Reklama

Reklama

Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (630)

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Bez posledných piatich minút po všetkých stránkach dokonalá filmová jazda zo Scottovsky brilantne vybrúsenými vizuálnymi vychytávkami a nadupaným tempom, ktoré nedovolí divákovi tie bezmála dve hodiny, čoby len na sekundu vydýchnuť. A celé to podtrhujú zaverečné titulky. Dámy a páni toto kus podstivej filmárčiny, ktorá pôsoní medzi pózerskými pseupokusmi o originalitu poslednej doby, ako živá voda. 100% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Zběsilý útěk je postavený na neustálém vršení dalších a dalších vyhrocených situacích. Joey Stále pádí vpřed, ale jeho cíl je stále stejně vzdálený. Tempo je opravdu zběsilé, proto zamrzí jeho znatelné zpomalování dojemnými příběhy z minulosti jednotlivých postav (na Rodenovo vyprávění o desetiminutové verzi Kovbojů jen tak nezapomenu :)). Zběsilý útěk není čiročirou akční smažbou, jeho hlavní myšlenka je nejlépe patrná na scénách z „doupěte“ dvou, děti k smrti milujících, individuí. Jde o nikdy nekončící útěk před strachem. Nikoliv o strach z příšer vytvořených bujnou dětskou fantazií, nýbrž o strach z všudypřítomného, dobře viditelného i hmatatelného lidského zla. Myšlenková hloubka mě vzhledem k očekáváním mile překvapila. Zpočátku jsem měl sklon k cynismu, k zesměšňování sofistikovaně se tvářících vět, ale když mi došlo že zde výjimečně neplní pouze funkci „vaty“ mezi jednotlivými akčními sekvencemi, o sto osmdesát stupňů se změnil i můj přístup k filmu. Mnohé situace jsou velice nepravděpodobné, pouze dotvářející dojem co nejefektivnější podívané. Množství samoúčelných kamerových exhibic překračuje jistou únosnou mez. Když se kamera náhle otočí vzhůru nohama, je to pěkné, ale nemá smysl hledat v tom nějaký záměr, že by to třeba mělo znázorňovat momentální psychologické rozpoložení hlavního hrdiny. Jde prostě o efekt a ten je v daném okamžiku dostatečně „cool“, abyste upustili od řešení jistých logických nejasností. Nejvíce jich vyplave na povrch po odhalení pointy „převracečky“ dávající všemu dosavadnímu dění zcela odlišný význam a vlastně jej činící poněkud zbytečným. K tomuto odhalení dojde během super efektivní a super krvavé scény v modře podsvícené hokejové hale, která mi svou náladou v mnohém připomněla Scottova Posledního skauta. Touto scénou a tímto odhalením však film bohužel nekončí. Je na pro nás přichystáno ještě jedno překvapení, o němž víme již od počátku (postřelený Oleg), kdy však ještě nevíme, že bude překvapením. Ze všech samoúčelných scén v celém filmu je tato nejsamoúčelnější a pokud si při ní řeknete „páni, ti mě zase vypekli“, dokonale splní svůj účel a pak už může následovat finále jako z antické tragédie (skoro!), při němž nezůstane jedno oko suché. Více než herecká účast Karla Rodena (měl by si své ruské bastardy nechat patentovat) potěší Paul Walker předvádějící oproti teenagerským akcím Rychle a zběsile nebo Do hlubiny mnohem vyzrálejší výkon. Více než pouhou teenagerskou akcí je ovšem celý film, který kdyby se oprostil od místy přílišné efektivnosti, nebál bych se o Wayne Kramerovi začít psát jako o novém Tonym Scottovi. Právě Scotta považuji za jednoho z mála současných režisérů schopných natočit, bez nadsázky, inteligentní akční film. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, choze, pshimi, Janek, Xatrix, Martyr, PCHE ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Noční New Jersey, plné temných zákoutí jak v ulicích, tak v relativně přepychových bytech, v režisérském vizuálním fetiši, na který se jen tak nezapomíná. Práce s kamerou, filtrováním a střihem možná v první chvíli připomene Tonyho Scotta, ale Wayne Kramer po pár minutách ještě přitvrdí a ukazuje, že s patnáctimilionovým budgetem a „erkovým“ ratingem se dají dělat divy. Příjemně odvázaný sex, střelba hlava nehlava (doslovně!) a takový koncentrát „fucků“, že na jiné řeči pomalu ani nezbylo místo. Což nebrání v dobře rozehrané dějové partii udělat režisérovi (a scénáristovi v jedné osobě) několik působivých zlomů, takže o napětí a divákův zájem není nouze. A nářky nad konečným vyústěním jsou zcestným výkřikem těch, kteří prostě nejsou schopni akceptovat jistá žánrová pravidla, která však mohla být (jen tak mezi námi) projednou porušena. ()

Reiniš 

všechny recenze uživatele

První polovina filmu je svižně a originálně natočená a v tu chvíli měl u mě snímek nakročeno k nejvyššímu hodnocení. Skoro celý film ale zabil absolutně nepovedený konec a pointa jak z blbého seriálu. Rozhodně se ale jedná o velmi odvážný projekt, kde o krvavé (hned úvodní přestřelka) a napínavé scény (třeba když sexy Vera Farmiga hledá Olega v domě pedofilů) není nouze. K tomu si připočtěte řádně démonického Rodena a výjde vám skvělá podívaná jen pro otrlé diváky. ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Rozhodně jsem od tohohle filmu čekal víc. Přeci jen hodnocení nad 80% už je něco neuvěřitelnýho a navíc když jsem si přečet, že Kramer natočil jednu z nejoriginálnějších gangsterek poslední doby, čekáte přeci jen něco -výjimečného-. Paul Walker si po x letech dokázal vybrat pořádnou roli a Karel Roden byť v další roli zápornýho rusáka je taky dokonalej. Pro tu čtvrtou hvězdičku si film došoural za nejgeniálnější závěrečné titulky co jsem kdy viděl. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (20)

  • Scéna se stíny na zdi v bytě pedofilních manželů odkazuje na slavnou sćenu se stínem z filmu Upír Nosferatu (1922). (Ignus.cz)
  • Thomas Jane odmítl roli Joeyho Gazella. Roli nakonec dostal Paul Walker, který byl druhým kandidátem na tuto roli. (ČSFD)
  • Film se točil i v Praze, jež se musela tvářit Americky. Autobusové nádraží Florenc se například proměnilo v americké přelepením nápisů na cedulích. (Siriuss)

Související novinky

Stallone a kulka v hlavě?

Stallone a kulka v hlavě?

08.02.2011

Pravda, na té kombinaci není nic nového. Tentokrát by to ale bylo doslova – Sly totiž zvažuje účinkování v akčním thrilleru Headshot, který natočí tvůrce Zběsilého útěku Wayne Kramer podle scénáře… (více)

Bruce Willis stále v akci

Bruce Willis stále v akci

03.06.2010

Jako Mr. Church zahostuje v The Expendables, ale v okamžiku, kdy si budeme jeho cameo vychutnávat, Bruce už bude natáčet další akční řežbu. V srpnu totiž odstartuje natáčení adaptace počítačové hry… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno