Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádku o Popelce znají všechny děti. Její příběh si vypůjčil Josef Lada, a jak to uměl jen on, vtipně jej převyprávěl jako jednu ze svých originálních pohádek „naruby“. Tento Ladův text se stal podkladem pro televizní zpracování, které se i ve výtvarné podobě inspirovalo mistrovými obrázky. Pohádku s původními písničkami natočila v roce 1986 režisérka Vlasta Janečková s Karlem Greifem v titulní roli, Milenou Dvorskou coby macechou, Jiřím Zahajským jako otcem. Květa Fialová si zahrála tajemnou paní, Simona Vrbická princeznu a Carmen Mayerová s Petrem Kostkou královské rodiče. (Česká televize)

(více)

Recenze (56)

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá televizní pohádka podle předlohy J.Lady zpracovaná jako variace na známý příběh o Popelce. V hlavní roli umouněného mladíka plnícího funkci čeledína, neustále okřikovaného nevlastní matkou, ztvárnil K. Greif. V této gendrově prohozené pohádce, jehož příběh je jinak v podstatě totožný s Vorlíčkovým pohádkovým vánočním megahitem, však najde štěstí i tento věčně ukoptěný chasník zanedbaného zevnějšku, neboť obrovský střevíc, jenž zanechal na zámeckých bálech, kde okouzlil princeznu, byl schopen obout pouze on. Vedle nevýrazného Greifa a o něco více zajímavější princezny S. Vrbické s přehledem nejvíce zaujala ona nepřející macecha M. Dvorská. Královský pár tvořili skuteční manželé P. Kostka a C. Mayerová, S. Beneš se představil v roli mazaného královského komořího a Popelákova zasmušilého otce ztvárnil J. Zahajský. Mizernými hereckými výkony se prezentovali Popelákovi nevlastní bratři, darmošlapové Karel a Bronislav, avšak skutečně nejhorší pohádkový zážitek spatřuji v katastrofálním zpěvu K. Greifa. Přesto bych výtvor V. Janečkové úplně nezatracoval, možná právě díky podivné titulní postavě a nehereckému a přeslazenému Greifovi dostal tento televizní počin jiný, více komediální rozměr. ()

topi80 

všechny recenze uživatele

Jo, Popelák je docela legenda. Nechá na sobě sice dříví štípat, ale když macecha poručí, je z něho takových borec, že jednomu bratrovi strčí nohu do úlu a druhému nohu klidně usekne. Nebo to bylo trochu jinak? Každopádně, když existuje milion variant této pohádky, tak proč se nepobavit právě u této. ()

Reklama

Eterninox 

všechny recenze uživatele

Papundeklová gender-swapnutá Popelka z 80. let. Čekal jsem v tom alespoň nějaké zajímavé úpravy založené na odlišných společenských normách a očekáváních, ale zmohli se jen na to, že ztracený střevíc byl všem moc velký a ne moc malý. Nicméně doporučuji pokud vás zajímá, jak Čeští před-revoluční literáti a filmaři zvládali kreativní kanibalizace klasik, na jaké jsme teď zvyklí od moderního Hollywoodu. - 30% ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Lada věděl, že i muž, syn či otec, může být obětí domácího násilí. Jenom nechápu, proč si to takový chlapák, jak tedy o Popelákovi všichni mluví, nechá od macechy a svých titěrných nevlastních bratrů všechno líbit. Dvorská je jinak zlatým hřebem pohádky. P. S. Je zajímavé, že komořího hraje Svatopluk Beneš, který stejnou roli hrál i v Popelce s Evou Hruškovou. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Původní pohádka o Popelce dostává nový ráz, když si pan Lada vypůjčil děj a změnil ho na muže se ztracenou botou. V pohádce de facto není nic nového. Vše je téměř stejné až na to, že v obráceném gardu. Ale tak nějak je to urychleno. Tedy holubi prostě pomůžou a není to nic divného, ani se nedočkáme viditelného důkazu, je to prostě zmíněno. Popelákovi pomáhá čistě víla a sám tak nic nenajde ani nezařídí, navíc se pěkně zlobí, když na ples skoro ani vyrazit nechce. Vlastně ho k tomu v počátku musí nutit. Ocenit tak lze snad jen hudbu a Milenu Dvorskou. Pohádkové předělávce nepomáhá ani studio. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama