Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Zoufalí lidé dělají zoufalé věci. A tak když jeden ňouma (překvapivě velmi přesvědčivý Travolta) přijde o práci, nenapadne ho nic lepšího, než vzít jako rukojmí skupinku dětí a zabarikádovat se v budově místního muzea. Bena Stillera byste tu ale hledali marně, v tomhle muzeu exponáty neožívají. Zato je tu shodou náhod jeden reportér (tradičně výborný Hoffman), který už nějaký ten pátek marně vyhlíží sólokapra, který by mu dopomohl zpátky ke korýtku… Costa-Gavras nahlíží na novináře podobnýma očima jako Miloš Zeman. Jen místo peprné rétoriky volí vyprávěnku o jednom troskoidním prosťáčkovi, na kterém si mediální hyeny nehezky smlsnou při vytváření „objektivního zpravodajství“. Doporučuji zejména těm, kteří den co den o půl osmé dychtivě usedají před obrazovku a pokorně se oddávají černé kronice s názvem Televizní noviny. ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Schematický příběh, který se snaží velmi trapně a uboze líčit zločinnou práci médií a vytváření veřejného mínění jejich prostřednictvím. Je ovšem uvěřitelný tak pro školáka. Veřejné mínění je na straně teroristy věznícího s puškou a taškou výbušnin hromadu dětí. Ty místo aby se normálně bály a byly vystrašené, unavené, hladové a třeba i ubrečené, se smějí a poslouchají jeho vyprávění. Veřejnost je, díky televizi, kde slyší, že byl dobrý chlap, na jeho straně, protože měl kdysi psa. Je to vážně nebetyčná kravina a stráta času. Od pádu na dno film zachraňují výkony herců a řemeslná kvalita. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Naozaj veľmi podarená dráma / thriller, v ktorom je krásne vidieť, čo všetko môžu urobiť z takmer bezvýznamného prípadu médiá. Čoho možno dosiahnuť cez obrazovku, akú majú správy pre ľudí hodnotu informácií a ako dokážu médiá človeka priviesť až k šialenstvu, poťažmo až k sebadeštrukcií. Dustin Hoffman a John Travolta v skutočne výbornom filme s relatívne jednoduchým námetom. Film je ukážkou toho, ako novinári dokážu ovplyvniť dianie v spoločnosti, ako dokážu manipulovať so slovami, výrazmi a dobre mierenými otázkami dostať svoje náprotivky tam, kde ich chcú mať. Napriek tomu, že tento film nedosiahol nijako vysokého hodnotenia, ponúka mnoho otázok na premýšľanie, ale najmä prináša úžasné herecké výkony ako Dustina Hoffmana tak Johna Travoltu. Myslím si, že film by si zaslúžil vyššie ohodnotenie. Rozhodne odporúčam k nahliadnutiu. ()

jacksax 

všechny recenze uživatele

Snímek nepřináší nic nového, nic s čím bych se rád ztotožnil a především nemá ani jednu postavu, které bych aspoň trochu fandil... Beru ho jako film, který chce být protestní, ale ne zas tak moc, aby nepodkopával víru ameriky v to, že dělá skutečně to, co chce. Vše jde do vytracena a směšný Hofmanův závěr mi přijde až jako fraška. Za celý film jsem se nedověděl, proč se tu každý chová jako naprostý idiot a argument "prachy" si nechte pro lidi s IQ bushovic rodiny. je skutečně americký národ už v jádru zkažený? ()

kobejn 

všechny recenze uživatele

Koukám, že zas tady dost lidí píše, jaká je to příšerná nuda...nezajímavý děj...stěží za dva...podprůměrný až špatný...nudný a slabý...ap. ap....no tak to ani náhodou, je to přesně naopak, - děj je více než zajímavý, naopak velmi závažný a aktuální...a všechny ostatní výtky na adresu tohoto díla ihned padají pod stůl, jako že je to nudný...todle neměl být film pro pobavení, ale měl ukázat na jednom konkrétním případu vcelku závažné problémy...o tom, jak se to povedlo, si rozhodne každý po svém, a jak vidět, většinou to nikoho nezaujalo...ale to je vcelku nepodstatné, protože tento film svůj význam a cenu má...není to zkrátka film pro někoho, kdo se chce bavit něčim nenáročnym...pro mě osobně velmi závažný a i zdařilý film...ale jak je film jen o něčem trochu závažnějším, všichni se cíti skoro osobně dotčeni a uraženi, že se film snaží dělat něco víc než jen bavit...to vypovídá hodně o povrchnosti a klapkách na mozku mnoha diváků a společnosti obecně, která se prostě nechce znepokojovat a chce se hlavně jen bavit něčím nezávadným a neutrálním... ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno