Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pět povídek o touhách vědomých i nevědomých.  Český (a výrazně mužský) název amerického filmu scenáristy a režiséra Rodriga Garcii (syna slavného spisovatele Gabriela Garcíi Márqueze) Co vlastně ženy chtějí připomíná titul hollywoodské komedie Po čem ženy touží. Jedná se však o snímek zcela jiného druhu, jehož původní název (v překladu Co je na ní znát už od pohledu) upozorňuje na jinou rovinu ženského projevu, totiž na touhy, jež u hrdinek vyplouvají na povrch bez jejich přičinění, či dokonce proti jejich vůli. V pěti povídkách se autor věnuje ženám různých povah a postavení, jež se všechny trápí kvůli vlastní nenaplněné existenci. Každá z nich si to uvědomí většinou díky někomu, kdo dokáže její skrývané touhy zvenčí rozpoznat: rozvedená lékařka Keenerová (Glenn Closeová) si teprve díky mladé kartářce Christine (Calista Flockhartová) přizná, že svého kolegu miluje marně, nechtěně těhotná ředitelka banky Rebecca (Holly Hunterová) má své zrcadlo ve špinavé tulačce Nancy, spisovatelka dětských knížek Rose (Kathy Bakerová) nachází cestu k sobě díky dospívajícímu synovi, nevidomá Carol (Cameron Diazová) dokáže přesně odhadnout motiv sebevraždy, kterou vyšetřuje její sestra Kathy (Amy Brennemanová), zatímco té zase otevře oči její slepá žákyně? - Křehké příběhy jsou plné vnějších (některé postavy přecházejí z povídky do povídky) i vnitřních vazeb. Rodrigo García oprávněně spoléhá především na mimořádně kvalitní a zároveň hvězdné herecké obsazení, vesměs v neobvyklých rolích. Na vymezené ploše svým představitelkám poskytl maximální prostor, neboť většina děje se odehrává v dlouhých, divadelně vystavěných dialozích, jež jsou pro noblesní herecké interpretky vděčnou partiturou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (48)

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Mám hodně ráda tyto "střípkovité" filmy, kdy se nakonec nebo postupně jednotlivé příběhy propojují. Je to pak kouzelné, ale tohle byla vcelku nuda a místy to bylo i divné. Měla jsem i tendence film vypnout. Nakonec jsem se dodívala a je fakt, že na konci se trošku můj pohled na snímek vylepšil na ten průměr - 3*, ale asi už se s ním nikdy nepotřebuju setkat. ()

kwoky 

všechny recenze uživatele

Trochu depresivní, ale vlastně i optimistický film, který ukazuje různé formy lidského štěstí a neštěstí. Film jsem shlédl po rozchodu s přítelkyní a i díky tomu na mě hodně zapůsobil závěrečný monolog Cameron Diaz (konečně má pěknou roli, kde ukazuje, že je dobrá). Líbily se mi průsečíky jednotlivých epizodek. ()

Reklama

natalanka 

všechny recenze uživatele

Každý příběh na mě zapůsobil jinak. Ale nejvíce se mě dotkl příběh spisovatelky a trpaslíka a pak příběh bankovní managerky. Tak nějak byly nejsilnější. Pak následovala Glen Close a její den se starou maminkou. Jelikož jsem se starala o babičku, když byla v podobném stádiu.......uvědomila jsem si jak detailně je vykreslen den s nemocným starým člověkem a z toho mi běhal mráz po zádech a přišlo mi líto, že jsem se jí nevěnovala ještě víc :-(. Co dodat.....je to báječný film.....sonda do nás žen. :-)) ()

jane1106 

všechny recenze uživatele

Povídkový film s plejádou báječných hereček, bohužel tolik umělecky tvářící se a otevřený nejrůznějším interpretacím, že mě paradoxně vůbec neláká se osudy hrdinek v mysli jakkoli dále zabývat. Kde je psáno, že všechny ženy jsou tak vnitřně komplikované? Nemůže mezi nimi být alespoň jedna "normální a "nudná"? Aź někdo natočí zajímavý film o průměrné ženě v domácnosti, jejíž partnerka neumírá, jež zrovna nejde na potrat, není slepá, nevyšetřuje vraždy, atd., atd., tak se podívám podstatně raději. Co se týče vizuálu, používání jakéhosi filtru nebo masky jsem nepochopila. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Zase sa my chlapy o trochu viac dozvieme, čo ženy chcú, aj keď uspokojivých odpovedí sa nedočkáme. Ani to nechceme. Tento malý nenápadný nezávislý filmík (o ktorom skoro nikto nevie, aj napriek hviezdnemu obsadeniu) vyžaduje od diváka trochu väčšiu dávku trpezlivosti, ako by sa dalo na prvý pohľad čakať. Viac ako slová občas povedia gestá postáv, ich pohľady a nekomentované činy. Každá epizódka je o niečom inom (čo sa samozrejme odohráva v ženskej duši), má zmysel a dôjde k nie vždy jasnému vyústeniu. Takže aj keď na konci uvidíte v jednom zábere male a female, žiadne happily ever after z toho nevyplynie. Ak ste muž a čítate rovnako ako jedna z postáv o chlapoch z marsu a ženách z venuše a veríte tomu, tak to s týmto filmom radšej vopred vzdajte. Anglický názov je omnoho zmysluplnejší. Táto komorná skladačka síce nie je tak nabubrelá ako Magnólia, alebo Babel, ale o to môže na mnohých pôsobiť sympatickejšie. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (2)

  • Braillovu knihu "Sto roků života", kterou Carol Faber (Cameron Diaz) čte, napsala dcera režiséra Gabriela García Márquezová. (Terva)
  • Natáčení probíhalo v Kalifornii. (Terva)

Reklama

Reklama