Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Obchodní cestující sleduje čtyři podomní prodejce bible. Paul Vyděrač Brennan, Charles Gipper McDewitt, James Zajíc Baker a Raymond Býk Martos dostali své přezdívky na základě svého osobitého stylu prodeje. Film je sleduje nejdřív v Bostonu, kde sídlí jejich firma, pak v Chicagu na podnikové konferenci a na závěr v novém slibném území, v Miami a okolí. Jejich mise je prostá: přesvědčit co nejvíc lidí, aby si koupili nejčtenější knihu světa. I když jsou však jejich klienti katolíci doporučeni místním farářem, prodat bibli není jen tak. Prodejci musí přesvědčovat, vyprávět vtipy a historky osamělým vdovám, manželským dvojicím, kubánským přistěhovalcům, nudícím se ženám v domácnosti - od těch, kteří si knihu za 50 dolarů očividně nemůžou dovolit, až po ty, které nakonec přesvědčí. Dokument natočený v roce 1968 je dnes považován za kultovní snímek amerického direct cinema. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (2)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

"Hustej" dokument o podomních prodavačích Bible. Jenže tenhle bestseller stojí 50 dolarů a to v roce 1969 nebylo málo. Cesťáci obcházej domácnosti, zkoušej své triky - nebohé ženy v domácnosti se buď nějak vykroutí, nebo podlehnou, jiná možnost není. A lehká přenosná kamera to vše sleduje. __ Z těch cesťáků mi bylo zprvu zle, zákaznic mi bylo líto, každopádně dokument je dobře natočený a výborně sestříhaný - jeden obchodník vysvětluje skvělé vlastnosti a prodejní techniky svých kamarádů a to je vždy vtipně prostřiženo záznamem toho, jak se dotyčnému obchod nezdaří:) Není to však jednostraně zaměřený film, ve kterém by obchodníci byli démonizováni. Naopak, oni jsou symbol dravého amerického kapitalismu. Většina z nich pochází z nuzných podmínek, přesto jdou cílevědomě za ziskem a znásobením prodeje. Jeden například vzpomíná na to, jak si v mládí musel tajně půjčit bratrův oblek, aby měl v čem jít na maturitní ples, později v dospělosti zase opečovává svůj klobouk značky Jordan Marsh. A pak vidíme všechny obchodníky na srazu prodejců, jak si dávají závazky ztrojnásobit své zisky a vydělat ročně 35 nebo 50 000 dolarů. Vlastně je to neuvěřitelně smutný pohled. Ti chudáci cestují po USA odloučeni od rodiny, snaží se vydělávat, ale obchody nejdou, pomalu ztrácejí energii... a do toho se baví neustálými průpovídkami v irském nářečí. Díky použitému černobílému filmu pak snímek vypadá ještě starší a působí depresivnějc. Mladí si užívali léto lásky (film byl natáčen v roce '67), naši "hrdinové" ale obcházeli domy a nutili lidem bible! Kde jsou všichni hipíci, všechny barvy, drogy, zábava? A když si člověk uvědomí, že i dnes existují lidé, kteří nabízejí své věci k prodeji na ulici:) ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

I přes střízlivých 85 minut stopáže se tento dokument dost táhl... Zajímavostí je, že buď byli bratři Mayslesovi průkopníky a vizionáři co předběhli svou dobu, nebo se v dokumentární tvorbě zas až tak moc nezměnilo - nechybí tempo, "katarze". Každopádně zajímavý náhled do USA konce 60. let. 65 % ()

Reklama

Galerie (2)

Reklama

Reklama