Reklama

Reklama

Jablko

(festivalový název)

Obsahy(1)

Film vychází ze skutečného příběhu: několik rodin z jižní části Teheránu společně upozornilo sociální úřad, že jejich sousedé drží v domě své děti a nedovolují jim vycházet. Sociální pracovnice se vydá zjistit, co je na tom pravdy. Na místě se přesvědčí, že dvě jedenáctileté dívky, dvojčata, od narození neopustily dům a celý život žijí za mřížemi. Otec děvčat má pro to svérázné vysvětlení: jeho dcery jsou prý jako květiny. A ty se nesmí vystavovat slunci, protože by je spálilo... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (5)

Martin741 

všechny recenze uživatele

V juznej casti Teheranu zije chudobna kostolna mys, teda pardon, chudobna mesitova mys Naderi, ktory ma dve dcery - anechce ich vstavit slnku. Z perzskych reziserov poznam hlavne Kiarostamiho, toto natocil ale MakhMalbat, ten mi je neznamy. kazdopadne rezisersky slusne, diualogy vyborne, tie obycajne naprosto prevazuju ...... spokojnost . 80 % ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Jablko toho i na poměry íránských dramat tolik nepředvede, ale zase na druhou stranu ví, co chce říct a o čem chce být, dokázalo mě to upoutat po celou stopáž a také mě v ní naprosto fascinovalo, jak je to celé opět o tom stejném, ale úplně odlišně podaném a jak dokonalé a neskutečně civilní tu byly veškeré herecké výkony, až jsem z toho měl chvílemi pocit, že to celé je jen dokument. Hlavně před těmi dvěma dívkami teda klobouk dolů, těm jsem tu jedenáctiletou izolaci a následné zmatení ve velkém světě mimo ní věřil naprosto dokonale. A dle zajímavostí tomu tak opravdu bylo a ani mě to nepřekvapuje. O to víc fascinujícím způsobem to podle mě balancuje na tenké hraně mezi hraným filmem a dokumentem, protože to pojednává o skutečném případu s jeho skutečnými aktéry, ale v rekonstrukci všeho, co už se předtím stalo. Zážitek sice rozhodně nemám tak silný, ale je vidět, že Makhmalbafova dcera se naštěstí dost potatila a tak tu určitě má co nabídnout - a že toho není málo. Až mi to připomnělo některé Kiarostamiho filmy, které na stejné hranici balancují totožným způsobem. Slabé 4* ()

Reklama

Mata 

všechny recenze uživatele

Jak jsme se známým po shlédnutí tohoto snímku museli konstatovat - v íránu stačí vzít kameru a točit - a ono je to dobrý. Jenom mi všechny připadají tak nějak podobné, ale pravda, zase tolik jsem jich neviděl. Jeden s těch filmů, u kterých si nejsem jistý hodnocením. Snad později poupravím. ()

Bubble74 

všechny recenze uživatele

Naderi, chudý jak kostelní myš si na stará kolena pořídil se slepou manželkou dvojčata. Vypadal spíš jak jejich děda a péči o potomky pojal věru po svém. Přestože se o ně staral opravdu dle svého nejčistšího (fundamentálně muslimského) vědomí a svědomí, děvčátka by po jeho jedenáctileté výchově nejlépe zapadla mezi neandrtálce, jak vzhledově tak mentálně. Naštěstí se sousedé rozhoupali zalarmovat sociálku a děti byly vypuštěny ze své klece. Filmu dodává na větší autenticitě fakt, že mladá režisérka zaangažovala skutečnou rodinu včetně sousedů, aby své charaktery odehráli přímo sami. S pomocí slavného otce tak natočila svůj debut jako místy zdrcující, místy poetický a úsměvný, ale po všech stránkách zdařilý hybrid fikce a dokumentu. ()

Zajímavosti (1)

  • Predstavitelia hlavných úloh - otec, matka a ich dve dcéry držané 11 rokov v domácom väzení, skutočne hrali samých seba a tým len autenticky rekonštruovali svoj skutočný príbeh pre potreby filmu. (ash99)

Reklama

Reklama