec, pro jehož násilné chování snad i díky sugestivnímu zpracování najít pochopení. Film ale rozhodně není tak silný jako předchozí kousky tohoto korejského tvůrce. ()
Galerie (22)
Photo © Cineclick Asia
Zajímavosti (1)
- Podobne ako pri ostatných Kim Ki-Dukových filmoch, ani Samaritánka nezaznamenala veľký úspech doma, v Južnej Kórei. Musela najskôr získať niekoľko medzinárodných ocenení, aby sa stala vyhľadávaným festivalovým filmom. (Dr.Cilka)
Reklama