Režie:
Wes CravenScénář:
Wes CravenKamera:
Eric SaarinenHudba:
Don PeakeHrají:
Suze Lanier-Bramlett, Robert Houston, Martin Speer, Dee Wallace, Russ Grieve, John Steadman, Virginia Vincent, Michael Berryman, Lance Gordon, Peter Locke (více)Obsahy(1)
Tuctová americká rodina s novorodeniatkom a dvoma psami si to hasí skrz vyprahnutú púšť do Kalifornie. Naskytnú sa problémy, minivan musí zaparkovať a naši hrdinovia sa ocitajú mimo civilizáciu, v zapadnutej plošine, pripomínajúcej mesačnú krajinu. Ide o priestor pre vzdušné cvičenia vojenských stíhačiek. A hlavne... brúsi si na nich zuby rodina domorodých kanibalov, žijúca v poblízkej jaskyni. Nízkorozpočtový horor, natočený za 230 tisíc amerických dolárov sa stal prekvapivým hitom. (POMO)
(více)Videa (1)
Recenze (134)
Wes Craven pokračuje v krutojízdě a po násilnickém THE LAST HOUSE ON THE LEFT valí do diváka další explotační kousek v podobě řádění zdegenerovaných vidloňů kdesi v americké poušti, kde díky plánované zastávce po cestě na Floridu zůstává trčet početnější rodinka Carterových v karavanu s nepojízdným autem. Poušť není žádná sranda a vyrazit pěšky na míle daleko pro pomoc chce trošku kuráže, navíc když se okolo potloukaná banda krvežíznivých zdegenerovanců. Craven diváka nešetří a pere do něj znásilnění, vraždění, náznaky kanibalismu a pestrou snůšku násilností s decentním množství gore scén v podání útočníků, kterým pro diváka nevévodí jejich kápo (otec klanu), ale charismatický Michael Berryman v roli Pluta. Dílko velmi těží z prostředí vyprahlé pouště, která jen umocňuje bezmocnost napadené rodinky. Pomalejší rozjezd tvůrce vyvažuje následnou akcí nejen v podobě útoků vidloňů, ale i houževnatého odporu členů rodiny Carterových, jejíž šance na přežití nejsou nijak valné. Snímek kromě vynikajícího námětu disponuje také dějovou nepředvídatelností, díky níž si drží diváka v pozoru až do samotného finále. Hodnotím čtyřmi poctivými hvězdami. ()
Ajov remake je skutočne remake ako sa patrí. Určite som bol pri sledovaní tohto filmu ovplyvnený tým Ajovím (dej a dokonca aj postavy sú až zarážajúco podobné), lebo fakt som neplánoval udeliť tomuto počinu 4* ani vo sne. V podstate som bol celý film napätý čo ďalej. Samozrejme že dnes tieto postavičky vzbudzujú patričný úškrn a ak by tu niekto hľadal atmosféru TCM (1974) tak také niečo tu nenájde ani lupou, no celkové vyznenie filmu zanechalo u mňa dobrý dojem. Ako si všímam tak herečka Dee-Wallace (predstaviteľka Doughovej manželky) bola s obľubou obsadzovaná do hororov – okrem tohto hrala hlavnú postavu aj v Cerpenterovej veľmi slušnej adaptácii Kingovho románu Cujo (1983) a atmosférickom vkodlačom horore Howling (1981). ()
Craven stále ututláva inteligenčnú nízkosť tam, kde začal a neprináša okrem naturalizmu veľké možnosti uplatnenia strachu. Teda jeho teleportné stelesnenie sťa hôr a samoty využíva celá rada béčkových tvorcov a šibrinkovanie s rôznymi kamerovými uhlami je účelné. Hory majú oči je preto ekvivalentom bláznivých psychopatov, ktorý svoju hlúposť a sexuálnu frustráciu odbavujú na nevinnosti zaseklých turistov uprostred sveta nikoho. A protipólom, ktorý pre temné hory predstavuje neistota teritória, ktorá labilnejšieho jedinca obklopuje. Lenže on ju združil a zakčnil, čoho výsledkom je brutálny nárez, miestami ťažko neprístupný. Keď si ale predstavím, čo všetko sa natáča dnes, prižmúrim. ()
Já tomuhle originálu hraničních 70% dám. Burani jsou burani s vlastním xichtem, herci nemají žádný dementní masky, napětí se filmu taky najde, potěšila mě psí odplata, taky jsem uvítal absenci otřesné hudby, jak bývá u starších kousků zvykem. Rodinka se nechová jako banda vylízanců, o exploitační momenty taky lze zakopnout, tak proč ne....3,5* ()
Přiznám se, že jsem to sledoval jen tak zběžně. Vůbec mě to totiž nebavilo. Herecké výkony mizerné (zprvu jsem se při pohledu na rodinku nemohl zbavit dojmu, že sleduji Gilliganův ostrov), zrůdy směšné (občas jsem si kladl otázku, zda se nejedná o nějakou parodii) a atmosféra se tu objeví jen výjimečně. Jestliže je Hooperův originální Texaský masakr první ligou tohoto žánru, pak Cravenův film patří někam do okresního přeboru...ženského okresního přeboru. A přitom ten příběh měl takový potenciál ... ()
Reklama